وکلای موسسه حقوق و داوری ماندگاران عدالت می‌توانند در زمینه‌های مختلفی از جمله ملکی و تجاری، کیفری، ثبتی، مهاجرت و خانواده به پرونده شما رسیدگی کرده و آن را به سرانجام برسانند. اما ضمن معرفی این مرکز قصد داریم با بررسی موضوع کرونا و تاثیر آن بر اجرای قراردادهای کاری و اقتصادی، نکات مهمی را با شما در میان بگذاریم زیرا در این یک سال و نیم اخیر، کرونا توانسته مشکلات بسیار زیادی را در روند اجرایی پرونده‌های مختلف حقوقی و قراردادها برای بسیاری از افراد به وجود آورد.

http://file.tesmino.ir/content/35474979/image_af4c848350c1fe769096e5d9e81f2ece9e9fb86f.png

راه‌های پیشگیری از صدمات کرونا در اجرای قراردادها

بیماری کرونا با همه‌گیری جهانی خود نه تنها جان افراد بسیاری را تهدید کرده بلکه توانسته در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، حقوقی و فرهنگی و .. صدمات و لطمات جبران ناپذیری را برای بسیاری از افراد در شهرها و کشورهای مختلف به وجود آورد. این مشکلات گستره وسیعی داشته و تنها منوط به اجرای قرارداد بین دو فرد نمی‌شود، این بیماری پلید در موارد بی‌شماری توانسته است در روابط کاری و مالی و اجرای تعهدات شرکت‌های بین المللی نیز اختلال ایجاد کرده و آسیب های فراوانی را به وجود آورد. اما به راستی چگونه می‌توان در شرایط کنونی از بار صدمات حاصل از این بیماری کاست و پروسه اجرای قراردادها را به گونه‌ای هدایت کرد که طرفین دخیل در آن دچار صدمات و آسیب‌های کمتری شوند. آیا در قانون راهکار و ماده قانونی برای چنین پیشامدهای غیر مترقبه‌ای در نظر گرفته شده است؟ ما در موسسه حقوق و داوری ماندگاران عدالت راهکارهای اصولی در این خصوص را در اختیار مراجعه کنندگان قرار می‌دهیم و در این مطلب نیز قصد داریم آن‌ها را با شما نیز در میان بگذاریم. اگر شما هم پیش از شروع بیماری کرونا قراردادی را با فرد یا مجموعه‌ای منعقد کرده‌اید ولی در مدت شیوع بیماری کرونا خودتان و یا طرف مقابل نتوانستید به دلیل بیکاری و یا هر دلیل دیگری به تعهدات خود عمل کنید این مطلب به شما در این خصوص کمک خواهد کرد.

چنانچه هنگام عقد قرارداد از مشاوران حقوقی کمک بگیرید آن‌ها می‌توانند بندی را به قرارداد اضافه نمایند که در شرایط خاص مانند بروز رویدادهای غیرقابل پیش‌بینی از قبیل بیماری‌های همه گیر، جنگ، بلایای طبیعی و .. به کمکتان بیاید.

در نظر گرفتن شرایط فورس ماژور یا قوه قهریه

با درج این بند در قراردادها می‌توان در زمانی که امور طبیعی و غیرقابل اجتنابی رخ می‌دهد و باعث اختلال در اجرای تعهدات می‌شود، بتوان شرایط را به نفع طرفین تعدیل نمود. البته با درج این بند در قرارداد فرد یا مجموعه‌ای که تعهد اجرای اموری را داشته، باید بتواند موارد زیر را ثابت کند.

  • حادثه غیرقابل پیش بینی بوده است
  • اتفاق رخ داده غیر قابل اجتناب بوده است.
  • وقوع حادثه خارج از اراده فرد یا آن مجموعه بوده است.
  • حادثه تاثیر جدی و موثر بر قرارداد گذاشته باشد.

پس از این که این موارد به اثبات رسد می‌توان از بروز صدمات مالی جلوگیری کرده، قرارداد را فسخ نمود و یا اجرای تعهدات را به زمان دیگری موکول کرد.

آیا ویروس کرونا جزء یکی از موارد قوه قهریه به شمار می‌آید؟

بله می توان در شرایط کنونی شیوع بیماری کووید ۱۹ را یکی از موارد غیرقابل پیش‎‌بینی و یکی از موارد تاثیرگذار بر قراردادها دانست و با اجرای بندی که پیشتر به آن پرداختیم جلوی صدمات هرچه بیشتر را گرفت. با مشاوره گرفتن از وکلای آگاه موسسه حقوق و داوری ماندگاران عدالت این بند پس از اضافه شدن به قرارداد به شما کمک می‌کند تا بتوانید با ثابت کردن این شرایط یکی از کارهای زیر را انجام دهید.

http://file.tesmino.ir/content/35474979/image_e791c26ec6e94bc822da4a1d3f69c13546b1beb6.png

  • دو طرف در این زمان توافق می کنند که قرارداد فسخ شود.
  • زمان و مهلت دوباره‌ای در نظر گرفته می‌شود تا پس از خارج شدن از حالت کنونی بتوان دوباره اجرای تعهدات را از سر گرفت.

یک نکته مهم دیگر نیز در نهایت قابل ذکر است که با قرار گرفتن در این شرایط نمی‌توان از شخص متعهد شکایت کرده و یا دریافت خسارت نمود. 

با توجه به این موضوع که معلوم نیست ویروس کرونا تا کی و چه زمانی در زندگی ما حضور داشته باشد و یا اصلا مشخص نیست که در دنیا چه اتفاقات پیش بینی نشده دیگری می‌تواند زندگی کاری، مالی و اقتصادی ما را تحت‌الشعاع قرار دهد، بنابراین بهتر است چنانچه در حال حاضر در فکر بستن قراردادی هستید، این بند را زیر نظر وکیل مورد نظرتان به قراردادهای کاری و مالی اضافه نمایید.  

درباره موسسه حقوق و داوری ماندگاران عدالت

بسیاری از ما اطلاعات چندانی درباره مسائل حقوقی نداریم و نمی‌دانیم که در قانون مواردی درج شده است که می‌تواند به ما کمک نماید تا بتوانیم حق زایل شده از خود را بازگردانیم. چه بسیار ندانستن‌ها و نپرسیدن‌ها که توانسته موضوعی بسیار کوچک را که می توانسته با یک مورد قانونی کوچک حل شدنی باشد را به یک مشکل اساسی در روند اجرای قانون تبدیل کند. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما پیش از انجام هر کاری از یک وکیل آگاه مشاوره بگیرید.

موسسه حقوق و داوری ماندگاران عدالت با بهره‌مندی از وکلای کارآزموده توانسته در طی این سال‌ها خدمات ارزشمندی را به موکلین خود ارائه نماید و رضایت آن‌ها را در امور حقوقی مختلف برآورده نماید. خدماتی که وکلای موسسه حقوق و داوری ماندگاران عدالت می‌توانند به شما ارائه نمایند را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • تنظیم دادخواست
  • مطالبه چک برگشتی
  • تنظیم قراردادهای مالی و کاری
  • موارد مربوط به املاک
  • موارد مرتبط با ثبت
  • موارد کیفری
  • مهاجرت
  • خانواده

تاثیر کرونا بر اجرای قرار دادها

شما می‌توانید برای تماس با مشاوران و وکلای این مرکز به صورت حضوری و یا غیرحضوری و به صورت تلفنی در ساعات اداری با شماره ۰۲۱۲۲۳۶۲۶۲۸ تماس گرفته و یا با مراجعه به سایت موسسه حقوق و داوری ماندگاران عدالت به آدرس www.maed.ir سوالات خود را از طریق چت آنلاین در میان گذاشته و یا با ارسال ایمیل با این مجموعه در ارتباط باشید. موسسه حقوق و داوری ماندگاران عدالت با شعار تفاوت ما تخصص ما است در خدمت مراجعه کنندگان خواهد بود.

۲۱۲۱

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 16

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها