سید احسان عسکری ظهر شنبه در نشست با هیئت تجاری و سرمایه گذاری و فعالان اقتصادی بخش خصوصی کشور عراق، افزود: تجارت ایران و عراق در سطح استانی به یک لحاظ مهم است که مشکلات در مبادلات تجاری با جدیت شناسایی و پیگیری خواهد شد.

وی ابراز داشت: تجارت بین المللی در ابعاد اقتصادی فرهنگی و سیاسی بین کشورهای ایران و عراق صورت می‌گیرد و تجارت ایران و عراق بر رفاه اقتصادی مردم هر دو کشور اثر گذار خواهد بود.

عسکری گفت: پس از بازدید هیئت تجاری عراق از واحدهای تولیدی استان و برگزاری جلسات «رو در رو» در ادامه این سفر، یک هدفگذاری کمی در زمینه صادرات و تجارت بین دو کشور مورد بررسی و توافق قرار خواهد گرفت.

تجارت ایران و عراق در سطح استانی عملیاتی شود/ انعقاد تفاهم نامه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تصریح کرد: باید سفر هیئت تجاری عراق به یاسوج و اعزام هیأت تجاری استان به عراق به طور پیوسته ادامه داشته باشد تا اشکالات به نحو بهتری مشخص و برطرف شود.

عسکری خاطرنشان کرد: برای پیشبرد کار از طرف استانداری کهگیلویه و بویراحمد، یک کارشناس ویژه و اتاق بازرگانی هم یک مسئول برای پیگیری امور هیئت تجاری عراق تعیین خواهد کرد.

وی افزود: باید موضوع حذف یا اصلاح تعرفه‌های گمرکی با جدیت دنبال می‌شود و عراق نیز لازم است که کد اقتصادی کالاهای مورد نظر را اعلام کند و پس از آن رایزنی نهایی صورت گیرد.

عسکری گفت: قطعاً پیشنهادات تجاری و اقتصادی برای گسترش روابط تجاری دو کشور از سوی هیئت تجاری عراق ارائه می‌شود.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار گفت: موضوع دریافت اقامت به مدت پنج سال در ایران یا این استان برای تاجران عراقی با جدیت پیگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: تلاش تیم اقتصادی استان از جمله استانداری و اتاق بازرگانی یاسوج در مسیری است که تاجران عراقی به اهداف خود برسند و تراز اقتصادی و تجاری مورد نظر آنها محقق شود.

عسکری گفت: تلاش تیم اقتصادی استان از جمله استانداری و اتاق بازرگانی یاسوج بر این است که تاجران عراقی به اهداف خود برسند و تراز اقتصادی و تجاری مورد نظر آنها محقق گردد.

وی افزود: در این نشست تفاهم نامه همکاری بین استانداری کهگیلویه و بویراحمد و کشور عراق منعقد شد.

بیشتر بخوانید:

hotnewsخبر2 سال پیش • dahio.com • 4

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها