شینهوا در تحلیل خود آورده است که طرح دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پیش از آنکه متولد شود ، از بین رفت و کشورهای جهان با آن به طور گسترده مخالفت کردند.

خبرگزاری چین خاطر نشان می کند که مخالفت های عمومی با این طرح از اروپا گرفته تا ترکیه و ایران و شماری از کشورهای عربی نشان داد که این طرح اجرایی نخواهد شد.

این گزارش ادامه می دهد که طرح  رییس جمهوری آمریکا و معامله قرن هیچ سودی و مزیتی برای فلسطینی ها ندارد و حق و حقوق آنها در این طرح لحاظ نشده است.

در این تحلیل آمده است که ناظران بین المللی و منطقه ای نیز تاکید دارند که این طرح نرم ها و قطعنامه های بین‌المللی در باره فلسطین و خاورمیانه را نادیده گرفته است.

شینهوا از قول مختار قباشی از تحلیلگران مرکز راهبردی در قاهره می نویسد که این مخالفت ها هنوز کفایت نمی کند.

او به این خبرگزاری تاکید کرد که باید کشورهای عربی پا را از محکومیت ها فراتر گذاشته و مخالفت ها را بیشتر کنند و اقداماتی عملی و کاربردی انجام دهند تا اسراییل و آمریکا مجبور شوند ؛ این طرح را کنار بگذارند.

خبرگزاری چین می نویسد که شمار زیادی ازناظران منطقه ای می گویند که آمریکا و اسراییل تلاش زیادی می کنند تا اقدامات نامشروع و غیرقانونی خود را درخاورمیانه قانونی جلوه دهند.

طارق فهمی از دانشگاه قاهره به شینهوا گفت که اعراب نباید فقط به قطعنامه های سازمان ملل اکتفا کنند زیرا آمریکا آنها را نادیده گرفته است .

وی تصریح کرد که طرح به اصطلاح صلح ترامپ شاید فرصتی نادر برای اعراب باشد تا اتحاد خود را در مخالفت با آن نشان دهند و از حقوق مشروع فلسطینیان و صلح و امنیت خاورمیانه حفاظت کنند.

این ناظران به شینهوا گفتند که طرح ترامپ با افزایش مخالفت های عمومی و بین المللی با آن محکوم به شکست است.

310311

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 59

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها