فیلم سال دوم دانشکده من
فیلم سال دوم دانشکده من

فیلم سال دوم دانشکده من دوازدهمین اثر بلند سینمایی رسول صدرعاملی به عنوان کارگردان است که در بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرده است.

صدر عاملی را با فیلمهایی چون گلهای داوودی، دختری با کفش‌های کتانی، من ترانه پانزده سال دارم، هرشب تنهایی و … به خوبی می‌شناسیم.

فیلم سال دوم دانشکده من
فیلم سال دوم دانشکده من

رسول صدرعاملی فیلم سال دوم دانشکده من را هشت سال پس از در انتظار معجزه جلوی دوربین برد. هم اکنون باید دید اثر جدید این سینماگر نام آشنا پس از هشت سال غیبت امسال چگونه مورد استقبال مخاطبان و داوران قرار خواهد گرفت.

خلاصه داستان سال دوم دانشکده من ؛

مهتاب و آوا دانشجویان سال دوم دانشکده هستند که به اتفاق تعدادی دیگر از همکلاسی‌هایشان برای یک سفر چند روزه دانشجویی از تهران به اصفهان می‌روند.

فیلم سال دوم دانشکده من
علی مصفا و رسول صدرعاملی در پشت صحنه فیلم سال دوم دانشکده من

بازیگران فیلم سال دوم دانشکده من ؛

علی مصفا، بابک حمیدیان، شقایق فراهانی، ویشکا آسایش، افشین هاشمی، پدرام شریفی، نیلوفر خوش‌خلق، شیوا خسرومهر، مریم بوبانی، فرشته ارسطویی، سها نیاستی

دیگر عوامل فیلم فیلم سال دوم دانشکده من ؛

مسعود ردایی (تهیه کننده)، پرویز شهبازی (نویسنده)، هومن بهمنش (مدیر فیلمبرداری)، کریستف رضایی (موسیقی)، مصطفی خرقه پوش (تدوین)

نشست خبری فیلم سال دوم دانشکده من؛

نشست خبری فیلم سال دوم دانشکده من روز چهارشنبه در سینمای رسانه پس از نمایش فیلم با حضور عوامل فیلم و خبرنگاران حوزه سینما برگزار گردید.

رسول صدر عاملی کارگردان فیلم در ابتدای نشست طی سخنانی بیان داشت:برای من افتخاری است که پس از ۹ سال در خدمت شما هستم و هیجانی دارم که بعداز چهل سال کار گویی اولین بار است که این تجربه را دارم. فیلم قطعا اشکالاتی دارد که بر می‌گردد به تجربه فضایی که الگوی پیشین نداشت. از بازیگران خوب سینما چون علی مصفا،‌ویشکا آسایش و شقایق فراهانی که به من کمک کردن تا این فیلم ساخته شود تشکر می‌کنم.

صدرعاملی در خصوص خطی بودن داستان گفت: اینکه داستان پیچیدگی نداشته باشد و به یک دغدغه جیغ نپردازم کاملا برنامه‌ریزی شده بود تا از یک سینمای اجتماعی فاصله بگیرم و به سینمای انسانی برسم. من فکر می‌کردم در لابلای فضای ملتهبی که این روزها زیاد از آن می‌شنویم، ما از رفاقت و انسان بودن حرف بزنیم.

صدرعاملی گفت، در این فیلم کمتر به تحقیق در حوزه زنان پرداختم و در این حوزه از تجربیات سینمایی،‌ روزنامه‌نگاری و جامعه‌شناسی خودم استفاده کردم و اینکه این فیلم از منبعی چون پرویز شهبازی با آن تجربه فیلمسازی می‌آید.

صدرعاملی در خصوص پایان‌بندی فیلم گفت: فیلم پایان‌بندی بی‌نظیری دارد و باید فیلم را دوباره ببینید. این فیلم فیلمنامه بسیار جذابی دارد و نظیر این موضوع در هیچ کجای دنیا ساخته نشده است.

صدر عاملی افزود: در این فیلم اصلا قصد به تصویر کشیدن فضای باز ارتباط دختر و پسر و خانواده‌ها و … را نداشتم، فیلم در خصوص رابطه دو دوست به صورت خاص است. من در این فیلم می‌خواستم تحسین عشق و دوستی را به نمایش بکشم.

صدرعاملی در خصوص استفاده از بازیگران جوان بیان داشت: قصد بوجود آوردن ترانه علیدوستی جدیدی را نداشتم چون یک ترانه داریم. اما سینمای ایران به بازیگران جوان و با اخلاق نیازمند است و من این زحمت را به خودم و گروه دادم تا در این زمینه عمل کرده باشم.

علی مصفا بازیگر فیلم سال دوم دانشکده من در خصوص بازی در این فیلم گفت: جدای از نام سازندگان فیلم مثل صدرعاملی و پرویز شهبازی، داستان فیلم و موضوع خاص آن دلایل خوبی بود برای پذیرش این نقش.

کریستف رضاعی آهنگساز فیلم در خصوص لایه‌های موسیقی این فیلم گفت: در موسیقی این فیلم دو مسئله مد نظر من بود، اول ارتباط بین این دو دوست است و اصلا بحث خیانتی که در اینجا مطرح شد را احساس نکردم. و در قسمت دوم دوست داشتم فضای امروز دانشگاه رو به صورت ریتمیک با یک ریتم آرام رو به تصویر بکشم.

فیلم سال دوم دانشکده من
جدول نمایش فیلم سال دوم دانشکده من در سینماهای مردمی

َشاید دیگر مطالب روژانرا هم دوست داشته باشید




مطلب قبلیدختر ناخلف مادرش را کشت


drsalamat • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 342



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها