استان سمنان سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: مردم در هفته منابع طبیعی با حضور در طبیعت و کاشت نهال با اهمیت حفظ سرمایه های ملی و خدادادی آشنا می شوند و منابع طبیعی متشکل از آب، خاک، جنگل و مرتع به عنوان بستر حیات بشری و توسعه پایدار جوامع محسوب می شود بنابراین این هفته فرصت مناسبی برای ارتقای فرهنگ عمومی حفظ و توسعه منابع طبیعی است.
میرعماد با اشاره به این که منابع طبیعی متعلق به همه مردم است، اظهار کرد: منابع طبیعی نظیر جنگل ها و مراتع از مصادیق بارز و آشکار نعمت‌های الهی و مواهب خدادادی برای انسان هستند بنابراین انسان وظیفه دارد در حفظ، حمایت، احیا و آبادانی منابع طبیعی نهایت دقت و کوشش را به کار برده و شکر این نعمات را به ‌جا آورد.
وی با تاکید بر مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد در حفاظت و توسعه نهالکاری، هفته منابع طبیعی را فرصتی مناسب برای استفاده از توان دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم‌نهاد دانست و افزود: مردم سرمایه ارزشمندی برای حفظ و نگهداری منابع طبیعی محسوب می‌شوند و این هفته فرصت مناسبی برای مشارکت اقشار مختلف در سرسبزی میهن اسلامی است.  
میرعماد در ادامه سخنان خود عنوان کرد : ادامه زراعت چوب  با حضور مقامات استانی در هفته منابع طبیعی آغاز می گردد در بخشی از سخنان خود توسعه کشت اراضی شیبدار ؛توسعه فضای سبز :اقتصادی کردن طرحهای بیابان زدایی با رویکرد مشارکت مردم ؛تاثیرات طرحهای آبخیزداری در بخش کشاورزی برای بهره برداری روستاییان حاشیه جنگل و کشاورزان؛ تاثیر گذاری دانش آموزان جهت فرهنگ سازی منابع طلیعی در شبکه شاد ؛در این شرایط کرونایی فرصت بسیار عالی جهت ارائه عملکرد طرحها و پروژه ها در صدا وسیما مرکز سمنان ؛ در آخر مطرح کرد جهت فرهنگ سازی منابع طبیعی از تمام ظرفیتها ی بخش کشاورزی با مشارکت دستگاه های اجرایی استفاده خواهیم کرد .
جعفر مرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در سومین جلسه ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با تاکید بر حفظ عرصه های منابع طبیعی و مراتع گفت: عرصه های منابع طبیعی؛ جنگل ها و مراتع از بزرگترین سرمایه های اقتصادی کشور هستند که باید در حفظ ، نگهداری و توسعه آن تلاش جدی‌تر شود.
مرادی حقیقی گفت: درخت مظهر زیبایی ، حیات و یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌های بیکران خداوند است که بخش مهمی از نیازهای انسان را برآورده می‌سازد.
وی اظهار داشت: اهمیت و نقش حیاتی درخت و فضای سبز در زندگی بشر و حفظ حیات جانداران کره خاکی وظیفه تک تک ما را در حفظ و حراست از منابع طبیعی موجود، خصوصاً جنگل ها و مراتع و همچنین توسعه پایدار و گسترش این نعمت الهی، به عنوان یک وظیفه دینی و ملی، مشخص می کند.
مرادی حقیقی عنوان کرد: در راستای گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، رهبر معظم انقلاب خواستار اهتمام همگانی بیشتر درباره پاسداری از فضای سبز و ترویج امر درختکاری می شود و توصیه هر ساله ایشان برای حفظ جنگل‌ها و مراتع حجت را برای صیانت از منابع طبیعی برهمگان تمام کرده است.
وی از اجرای برنامه های ویژه در هفته منابع طبیعی هم خبر داد و گفت: در هفته منابع طبیعی که از پانزدهم تا بیست و یکم اسفندماه تعریف شده برنامه های ویژه ای شامل توزیع نهال رایگان، کاشت و غرس نهال، دیدار با خانواده معظم شهدا، افتتاح طرحها و پروژه های منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح استان باحضور مسئولین ، نشست خبری ، حضور مدیران و کارشناسان در برنامه های صداو سیما،  تجلیل از نمونه های منابع طبیعی ، بازدید از طرح های در دست اجرا، شامل آبیاری جنگل های دست کاشت و احداث بندهای خاکی ، سنگ وملات برگزار خواهیم کرد.

46

hotnewsخبر3 سال پیش • dahio.com • 11

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها