نوریاتو: حمید سعیدی پس از کیهان کلهر و کمانچه جادویی‌اش با سنتور برنده جایزه گرمی شد.

 

به گزارش نوریاتو، دو سال پس از اینکه کیهان کلهر به همراه یویو ما و گروه راه ابریشم برنده جایزه گرمی شد، حمید سعیدی به عنوان یک هنرمند ایرانی دیگر توانست به همراه گروهش این جایزه را به دست بیاورد. این اتفاق خیلی غافلگیرکننده بود و تنها لحظه حضور حمید سعیدی روی سن و فارسی صحبت کردن او متوجه شدیم که دومین جایزه گرمی نوازندگان ایرانی را او به دست آورده است.

 

حمید سعیدی وقتی همراه با سه عضو دیگر آنسامبل “افیون ماه” روی سن آمد، ابتدا به زبان انگلیسی گفت این جایزه نشان داد که موسیقی درباره عشق و ضد جنگ است و سپس با جمله “از همه ایرونی‌های عزیز سپاسگذارم” ما را سورپرایز کرد.

 

این آهنگساز و نوازنده ایرانی که صدای خوبی هم دارد، مقیم و ساکن آمریکاست و در لس‌آنجلس موسیقی ایرانی می‌نوازد. او به تازگی با همراهی مهاجرانی از کشورهای آمریکا و کانادا گروهی را با نام “افیون ماه” راه‌اندازی کرده است و همراه با آنها در سبک موسیقی “نیو ایج” و نوین کار می‌کند.

 

جایزه گرمی

 

آلبوم “افیون ماه” اولین آلبوم این آنسامبل تازه بنیاد است که توانست نظر سیزده هزار و پانصد داور جایزه گرمی را جلب کند و به‌عنوان برنده گرمی بهترین آلبوم موسیقی “نیو ایج” معرفی شود. آلبوم‌هایی از لیسا جرارد استرالیایی، اسناتم کور ترینداد-آمریکایی، استیو روچ آمریکایی و جیم کیمو وست کانادایی دیگر نامزدهای دریافت این جایزه بودند اما در نهایت اثر خلاقانه “افیون ماه” برنده گرمی شد تا برای دومین بار یک هنرمند ایرانی و یک ساز ایرانی در قالب یک اثر گروهی برنده جایزه گرمی شود.

 

اما کار حمید سعیدی زمانی برای ما باارزش‌تر می‌شود که متوجه می‌شویم آلبوم “افیون ماه” بر اساس اشعار حافظ و مولانا ساخته شده است. سعیدی می‌گوید که او و سه عضو دیگر آنسامبل “افیون ماه” به اسطوره‌های کهن و اشعار شرقی علاقه‌مندند و راجع به شعر و بخصوص شعرهای ایرانی بسیار با هم حرف می‌زنند.

 

استارت آلبوم “افیون ماه” هم با کتابی که ترجمه اشعار حافظ است زده شده و هر کدام از اعضای آلبوم تصمیم گرفته‌اند یک تکه‌ از غزل‌ حافظ یا مولانا را مبنای کار خود قرار دهند و آن را به زبان موسیقی و زبان ساز خود بیان کنند تا ببینند این‌ها وقتی کنار هم قرار می‌گیرند چه‌ شکلی صدا می‌دهند.

 

ایران جایزه گرمی

 

حمید سعیدی که از کسب جایزه گرمی به عنوان یک ایرانی خوشحال است، خودش را نماینده مردم ایران می‌داند و می‌گوید وامدار بزرگان موسیقی ایرانی است و همه بزرگان روی او تأثیر گذاشته‌اند. او ماه مارس ۲۰۱۸ به دعوت هالیوود در لس‌آنجلس به صحنه رفت و صدای سنتور را در در سالن گرند پرفورمنس طنین‌انداز کرد.

 

سعیدی و آنسامبل “افیون ماه” به تازگی تور کنسرت‌های آلبوم اول خود را به پایان رسانده‌اند و در حالی که آلبوم آنها به‌عنوان یکی از ۱۰ آلبوم برتر جز ۲۰۱۸ در آیتونز انتخاب شده و جایزه گرمی موسیقی نیو ایج را هم برای آن‌ها به همراه داشته است، باید دید این نوازنده ایرانی و گروه “افیون ماه” به موفقیت‌های خود ادامه خواهند داد یا خیر.

 

نوشته حمید سعیدی برنده جایزه گرمی شد اولین بار در مجله نوریاتو | رسانه جامع هنرهای تجسمی پدیدار شد.

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 1,136



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها