هر چند که در روز گذشته از فشار عرضه‌ها در بورس تهران کاسته شد و با افزایش تقاضا، قیمت‌ها روند افزایشی را طی کرد اما امروز عرضه‌ها شدت گرفت و شاخص بازار با کاهش روبرو شد. این روند به وضعیت بنیادی شرکت‌ها مربوط نیست بلکه به سیاست‌های کلان اقتصادی کشور برمی‌گردد.

امروز برعکس دیروز

امروز برخلاف روز گذشته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۶۰۲ واحد افت کرد و به رقم ۲۱۱ هزار و ۱۴۳ واحدی رسید، اما با رشد قیمت‌ها در گروه‌های کوچک‌تر، شاخص کل هم وزن توانست ۴۹۸ واحد رشد کند و به تراز ۴۵ هزار و ۷۲۹ واحدی برسد.

شاخص آزاد شناور نیز ۸۴ واحد کاهش یافت و البته ۲۳۷ هزار و ۲۱۶ واحدی را تجربه کرد. همچنین شاخص بازار اول با ۴۵۲ واحد افت مواجه شد و تا رقم ۱۵۸ هزار و ۴۹۷ واحدی پایین آمد. شاخص بازار دوم نیز افت ۱۲۶۱ واحدی را تجربه کرد و به عدد ۴۰۶ هزار و ۴۵۵ رسید.

تأثیر کاهنده ۳ سهم در بازار سرمایه

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و صنعتی و معدنی گل‌گهر هر کدام به ترتیب ۱۹۳، ۱۵۹ و ۱۵۰ واحد تأثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند. اما در طرف مقابل نفت بهران، نفت سپاهان و توسعه معادن و فلزات هر کدام به ترتیب ۱۸۴، ۱۴۱ و ۹۷ واحد به افزایش شاخص‌های بازار کمک کردند.

معاملات پر پول خودرویی‌ها

خودرویی‌ها امروز ارزش معاملات نسبتاً بالایی را تجربه کردند؛ به طوری که در این گروه بیش از ۷۱۴ میلیون سهم با ارزش تقریبی بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

در عین حال نمادهای شاخص‌ساز این گروه در جهت کاهش شاخص بازار عمل کردند. اما بسیاری از سهم‌های گروه توانستند رشد در قیمت پایانی را به ثبت برسانند.

بانکی‌ها دنباله‌رو خودرویی‌ها

دیگر گروهی که امروز از ارزش معاملات نسبتاً بالایی برخوردار بود بانکی‌ها بودند؛ به طوری که در این گروه بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی به ارزش بیش از ۱۰۶ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت. در این گروه بیشتر سهم‌ها با کاهش قیمت مواجه شدند.

در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز نوسان قیمتی عمدتاً کمتر از ۲.۵ درصد شاهد بودیم. در این گروه حجم معاملات نسبت به نرم روزهای گذشته پایین‌تر رفته بود و ارزش معاملات آن به حدود ۵۴ میلیارد تومان رسید.

نوسان قیمت در سهام فراورده‌های نفتی

در عین حال در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای رقم قیمت سهم‌ها با نوسان متفاوتی همراه بود. برخی از سهم‌ها توانستند تا چهار درصد رشد کنند و سهم‌هایی که حد نوسان نداشته‌اند بیش از ۱۴ درصد افزایش قیمت را تجربه کردند. در عین حال تعدادی از سهم‌ها نیز کمتر از یک درصد افت قیمت را تجربه کردند.

در گروه قند و شکر علی‌رغم رشد تک سهم‌هایی تا بیش از چهار درصد بیشتر سهم‌های این گروه با کاهش قیمت مواجه شدند. در گروه سیمان، آهک و گچ نیز بسیاری از سهم‌ها با افت قیمت روبه‌رو شدند و تک سهم‌هایی توانستند بیش از سه درصد افزایش قیمت را شاهد باشند.

معاملات ۳.۸ میلیارد سهم و اوراق مالی در بورس تهران

ارزش معاملات بورس تهران به رقم حدود ۱۲۸ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۳.۸ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

آیفکس نیز ۴.۶ واحد افت کرد و رقم ۲۵۸۳ را دید. ارزش معاملات فرابورس ایران تا عدد ۷۴۱ میلیارد تومان بالا رفت حجم معاملات این بازار عدد ۱.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

۲۲۶۲۳۱

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 58



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها