به نقل از گاردین نظرسنجی های منتشر شده در سطح ملی کماکان از پیشتازی جو بایدن نامزد حزب دموکرات بر دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه حکایت دارد. این روزنامه انگلیسی می نویسد پیشتازی بایدن دلیلی برای پیروزی قطعی او در انتخابات نیست چرا که چنین وضعیت مشابهی در سال 2016 نیز رخ داد و بر اساس نظرسنجی ها هیلاری کلینتون بر رقیبش برتری داشت. در ادامه وضعیت دو نامزد را در 8 ایالت کلیدی مشاهده می کنید:

وبسایت فوربس به نقل از آمار کمیسیون فدرال انتخابات نوشت در دو هفته نخست اکتبر دست‌کم ۲۳ میلیاردر یا همسرانشان ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار به کارزار انتخاباتی بایدن کمک کرده‌اند. ۱۰ میلیاردر یا همسران آنان نیز ۹۰۷ هزار دلار به کارزار انتخاباتی ترامپ کمک کرده‌اند.بیشتر میلیاردرهایی که به رئیس‌جمهوری آمریکا کمک کرده‌اند از رفقای او هستند و در میان حامیان مالی بایدن، جری یانگ از مؤسسان تارنمای یاهو نیز دیده می‌شود.

برخلاف کارزارهای انتخاباتی که در دریافت کمک‌های مالی با محدودیت مواجهند، گروه‌های حامی نامزدهای انتخابات ۱۳ آبان توانسته‌اند ده‌ها میلیون دلار از میلیاردرها جذب کنند.شلدون اَدِلسون کازینو دار معروف و همسرش هم در حمایت از دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان ۷۵ میلیون دلار پرداخت کردند.یکی از گروه‌های حامی بایدن نیز از میلیاردرهای حوزه فناوری اطلاعات ۷۴ میلیون دلار دریافت کرده است.حمایت مالی از نامزدهای انتخاباتی در آمریکا یکی از معیارهای مقبولیت و توانایی شخص در بسیج امکانات است و جایگاه وی را نشان می‌دهد.

نتیجه یک نظرسنجی نشان می‌دهد که گرچه فاصله نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه کاهش یافته است اما رای دهندگان مستقل از دونالد ترامپ رویگردان شده‌اند.

نتیجه جدیدترین نظرسنجی مشترک روزنامه اینوسترز بیزنس دیلی  و موسسه تکنومتریکا نشان می‌دهد که فاصله جو بایدن از رقیب جمهوریخواه خود به ۵.۶ درصد کاهش یافته است.در نظرسنجی دو هفته پیش این موسسات، بایدن با فاصله‌ای ۱۰.۴ درصدی از ترامپ پیش بود. نتایج نظرسنجی جدید که در بازه‌ای ۵ روزه و تا یک روز پس از آخرین دور مناظرات انجام شد، نشان می‌دهد که ۵۰.۶ درصد پاسخ دهندگان حامی بایدن بوده‌اند و هواداران ترامپ ۴۵ درصد آنان را تشکیل می‌دهند.

بر اساس یافته‌های این نظرسنجی، ۶.۵ درصد از رای دهندگانی که در دور نخست به ترامپ رای دادند، اکنون از بایدن حمایت می‌کنند و از میان رای‌دهندگان هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶، ۳ درصد به ترامپ رای خواهند داد.بر خلاف انتخابات چهار سال پیش، بایدن در میان مستقل‌ها ۴ درصد از ترامپ پیش است در حالیکه نظرسنجی موسسه پیو پس از انتخابات ۲۰۱۶ نشان داد که حامیان ترامپ در میان مستقل‌ها ۴۳ درصد در برابر ۴۲ درصد کلینتون بود.

آخرین خبرهای انتخاباتی

به گزارش روزنامه واشنگتن‌پست دونالد ترامپ پنجشنبه قبل که برای آخرین مناظره به شهر نشویل ایالت تنسی رفته بود، در جمع خصوصی حامیان مالی خود در مورد تداوم اکثریت جمهوری‌خواهان در سنا ابراز تردید کرده و آن را کاری «بسیار سخت» خوانده بود.وی به حضار گفت از برخی از نامزدهای جمهوری‌خواه سنا نیز حمایت نخواهد کرد.یکی از حاضران این جمع خصوصی که خواست نامش فاش نشود به نقل از ترامپ به واشنگتن‌پست گفت: فکر می‌کنم که (انتخابات) سنا بسیار سخت باشد. دو تن از سناتورها هستند که نمی‌خواهم به آنان کمک کنم.

در روزهای اخیر برخی سناتورهای جمهوری‌خواه هم از  اختلاف با ترامپ سخن گفته‌اند.ترامپ در جریان مناظره آخر گمانه‌زنی کرده بود که جمهوری‌خواهان حائز اکثریت در مجلس نمایندگان شوند. به گفته ترامپ، یکی از دلایل وقوع چنین اتفاقی عملکرد نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان است که به زعم او لایحه جدید کمک‌های مالی به آسیب دیدگان کرونا را با تاخیر مواجه کرده است.

جمهوری‌خواهان برای کسب اکثریت مجلس نیازمند کسب ۱۸ کرسی در این دور از انتخاباتند.پیش‌بینی می‌شود دموکرات‌ها در رای‌گیری پیش رو که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و سنا برگزار می‌شود ۱۰ تا ۲۰ کرسی دیگر مجلس را از آن خود کنند.دموکرات‌ها در صورت حفظ وضعیت موجود، تنها به چهار کرسی برای کسب اکثریت در سنا نیاز دارند.

در صورت پیروز دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان و سنا، ترامپ در صورت پیروزی، شانسی برای ادامه دور دوم نخواهد داشت. جمهوری‌خواهان اکنون با کسب ۵۳ کرسی سنا در اکثریتند و گمانه‌زنی می‌شود که عملکرد دولت ترامپ در برخورد با بحران کرونا کفه ترازو را به نفع دموکرات‌ها سنگین کرده باشد. سناتورهای جمهوری‌خواه ایالات مِین، کلرادو، آریزونا، کارولینای شمالی و کارولینای جنوبی با رقابت فشرده‌ای در این دور از انتخابات مواجهند. 

جدا از نظرسنجی‌های مختلفی که نشان می‌دهد “جو بایدن” رقیب دموکرات ترامپ در ایالت‌های کلیدی همچون میشیگان و تا حدی فلوریدا جلوتر افتاده است، آشکار شدن شکاف در داخل حزب جمهوریخواه سوالات جدی درباره احتمال باخت ترامپ مطرح کرده است.

برای نزدیک به چهار سال، جمهوریخواهان کنگره با ترامپ همکاری و همراهی جدی داشته‌اند. آنها از نفوذ وی و تاثیرگذاریش بر پایگاهشان به خوبی آگاه بودند و حتی اگر هم مخالفتی داشته‌اند، به ندرت زبان علیه رئیس جمهوری گشوده‌اند. با این وجود، در چند روز اخیر سناتورهای جمهوریخواه سخنانی علنی در انتقاد از ترامپ مطرح کرده‌اند.

سناتور” بن ساس” از نبراسکا روز چهارشنبه به شدت به رئیس جمهوری هم حزبی خود تاخت و گفت که ترامپ در مهار ویروس کرونا ناکام مانده است. این سناتور جمهوریخواه همچنین ترامپ را به میدان دادن به  گروه‌های نژادپرست متهم کرد و هشدار داد که ممکن است این روند باعث شود تا “حمام خون جمهوریخواهان” در سنا راه افتد. کنار هم قرار دادن مواضع سناتورهای جمهوریخواه در روزهای اخیر و سرنوشت ساز مانده به پایان انتخابات، نشانه‌ای مهم از ناتوانی ترامپ برای دو دوره‌ای شدن به دست می‌دهد.

دونالد ترامپ برای تاثیرگذاری بر آرای مردم فلوریدا که یکی از ایالت‌های سرنوشت ساز در انتخابات محسوب می‌شود از شامگاه جمعه راهی ملک شخصی خود در مارا لاگوی این ایالت شد و صبح شنبه هم به پای صندوق رای رفت تا نام خود را در انتخابات پیش از موعد به صندوق رای بیندازد.وی با این کار نشان داد که اعتقادی به رای‌گیری پستی ندارد و در جمع خبرنگاران هم گفت که آرای پستی امنیت رای‌گیری حضوری را ندارند.

وی پس از این اقدام و در حالیکه همسرش برخلاف سال ۲۰۱۶ او را در رای گیری همراهی نمی‌کرد، عازم ایالت کارولینای شمالی  شد تا در گردهمایی انتخاباتی موسوم به “آمریکا را بار دیگر عظمت می‌بخشیم” سخنرانی کند.ترامپ که به اعتقاد نظر سنجی‌ها از رقیب خود عقب‌تر است، پیش از رفتن به این ایالت در واکنش به حضور باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا در میامی فلوریدا برای حمایت از جو بایدن، اینگونه خود را پیشتاز دانست که در همه گردهمایی‌های وی حداقل ۲۰ تا ۲۲ هزار نفر حضور داشته‌اند اما در سخنرانی اوباما تنها ۴۲ نفر بودند.وی با این استنتاج، پیروزی خود را حتمی دانست. پس از کارولینای شمالی، ترامپ راهی اوهایو و از آنجا هم به ویسکانسین رفت.در همه این سخنرانی‌ها هم ترامپ اظهاراتی مشابه داشت و وقتی به سیاست خارجی می‌رسید از به هلاکت رساندن سرکرده گروه تروریستی داعش سخن راند و به ترور سردار مبارزه با تروریسم، شهید حاج قاسم سلیمانی افتخار کرد.پس از آن، خروج از برجام را که از نظر او توافق فاجعه‌بار دولت سابق آمریکا است، اقدامی شایسته قلمداد کرد و از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی مباهات کرد.

ترامپ همچنین توافق‌های سازش و عادی سازی روابط امارات، بحرین و سودان با رژیم صهیونیستی را دستاوردی دیگر برای خود برشمرد که بدون ریخته شدن خونی بر زمین به دست آمده است و به این ترتیب، مدعی شد در مدت ۴۷ ماه حضور در کاخ سفید بیش از ۴۷ سال حضور بایدن که او را “جو خواب‌آلود” معرفی می‌کند، موفقیت داشته است.رئیس جمهوری آمریکا همچنین به برتری نظامی این کشور از نظر دارا بودن جنگنده، تانک، موشک و راکت زیر دریایی اشاره کرد و برخلاف پیمان منع گسترش سلاح اتمی مدعی شد: زرادخانه هسته‌ای ما ثابت و آماده است و فقط می‌توان به خدا امیدوار بود که هرگز مجبور به استفاده از آن نباشیم.ترامپ ادامه داد: شما می‌دانید که احتمال استفاده از آن بسیار کم است، زیرا در حال حاضر ما موشک‌های فوق‌العاده هیدروصوتی را داریم.وی همچنین با جعلی خواندن نظرسنجی‌ها، مدعی شد در اوهایو، کارولینای شمالی و فلوریدا پیروز خواهد شد.

ترامپ همچنین گفت: ما قرار نیست یک کشور سوسیالیست باشیم. ما قرار نیست یک رئیس جمهور سوسیالیست، به ویژه یک رئیس جمهور سوسیالیست زن داشته باشیم. ما قرار نیست آن را داشته باشیم و با آن کنار بیاییم.

 دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ادامه سفرهای انتخاباتی خود در جمع هوادارانش در ویسکانسین به بایدن و دموکراتها حمله کرد. وی گفت در مناظره این هفته مردم آمریکا تفاوت را بین کسی که ۴۷ سال است در کار سیاست است، مشاهده کردند. کسی که از سمتش برای ثروتمند کردن خودش استفاده کرد و تاجری که به فضای دولتی وارد شد. ترامپ در ادامه حملات به بایدن گفت بایدن در نیم قرن گذشته سرگرم منتقل کردن فرصت‌های شغلی شما به خارج از کشور، باز کردن مرزهای شما، و قربانی کردن جان و مال آمریکایی‌ها در جنگ‌های خارجی احمقانه بی پایان بوده است.

وی افزود کاری که رسانه‌ها می‌کنند شرم آورتر است. هیچگاه حمله‌ای به این بدی که رسانه‌ها دارند انجام می‌دهند، علیه مردم ما و کشور ما وجود نداشته است. زیرا آن‌ها از نوشتن درباره فساد او خودداری می‌کنند و مطالب غلطی را درباره ما می‌نویسند.ترامپ گفت آن‌ها از کارزار انتخاباتی من جاسوسی کردند. آن‌ها کارهایی کردند که کسی نمی‌تواند باور کند. کارهایی که هرگز در تاریخ سیاسی کشور ما رخ نداده است؛ و هیچ رئیس جمهوری- این کارها هرگز درباره هیچ رئیس جمهور دیگری نباید انجام نشده باشد.وی همچنین گفت میزان مرگ و میر (ناشی از این بیماری) ۸۵ درصد کاهش یافته است، زیرا کاری که ما کرده ایم فوق العاده بوده است. کاری که دکترها انجام داده اند، فوق العاده است.

جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در سخنانی در ایالت پنسیلوانیا گفت میانگین بیکاری در آمریکا رو به افزایش است و مردم از پرداخت وام‌های مسکن خود در دوران شیوع ویروس کرونا عاجز شدند.بایدن افزود روز جمعه بالاترین میانگین ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا ثبت شد. در حالیکه رئیس جمهور اصرار دارد بگوید از مرحله گسترش کرونا عبور کردیم. 

وی افزود فقط طبقه ثروتمند و منافع شرکت های آنها برای دونالد ترامپ اهمیت دارد. ترامپ با تمدید بسته های کمک به شهروندان برای مقابله با کرونا مخالفت می کند.بایدن در ادامه تاکید کرد ترامپ وقتی پرونده های مالیاتی را دستکاری می کند؛ فکر می کند باهوش است. ما به تازگی کشف کردیم او یک حساب بانکی در چین دارد.بایدن گفت برنامه اقتصادی من به گونه ای است که افزایش نیافتن مالیات ها برای شهروندان عادی و افزایش مالیات برای شرکت های بزرگ همچنین کاهش قیمت دارو را طبق برنامه تأمین سلامت به میزان ۶۰ درصد تضمین می‌کند.نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصریح کرد ترامپ هر اندازه هم که دروغ بگوید؛ در زمینه زیرساخت ها برای کشور هیچ دستاوردی نداشته است. برنامه من برعکس برنامه ترامپ که فقط در دروغگویی و فریاد زدن مقابل دوربین مهارت دارد، واقع بینانه است.بایدن افزود همه می دانند دونالد ترامپ چه کسی است و زمان پس گرفتن دموکراسی در کشورمان فرا رسیده است.

در دیگر خبرها باراک اوباما عملکرد دونالد ترامپ در قبال پاسخگویی به همه گیری کروناویروس و توئیتهایش علیه منتقدان را محکوم کرده و در اظهاراتی به شوخی درباره این رئیس جمهور آمریکا گفت که “یک مرد فلوریدایی این کارها را نمی کرد”. به گزارش پایگاه هیل،  اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در سخنرانی در تجمعی در ایالت میامی در حمایت از نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات و معاون ریاست جمهوری سابق خودش یعنی جو بایدن گفت، پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به این معنی خواهد بود که این کشور یک “رئیس جمهور عادی” دارد و در عین حال از ترامپ به خاطر “تلاش زیاد برای توهین به هر کسی که از نظرش به اندازه کافی با او خوب نیست” انتقاد کرد. 

اوباما تاکید کرد: چرا ما داریم این رفتار را از جانب رئیس جمهور آمریکا می پذیریم؟ این یک رفتار عادی نیست. اوباما با ذکر عبارت “مرد فلوریدایی” به طرح ها و هشتگهای طنز در شبکه های اجتماعی بر مبنای ماجراهای عجیب و غیرعادی پیرامون ساکنان این ایالت اشاره کرد.این صحبت در حالی مطرح شد که ترامپ اخیرا با سفر به ایالت فلوریدا که به عنوان ایالت خانه او شناخته می شود، به صورت حضوری رای خود را در انتخابات آمریکا به صندوق انداخت.

شبه نظامیان راست­گرا، تهدیدی جدی برای رأی دهندگان

به گزارش هافینگتون پست، نتایج تحقیقات موسسه ای سی ال ای دی و همچنین پایگاه میلیشیا واچ  نشان می دهد که گروه­ های شبه نظامی تهدیدی جدی برای رأی دهندگان آمریکایی در ایالت های سرنوشت ­ساز کشور به حساب می آیند.

بر اساس این گزارش ای سی ال ای دی(پروژه موقعیت یابی درگیری­های مسلح و داده ­های وقایع)  یک مرکز غیرانتفاعی است که خشونت در سطح جهان را رصد می کند، و پایگاه میلیشیا واچ یک نشریه آنلاین است که فعالیت های شبه­ نظامیان در آمریکا را رهگیری می­ کند.این دو مرجع یادشده در گزارشی مشترک در مورد گروه­های شبه­ نظامی راست گرا و انتخابات آمریکا، به مواردی از گروگان گیری معطوف به مقامات و دخالت در اعتراضات در سراسر کشور از سوی این گرو­ها اشاره کردند. این گزارش آورده است که بالاترین خطر این گروه ها برای ایالت ها در زمان انتخابات برای ایالت هایی همچون جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا، ویسکانسین و اورگن است و ایالت­ های همچون کارولینای شمالی، تگزاس، ویرجینیا، کالیفرنیا و نیومکزیکو در درجه بعدی خطرپذیری از سوی این گروه هستند. 

بر اساس این گزارش اخیراً یک «تغییر آرایش عمده» در این گروه ها رخ داده است؛ بدین ترتیب که این گروه ها که سابقاً و بر اساس سنت، ضد دولت بودند، بسیاری­شان پشت یک نامزد گردهم آمده اند: دونالد ترامپ. ترامپ از حامیان خود خواسته است تا در مراکز رأی دهی حاضر شوند و «نظارت دقیق داشته باشند»؛ رهنمودی که احتمالاً برای برانگیختن شبه نظامیان راست گرای افراطی، که خود را سربازان جنگی داخلی می دانند، انجام شده است. وقتی هواداران ترامپ از او خواستند که گروه «پسران افتخار»، یکی از سه گروهی که گزارش بالا بیشترین خطر را از سوی آنها متصور است، را محکوم کند، او به آنها گفت که «از این مواضع دوری و از همدیگر حمایت کنید»؛ اظهارنظری که از سوی این گروه نئوفاشیست به عنوان فرمان یک رژه نظامی تلقی شد.گفتنی است که یکی از اقدامات عمده اخیر این شبه نظامیان در آمریکا تلاش برای به ربودن گرچ ویتمر، فرماندار دموکرات ایالت میششیگان، بود که اف بی آی آن را خنثی کرد.

گرچه احتمال فعالیت این گروه ها در بسیاری از ایالات متصور است اما این گزارش می نویسد که فعالیت گروه های شبه ­نظامی در ایالت هایی که ضابطین اجرایی روابط گرم و دوستانه­ ای با آنها دارند، می تواند شدیدتر باشد.شاهد این مدعا این است که فیلم ضبط­ شده دوربین همراه افسران پلیس کنوشای ویسکانسین در اواخر ماه آگوست و کمی پیش از آن که کایل ریتنهوس، نوجوان ۱۷ ساله، اقدام به شلیک و قتل دو نفر از معترضین به ترامپ در جریان ناآرامی ها بکند، به تمجید و تعریف از این گروه ها پرداخته اند.  

همچنین گزارشی از مرکز مطالعات استراتژیک و بین الملل که اخیراً منتشر شده، دریافته است که دوسوم از حملات تروریستی داخلی سال جاری از سوی تندروهای راست گرا انجام شده است.در این شرایط تأمین امنیت مراکز رأی دهی و رأی دهندگان به دغدغه اصلی مقامات ایالتی بدل شده است؛ طوری که جاکلین بنسون، وزیر امور خارجه ایالت میشیگان، اعلام کرده است که حمل اسلحه در فاصله ۱۰۰ فوتی مرکز رأی دهی در انتخابات سوم نوامبر ممنوع خواهد بود.

این شرایط نشان می دهد که ترامپ، با حمایت افراطی از سوی نومحافظه­ کاران تندرو به ویژه در ایالت­ های جمهوری­خواه و نیز اقدامات خرابکارانه و تروریستی شبه ­نظامیان یادشده، آماده است تا در صورت عدم پیروزی وی اقدام به ایجاد آشوب و هرج و مرج کنند و آمریکا را تا سرحد جنگ داخلی، نظیر آنچه در نیمه سده نوزدهم روی داد، بکشاند.

بیشتر بخوانید:

وقتی اسرائیل هم امیدی به پیروزی ترامپ ندارد
ترامپ در این قمار وحشتناک به بایدن باخت
ترامپ با مناظره آخر معادلات را تغییر می‌دهد؟

310311

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 35

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها