به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ این روزها اگر کسی طرفدار رئال مادرید است باید خوشحال باشد و کامبک با طعم پیروزی ببیند و به لذت برد با تیم جنگنده اش افتخار کند؛ از سوی دیگر اگر از این تیم متنفر هستید روزهای سختی را پشت سر می گذارید!

قطعا رئال فصل جاری نه تنها بهترین رئال تاریخ نیست بلکه تیم خوبی هم به حساب نمی آید اما آن ها نه فقط امسال بلکه در طول تاریخشان یاد گرفته اند همیشه رئال مادرید باشند؛ چیزی که نه پاری سن ژرمن بلد است و نه حتی منچسترسیتی!

فصل برای رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا از همان اول عجیب بود؛ باخت به تیم شریف آن هم در سانتیاگو برنابئو هشداری به کادرفنی و هواداران بود و شاید همان نتایج بود که سبب شد این تیم در میان ۱۰ تیم شانس اول کسب عنوان قهرمانی قرار نگیرد!

نه فقط لیگ قهرمانان بلکه در لالیگا هم کسی برای پسران آنچلوتی تره هم خرد نمی کرد. مرد ایتالیایی که دوباره به سانتیاگوبرنابئو برگشته بود بدون ریخت و پاش های مرسوم، بدون گزینه های عجیب و غریب برنامه بازسازی رئال را آغاز کرد. بنزما، مودریچ، کروس و حتی کورتوا جزو نام های مطرح تیم بودند که کارلتو در کنار آن ها از وینیسیوس، رودریگو، میلیتائو و حتی کاماوینگا استفاده کرد و به نتیجه هم رسید. گرت بیل و ادن هازاراد هم چهره های مطرحی بودند که آنچلوتی از اول می دانست نباید روی آن ها حساب کند.

رئال‌مادرید و کریم‌بک!

بعد از شکست یک بر صفر مقابل پاری سن ژرمن در پاریس که با تک گل ثانیه پایانی امباپه به دست آمد؛ در بازی برگشت هم رئالی ها غافلگیر شدند و دوباره کیلیان دقیقه ۳۹ گلزنی کرد. شاگردان پوچتینو موقعیت گل های زیادی را از دست دادند و در ادامه بنزما آن ها را به بدترین شکل ممکن جریمه کرد. بازی با پای بی مورد دوناروما مقابل بنزما آغازگر کامبک رئال بود. در این مسابقه بنزما دقایق ۶۱، ۷۶ و ۷۸ گلزنی کرد تا با یک هت تریک دیدنی تیمش را به یک چهارم نهایی بفرستد.

چلسی حریف رئال در این مرحله در لندن بود که با نتیجه ۳ بر یک بازی را واگذار کرد.؛ در این مسابقه هم بنزما هت تریک کرد! در بازی برگشت دوباره سناریوی دیدار با پاری سن ژرمن تکرار شد. میسون مونت، آنتینو رودیگر و تیمو ورنر چلسی را ۳ هیچ پیش انداختند اما دقیقه ۸۶ و ۹۶ رودریگو و بنزما گلزنی کردند تا بازی ۳ بر ۲ شود و رئال مادرید در مجموع ۵ بر ۴ صعود کند! در این مسابقه هم شاگردان توخل موقعیت های گلزنی را هدر دادند و البته حملات بیش از اندازه چلسی در زمانی که باید حفظ توپ می کرد باعث شد رئال مادرید فرصت بازگشت داشته باشد.

حالا نوبت منچسترسیتی پپ گواردیولا بود. سیتی در منچستر دروازه رئال را به توپ بست و بارها تا آستانه باز کردن دروازه کورتوا پیش رفت اما هم مهاجمان سیتی بی دقت بودند و هم تیبو درخشان ظاهر شد. شاگردان پپ گواردیولا توسط دی بروین دقیقه ۲ به گل رسیدند و ۹ دقیقه بعد هم ژسوس گل دوم را زد تا همه رئال را در آستانه حذف بدانند. دقیقه ۳۳ کریم بنزما گل اول تیمش را زد اما فیل فودن گل سوم سیتی را دقیقه ۵۳ زد. وینیسیوس جونیور دو دقیقه بعد بازی را ۳ بر ۲ کرد. حرکت زیبای برناردو سیلوا و شوت دیدنی او زیر طاق دروازه کورتوآ فرود آمد و بازی ۴ بر ۲ شد اما بنزما بازهم نگذاشت آب خوش از گلوی ادرسون پایین برود و با یک چیپ زیبا از روی نقطه پنالتی بازی را ۴ بر ۳ کرد. این اولین پنالتی بنزما در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بود که به گل نشست. با تفاضل یک گل و تجربه دو بازی گذشته رئال مادرید و هوادارانش به بازی برگشت در سانتیاگو برنابئو امیدوار ماندند.

در بازی برگشت نیمه اول هیچ خبری روی دروازه ها نبود اما دقیقه ۷۳ باز هم کورتوا گل زیبا خورد و ریاض محرز بازی را یک بر صفر و در مجموع ۵ بر ۳ کرد تا شاگردان آنچلوتی حالا ۲ گل برای به تساوی کشاندن بازی نیاز داشته باشند.

عملکرد اشتباه پپ روی تعویض ها و حتی شیوه بازی کمال گرایانه این مربی اسپانیایی سبب شد رئال مادرید یکی از تاریخی ترین نتایج لیگ قهرمانان را کسب کنند. رودریگوی جوان دقایق ۹۰ و ۹۱ دو گل برای رئال زد تا در کمال شگفتی همه چیز به تساوی و وقت اضافه کشیده شود. ۵ دقیقه بعد از آغاز وقت اضافه هم دوباره بنزما روی پنالتی که خودش گرفته بود گلزنی کرد تا با نتیجه ۳ بر ۲ رئال به فینال صعود کند.

یکی از علامت تعجب ها درباره رئال در سه مرحله آخر لیگ قهرمانان اروپا وضعیت فنی آن ها است. حتی کارشناسان هم اعلام کردند که رئال از نظر فنی شرایط خوبی ندارد و حتی مقابل منچسترسیتی، پاری سن ژرمن و چلسی باید گل های زیادی می خورد اما این اتفاق نیفتاد. رئال مادرید آنچلوتی نقطه مقابل منچسترسیتی است، تیمی که اصراری به انجام مو به موی تاکتیک های سرمربی ندارد و بسیاری از دقایق، بازی را به بازیکنانش می سپارد. شاید همین باعث شد که منچستر نتواند از رئال عبور کند. در بازی های اخیر رئال در لیگ قهرمانان اروپا تیمی که حمله می کرد حریف بود اما تیمی که گلزن بود رئال مادرید نام داشت.

کامبک شاگردان آنچلوتی مقابل منچسترسیتی در میان سه کامبک برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفت. بازگشت لیورپول مقابل میلان در فینال فصل ۰۵-۲۰۰۴ در رده اول قرار دارد و دیدار اخیر سیتی و رئال مادرید و کامبک فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیورپول مقابل بارسلونا در رده های دوم و سوم جایگرفتند.

بیشتر بخوانید:

فغانی داور جام جهانی ۲۰۲۲ شد

درگیری خانوادگی دو ستاره مطرح فوتبال ادامه دارد

سیاوش یزدانی در چه شرایطی می‌تواند به استقلال برگردد؟

۲۵۳۲۵۱

hotnewsخبر2 سال پیش • dahio.com • 6

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها