استان همدان ؛ دکتر رشید حیدری مقدم با اعلام اینکه آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در این استان از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون به ۲۹ هزار و ۷۶ نفر رسیده است، افزود:
مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در استان همدان به ۱۰ هزار و ۲۲۲ نفر و بیماران سرپایی ۱۸ هزار ۸۵۴ نفر رسیده است.

وی که در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان همدان سخن می گفت، خاطرنشان کرد: آمار بیماران بستری روند رو به رشد چندانی نداشته است اما بیماران سرپایی مبتلا به کرونا هر شهرستان در مقایسه با وضعیت همان شهرستان در هفته گذشته رو به افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان یادآور شد: بیماران سرپایی از نیمه اول مهر تا نیمه اول آبان به حداکثر رسید یعنی ۷۳ درصد کسانی که برای تست سرپایی آمدند مثبت بودند که الان این رقم به ۲۰ درصد کاهش داشته است که کمترین میزان در نیمه دوم سالجاری است.

حیدری مقدم اضافه کرد: با توجه به ارتباط نزدیک بین بیماران سرپایی و بستری مثبت در بیمارستان ها، افزایش بیماران سرپایی پس از ۲ هفته بعد آمار بیماران بستری مثبت و چهار هفته بعد آمار فوتی های کرونا بالا می رود.

وی ادامه داد: نیمه دوم آبان امسال روزانه ۴۲۵ مورد نمونه گیری از مراجعان به مراکز ۱۶ ساعته صورت گرفت که ۲۵۰ مورد مثبت بودند که در نیمه اول بهمن از ۲۸۰ نمونه روزانه ۵۷ مثبت بستری و سرپایی رسیده است و به طور میانگین به ۱۱ بیمار مثبت بستری و ۲ مورد فوتی در روز رسیده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: آمار بیماران بستری ۱۶ درصد افزایش داشته است که یکی از علل آن افزایش ۳۰ درصدی بیمار یابی است با این وجود اغلب مبتلایان به این ویروس پیش از ورود به بیمارستان شناسایی می شوند.

سردار مهدی فرجی، جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز گفت: نگرانی های درباره شیوع ویروس مطب ها و ساختمان پزشکان خیابان بوعلی شهر همدان است که باید برای خودداری از ویزیت گروهی مراجعه کنندگان برخورد جدی صورت گیرد.

وی با اعلام اینکه طرح شهید سلیمانی با حمایت دانشگاه علوم پزشکی همدان با قوت در حال اجرا است، افزود: در این طرح سعی در بیماریابی و حمایت و نظارت جدی بر اجرای پروتکل ها است.

لازم به ذکر است، براساس اعلام ستاد ملی کرونا و جدیدترین بررسی های انجام شده در خصوص رنگ بندی شهرهای استان همدان، «بهار، تویسرکان، رزن و درگزین» در وضعیت نارنجی، «همدان، ملایر و نهاوند» در وضعیت زرد و «فامنین ، کبودرآهنگ، اسدآباد» نیز در وضعیت آبی کرونا قرار دارند.

48

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 17

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها