چرا خرید ملک در ترکیه برای ما ایرانی‌ها جذاب است؟

ترکیه شاید در میان تمام مقاصد دنیا، در نظر ما ایرانی‌ها محبوب‌ترین باشد و مناسب‌ترین قیمت را داشته باشد. ما زندگی کردن در کشوری را که به فرهنگمان نزدیک باشد و مردمش را شبیه به خودمان بدانیم، دوست داریم! ما هم نشینی دریا و جنگل و بناهای تاریخی را در شهر دوست داریم. ما از سرزمینی می‌آییم که نقش سنت و عرف در آن پررنگ است بنابراین  خیلی از ما دوست داریم به شهری برویم که در آن احساس راحتی کنیم و با خیال راحت بگوییم این شهر، شهر من است.

خرید ملک در ترکیه؛ بله! خرید ملک در اسپانیا؛ هرگز!

در کنار همه ی دلایل مهم برای خرید ملک، باتوجه به نوسانات ارز، ترکیه  هنوز مناسب ترین قیمت را برای خرید خانه دارد. شاید در حال حاضر، فکر خرید یک دستگاه آپارتمان در سواحل اسپانیا یا جزایر سنت موریس دیگر در ذهن کسی جایی نداشته باشد اما خرید ملک در ترکیه با توجه به نرخ ارز رایج این کشور باز هم تصمیم معقولی است.

دریافت فرصت طلایی با خرید ملک در ترکیه

ترکیه طبق قوانین داخلی مصوب ۲۰۱۸ شرایطی را فراهم کرده است که افراد با خرید یک ملک به ارزش ۲۵۰ هزار دلار بتوانند برای دریافت اقامت شهروندی و دریافت پاسپورت این کشور اقدام کنند. برخلاف اکثر کشورهای اروپایی که منشأ پول، برایشان امری مهم است، در ترکیه این برنامه یک فرآیند درخواست ساده بدون هیچ تعهد برای اعلام دارایی‌ها یا درآمد به دست آمده در کشورهای دیگر است … چه خرید ملک به عنوان محل اقامت دوم، یا به عنوان یک سرمایه‌گذاری منسجم باشد، طیف گسترده‌ای از آپارتمان‌های مدرن و ویلاهای کنار دریا، همه در قیمت‌های بسیار رقابتی وجود دارد. سرمایه گذاران می‌توانند در ترکیه ملک بخرند و سپس از  اجاره  آن، به عنوان منبع درآمدی همیشگی برای خود بهره‌مند شوند و پس از ۳ سال هم  ملک خود را بفروشند.

خرید ملک در ترکیه؛ سکوی پرتاب به بریتانیا و ایالات متحده

خوب است بدانید پس از خرید ملک و دریافت پاسپورت این کشور، مسیرهای ساده‌ای برای مهاجرت به انگلستان یا ایالات متحده پیش روی شما قرار دارد. سرمایه گذاران ممکن است از طریق ویزا  businessperson  ترکیه به انگلستان نقل‌مکان کنند و اقدامات مفیدی را در جهت دریافت شهروندی بریتانیا آغاز کنند. علاوه بر این، یک گزینه برای اقامت در ایالات‌متحده به عنوان برنامه‌ سرمایه‌گذاری E – ۲ وجود دارد.

آیا خرید ملک در ترکیه محدودیتی دارد؟

با توجه به  قوانین مصوب شهروندی برای خرید خانه در ترکیه، اتباع خارجی برای خرید ملک در هر جایی در ترکیه بجز مناطق نظامی، آزاد هستند.  نکته‌ی قابل توجه این است که افراد خارجی که املاک و مستغلات در ترکیه را به ارزش ۲۵۰  هزار دلار می‌خرند و خانواده‌های آن‌ها می‌توانند فورا شهروندی ترک را به دست بیاورند.

آیا خرید ملک در ترکیه سرمایه‌گذاری خوبی است؟

در سال‌های اخیر با توجه به پیشرفت اقتصادی و افزایش درخواست برای خرید ملک در ترکیه، بازار این نوع خرید و فروش برای افراد جالب توجه شده است. برای این‌که  از سرمایه گذاری خود صد در صد راضی باشید، باید با تحقیق و یا به کمک یک کارشناس، ابتدا میزان بازگشت سرمایه‌تان را در هر شهر بررسی کنید و در مرحله ی بعد در مناطقی خانه بخرید که رشد اقتصادی و آینده‌ی خوبی پیش رو دارند. بررسی میزان رشد منطقه‌ای که تصمیم دارید در آن ملک بخرید به شما کمک زیادی خواهد کرد.

آیا خرید ملک در ترکیه قانونی است؟

 ماده ۳۵ قانون اداره ثبت زمین شماره ۲۶۴۴ می گوید:  افراد با ملیت خارجی می‌توانند در این کشور ویلا، آپارتمان، ملک و زمین بخرند و این، امریقانونی است. این موضوع از این جهت حائز اهمیت است که در بعضی کشورها از جمله ایران به دلیل حساسیت مسایل مربوط به حفظ تمامیت ارضی،   اتباع خارجی اجازه ی خرید و فروش مستغلات را ندارند.

میزان مالیات بر دارایی در ترکیه چقدر است؟

به نقل از  وزارت دارایی و خزانه‌داری ترکیه، در حال حاضر، صاحبان ملک مالیات سالیانه‌ای را به ارزش یک دهم درصد ارزش ملک می پردازند.

تقاضای افراد خارجی برای خرید ملک در ترکیه در ۲ سال گذشته به طور قابل‌توجهی افزایش‌یافته است و دلایل متعددی برای آن وجود دارد:

  • به دلیل کاهش لیر در برابر دلار
  • پایین آوردن میزان سرمایه‌گذاری ملک در برنامه ویزای طلایی (که در حال حاضر ۲۵۰۰۰۰ دلار است و در بالا به آن اشاره شد.)

محبوب‌ترین شهرهای این کشور برای خرید خانه در بین خارجی‌ها عبارتند از استانبول با ۴۴.۳ درصد از سرمایه‌گذاری خارجی که در املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری می‌کنند و آنتالیا با ۲۱.۲ درصد از سهم که از کل به خود اختصاص داده‌اند.

سهم خارجی‌ها در بازار خرید ملک در ترکیه

بر اساس گزارش‌های خبرگزاری‌های داخلی ترکیه، ۴۱۹۲ ملک در ژوئیه ۲۰۱۹ به خارجی‌ها فروخته شد. در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۴۶ درصدی هستیم. رکورد فروش در سال ۲۰۱۸،  ۱۹۰۳ فروش بود که این نشان دهنده‌ی بازار مستعد و روبه رشد املاک در این کشور است.

بالاترین میزان خرید ملک در ترکیه در کدام مناطق است؟

شهرهایی که بالاترین قیمت را برای هر متر مربع  آپارتمان دارند؛ به ترتیب موگلا، استانبول، ازمیر، Canakkale چاناک کاله(چناق قلعه) و Balikesir  بالیکسیر هستند. بنابر گزارش وب‌سایت‌های تخصصی اطلاعات زیر در خصوص خرید املاک در ترکیه به دست می‌آید:

  • قیمت هر متر مربع ملک در شهر موگلا ۷۴۶ یورو و مدت زمان بازگشت سرمایه گذاری در این منطقه ۲۴ سال است.
  • استانبول با ۷۰۳  یورو برای هر متر مربع در جایگاه دوم  و متوسط بازگشت سرمایه‌گذاری برای آن ۱۹ سال است.
  • میانگین قیمت فروش در هر متر مربع در ازمیر ۴۷۷ یورو است و دوره بازگشت  سرمایه آن۲۰ سال است
  • متوسط قیمت در سراسر ترکیه ۳۹۹ یورو به ازای هر متر مربع  و کاهش حدود ۴ درصد در سال ۲۰۱۹ در آن مشاهده شده است.

خرید ملک در استانبول ترکیه

شما می‌توانید یک آپارتمان صد متری را به قیمت ۶۳ هزار تا ۷۰ هزار یورو خریداری کنید.  البته توجه کنید که این قیمت برای خانه‌ای بسیار معمولی در حومه شهر یا مناطق جدید در حال توسعه در مجاورت فرودگاه جدید استانبول است و البته قوانین مربوط به  فرصت طلایی دریافت پاسپورت را رعایت نمی‌کند. ملیت‌های مختلفی علاقه به سرمایه‌گذاری در شهر استانبول دارند. بریتانیایی‌ها، یونانی‌ها، اتریشی‌ها و ایتالیاییها جزو اروپایی‌های علاثمند به خرید ملک در ترکیه هستند.

کجا بخریم؟ چرا بخریم؟

سرمایه گذاران باید تصمیم بگیرند که کدام مقصد را ترجیح می‌دهند؛ شهره‌ای شلوغ یا شهرهای ساحلی. شهرهای ساحلی فرصت کسب درآمد و اجاره ی مرتب را در فصل‌های گرم دارند و شهرهای شلوغ انتخاب مناسبی برای زندگی پیدا کردن کارو به دست آوردن دیدگاهی درست نسبت به زندگی ترک‌ها را برای شخص مهاجر فراهم می کنند.

خرید ملک در ترکیه؛ قیمت های رقابتی

برای خرید با قیمت مناسب در بهترین نقاط ترکیه می توانید از مشاوران پین تاتی کمک بگیرید.

پین تاتی می تواند شما را در انتخابی درست و به صرفه همراهی کند.

۲۱۲۱

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 12

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها