به گزارش خبرآنلاین از لرستان، «کیانوش سوری» گفت: شیوع ویروس کرونا موجب ایجاد ضرر و زیان به تمامی بخش ها شده است و  در این رابطه قشر فرهنگ به خصوص خبرنگاران با توجه به تعطیلی ادارات و نداشتن هیچ فعالیتی دچار مشکلات معیشتی شدند.

وی ادامه داد: در این شرایط سخت برای مبارزه با بیماری کرونا از طریق فضای مجازی اقدام و سنگ تمام گذاشتند و تمام تلاش خود را در بحث آموزش و اطلاع رسانی به عموم مردم در حوزه کرونا انجام دادند.

مسئول واحد مطبوعات و خبرگزاری های لرستان اظهار کرد:  با پیگیری و مکاتباتی با معاونت مطبوعاتی کشور مقرر شده تا بسته های معیشتی براساس فعالیت نشریات و پایگاه های خبری در سال قبل،  به آنها تعلق بگیرد.

سوری در بخش دیگری از صحبت هایش به  رفع مشکلات معیشتی خبرنگاران به عنوان اولویت اصلی واحد مطبوعاتی استان لرستان اشاره کرد و گفت: در حوزه روزنامه های سراسری و نشریات محلی؛ خبرنگاران مورد حمایت قرار می گیرند.

وی ادامه داد: یکی از این اقدامات؛ برنامه ریزی های جامع برای ساماندهی روزنامه های سراسری بدون فعالیت در استان است که هیچ کدام از شرایط فعالیت را ندارند اما صرفا برای دریافت اگهی های دولتی تلاش می کنند.

سوری اظهار کرد: درصدد هستیم تا بتوانیم نشریات سراسری که در استان فعالیت آنچنانی ندارند، مجوز سرپرستی آنها را لغو کنیم.

مسئول واحد مطبوعات و خبرگزاری های لرستان همچنین به حمایت از نشریات محلی اشاره کرد و گفت: نشریات محلی همیشه در صحنه‌های عملی به دفاع از مردم، رسالت خود را انجام داده اند و به صورت هم صدا و یکرنگ به دور از سلیقه های سیاسی و شخصی، مطالبات مردم را فریاد زده اند.

وی افزود: حضور نشریات محلی برای استان یک بازوی توانمند جهت توسعه فرهنگ بوده و در رسالت و کمک کردن به توسعه نقش بسزایی داشته اند.

سوری بیان کرد: برای رفع مشکلات خبرنگاران، راهکارهایی به استانداری و اداره امور اقتصاد دارایی استان ارائه کردیم که بتوانیم ۵۰ درصد تمام آگهی های دولتی که به ارشاد واگذار می‌شوند را به نشریات محلی تعلق دهیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه طبق مستندات موجود این روند انجام شده و نشریات محلی که از طریق سامانه جامع رسانه های کشور شرایط گرفتن آگهی را دارند از این قضیه واقف هستند و آگهی‌های دولتی به آنها تعلق گرفته است.

46

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 14

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها