آقای زلنسکی در بوچا در نزدیکی پایتخت، کی‌یف، صحبت می کرد؛ جایی که اجساد غیرنظامیان بعد از عقب نشینی نیروهای روسیه در خیابان های شهر پیدا شده است.

این ویدئوها و عکس های تکان دهنده باعث خشم و انزجار در سطح جهان و بالا گرفتن درخواست ها برای اعمال تحریم های بیشتر بر روسیه شد.

روسیه بدون ارائه شواهد گفت که تصاویر این فجایع ساختگی است و اوکراین آنها را صحنه سازی کرده است.

اوکراین گفت که اجساد ۴۱۰ غیرنظامی در نواحی اطرف کی‌یف پیدا شده و گفت تحقیق درباره جنایات جنگی را شروع می کند.

آقای زلنسکی که جلیقه ضدگلوله به تن داشت و سربازان اوکراینی احاطه اش کرده بودند گفت که نظامیان روس “با مردم بدتر از حیوانات رفتار کرده اند”. او گفت: “آنچه در اینجا می بینید واقعا نسل کشی است.”

او در پاسخ به سوال بی بی سی درباره اینکه آیا مذاکرات صلح با روسیه هنوز ممکن است گفت: “بله، چون اوکراین باید در صلح زندگی کند. ما در قرن ۲۱ ام در اروپا هستیم. به تلاش های دیپلماتیک و نظامی ادامه خواهیم داد.”

شاهدان عینی در شهر بوچا می گویند که سربازان روس مانع عبور مردان از کریدور انساندوستانه می شدند و وقتی برخی از آنها سعی کردند فرار کنند به سوی آنها شلیک کردند.

دست کم اجساد ۲۰ مرد در خیابان ها کشف شد که خیلی از آنها جراحات زیادی داشتند. برخی از آنها از ناحیه شقیقه تیر خورده بودند انگار اعدام شده باشند، درحالی که معلوم بود شماری را تانک زیر گرفته است.

عکس های ماهواره ای شرکت مکسار یک گور جمعی ۱۴ متری را در نزدیکی کلیسای سن اندرو و کلیسای “همه قدیسان پایروزوانوهو” نشان می دهد.

در روستای موتیژین یک تیم بی بی سی شاهد یک گور کم عمق بود. اجساد چهار نفر در آن دیده می شد و مقام های اوکراینی گفتند ممکن است شمار اینها بیشتر باشد.

اولها سوخِنکو، مدیر ده، شوهر و پسر او در میان این کشته ها هستند. جسد نفر چهارم هنوز شناسایی نشده است. زمان کشتن آنها معلوم نیست.

در ارپین، شواهدی هست که مردم هنگام فرار از شهر به ضرب گلوله کشته شده اند. در روز ششم مارس چهار غیرنظامی – یک زن، پسر نوجوان او، دختر هشت ساله او و یک دوست خانوادگی – در اثر اصابت خمپاره هنگام عبور از یک پل کشته شدند.

دیمترو کولِبا، وزیر خارجه اوکراین، در مصاحبه ای با بی بی سی گفت که “قتل عام بوچا معادلات را تغییر داد” اما هنوز “باید منتظر روزهای بدتری باشیم.”. او کشورهای غربی را ترغیب کرد سلاح های بیشتری در اختیار اوکراین بگذارند و تحریم های بیشتری بر روسیه اعمال کنند.

اما به گزارش خبرگزاری تاس سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، خشونت ها در بوچا را “نمایشی” توصیف کرد که چند روز بعد از خروج نیروهای روسیه “صحنه سازی” شده است.

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین هم به خبرنگاران گفت که روسیه “همه این ادعاها را قاطعانه رد می کند.”

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بار دیگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را “جنایتکار جنگی” خواند و گفت که واشنگتن خواستار برگزاری محاکمه ای در این زمینه خواهد شد.

آقای بایدن گفت: “این آدم بی رحم است. و آنچه در بوچا روی می دهد مایه انزجار است و همه شاهد بودند که چه شده.”

4949

hotnewsخبر2 سال پیش • dahio.com • 7

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها