به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دولت ژاپن این هفته گزارش داده است که نتیجه تست کرونای زنی در اوساکا برای بار دوم و چند هفته بعد از ابتلا به ویروس و مرخصی از بیمارستان مثبت شده است.

در کنار اتفاقات مشابهی که در این مدت در چین رخ داده است، این موضوع سوالات زیادی به وجود آورده است. ایجاد عفونت دوباره در بدن بعد از ابتلا به کرونا اتفاقی معمول است، اما این عفونت معمولا منجر به سرماخوردگی می‌شود.


این عفونت‌های ویروسی دوباره با کروناویروس جدید تفاوت زیادی دارد، به گفته متخصصان امکان ابتلای دوباره به کروناویروس بسیار کم است.


فلورین، کرمر، یک ویروس شناس در دانشگاه پزشکی ایکان در نیویورک، در این باره می‌گوید: «حرف من این نیست که امکان ابتلای دوباره به کروناویروس وجود ندارد، اما احتمال وقوع این اتفاق آن هم در فاصله زمانی کوتاه، بسیار کم است.»


گفته می‌شود که احتمالا در بدن افرادی که گفته می‌شود نتیجه آزمایش دوم آن‌ها مثبت بوده، میزان کمی ویروس باقی مانده باشد، میزانی که در آزمایش قبلی آن‌ها مشاهده نشده و منجر به مرخصی آن‌ها از بیمارستان می‌شود.


گزارش جدیدی در نشریه JAMA منتشر شده است که این موضوع را تا حد زیادی تایید می‌کند، براساس این مطالعه تست دومی که از برخی افراد گرفته شده است، بسیار دقیق بوده و امکان دارد تا ماه‌ها بعد از این که افراد به کروناویروس مشاهده شدند، میزانی ویروس را در بدن فرد اندازه‌گیری کند.


از سوی دیگر ممکن است، نتیجه آزمایشی که نشان می‌داد فرد دیگر بیمار نیست، اشتباه باشد و یا در آن لحظه ویروس در بخشی از بدن پنهان شده باشد.


مارک لیپستیچ، یک اپیدمیولوژیست از دانشگاه هاروارد در این باره می‌گوید: «نتیجه منفی آزمایش کرونا به این معنا نیست که قطعا هیچ ویروسی در بدن فرد وجود ندارد.»


یک احتمال نگران‌کننده دیگری هم وجود دارد؛ این که کرونا ویروس از آن چه به عنوان عفونت 2 فاری است، تبعیت کند. یعنی ویروس در بدن فرد باقی می‌ماند و علایمی متفاوت با علایم اولیه از خود نشان بدهد.


آنجلا راسموسن، یک ویروس‌شناس از دانشگاه کلمبیا در این باره می‌گوید: «این که کروناویروس چنین ویژگی دارد یا نه، هنوز مشخص نیست. ما هیچ‌چیزی درباره این ویروس نمی‌دانیم.»


منبع: نیویورک تایمز/ مترجم: نیو صدر

hotnewsخبر5 سال پیش • dahio.com • 30

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها