انسان تصور می کند که مرگ درب خانه همسایه است . در حالی که نه ، به خدا سوگند چنین نیست .
ما تا دو هفته پیش ، عزیزانی را در میان خود ، در خانواده ، در میان دوستان وآشنایان ، و پزشکان خانوادگی خود داشتیم ، واکنون ، در زیر خروارها خاک واضافه برآن در میان آهک سوزاننده ، آرمیده اند..
تردید ندارم که در روزهای آینده ، ما بسیاری از دوستان ، آشنایان ،را درمیان خود نخواهیم داشت .
سایه مرگ را تا این اندازه در کنار خود ودر جامعه ،احساس نکرده بودیم.
برادران ، خواهران ، پدران ، ومادران عزیز ، شما را به خدا سوگند می دهم که این جملات ودلنوشته های درد آور را که از اعماق سلولهای پیکرم ، به نوشتار در آمده است ، جدًی بگیرید.
این ویروس وحشی ، به کسی رحم نمی کند و این ما هستیم که باید به خود ودیگران از خانواده و شهروندانمان رحم کنیم، وبه توصیه های پزشکی در این باره ونیز مهمتر به ستاد مبارزه با کرونا گوش فرا داده وبدان عمل کنیم.
تاریخ تمام نقاط سپید وسیاه دورانها را به ثبت رسانیده ومی رساند.
عزیزانم. هموطنانم.
بگذارید که نسل آینده وتاریخ ، از حرکتهای خردمندانه ما در مبارزه با این بلای قرن ، به زیبایی قضاوت کند .
ما روزهای آزمایش بزرگی را پشت سر می نهیم.
همواره در شرایط ویژه وبحرانی ، این ملت ، بزرگی وهمبستگی وخرد خود را نشان داده است.
ما در طول نیم قرن گذشته ، رخدادهای مهمی را با سربلندی پشت سر نهاده ایم . فداکاری وایثار پیر وجوان ، زن ومرد این مرز وبوم را در دوران دفاع مقدس دیدیم ، وحسً کردیم.
اکنون سپید پوشان نجات و فرشتگان سلامتی ، یعنی پزشکان تلاشکر وخستگی ناپذیر این کشور با پرستاران وتمامی کادر درمانی ، شبانه روز ، به تلاش ومبارزه با این دشمن سلامتی ، که آرامش ملت وکشور را خدشه دار نموده است ، مشغولند و دهها شهید تا کنون در این راستا تقدیم داشته اند.
عزیزانم . ما به کمک وهمکاری شما نیازمندیم.
کمک وهمکاری شما در کاهش دادن ورود این میهمان ناخوانده ، به خانه ها وخانواده شماست.
همکاری شما ، توجه به توصیه های بهداشتی در این باره ، وعدم خارج شدن شما عزیزان از خانه ها ، می باشد.
شما را سوگند می دهم که از خانه ها خارج نگردید.
شما را سوگند می دهم که به سفر نروید .
امکانات هر شخص در خانه وشهر خود ، بیشتر است. همه ساله تمامی شهرهای کشور ، با آغوش باز ، میهمانان وهموطنان خود را در خانه ها وکاشانه ها وهتل ها وجز اینها ، پذیرا بودند .
حال امسال میزبان ، شما را سوگند می دهد که به خاطر سلامتی خود وخانواده ها ، در خانه ها ، بمانید.
امسال در تاریخ قرن ثبت می گردد که نوروز را همه در خانه های خویش انشاء الله بسر برده ، واز سوی دیگر ، قدر کنارهم بودن ، ودهها نعمت دیگر را که داشتیم ، بیاد آورده و داشته هایمان را پاس داریم.
تردید ندارم که این دلنوشته ، ودهها پیام وتوصیه ها از سوی مسوولین ستاد مبارزه با کرونا ، وپزشکان وهمکاران ارجمندم ، مورد توجه شما عزیزان  قرار خواهد گرفت ، واطمینان دارم که اجازه نمی دهید، عزیزانتان از خانه گام به برون نهند.
اطمینان دارم که پیر وجوان ، زن ومرد این مرز وبوم ، در این شرایط حسًاس ، ونگرانی خانواده ها ، که هرلحظه خبر خزان عزیزی را می شنویم ، همه با هم دست به دعا واستغاثه به درگاه الهی دراز نموده ، وهمه به هم دعا کنیم که نه تنها ملت عزیزمان ، بلکه مردم جهان را از این بیماری ونگرانی ، نجات دهد.

نبًئ عِبادی أَنًی أَنا الغَفوُرُ الًَرًحیمُ . همانا ای پیامبر ، به بندگانم خبر ده که بدرستی این منم که بسیار آمرزنده ودارای رحمتی همیشگی هستم .

* عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 28

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها