استان فارس با دارا بودن ۳۰ درصد از ظرفیت گردشگری کشور ، سرزمین فرصت‌های این صنعت معرفی شده و یکی از مقاصد اصلی گردشگران است.

ظرفیت‌های همه جانبه صنعت گردشگری فارس در بر گیرنده جاذبه‌های دیدنی و تاریخی، مذهبی و سلامت است که با بهبود و تقویت زیرساخت‌ها زمینه تولید درآمد و رونق اقتصادی فراهم شود.

در کنار آثار تاریخی سه بخش گردشگری سلامت، تندرستی و درمانی ظرفیت‌ و توانمندی ارزشمند فارس است که زمینه ساز جذب گردشگر و رونق و توسعه این صنعت در منطقه را به همراه دارد.

فارس با داشتن بیمارستان‌های مجهز و پزشکانی متخصص و توانمذد به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور مطرح و در حوزه توریسم درمانی آوازه نامش در خاورمیانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس پیچیده است .

با گشایش دهمین نمایشگاه گردشگری پارس ، به حوزه‌های ارائه خدمات و محصولات صنایع دستی، گردشگری سلامت و فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، هتل ها، آژانس‌های مسافرتی، رستوران ها، اقامتگاه‌های بومگردی و ایرلاین‌های داخلی و خارجی به فعالیت می‌پردازد.

آشنایی فعالان حوزه گردشگری سلامت با پتانسیل‌های مراکز درمانی کشور و همچنین فراهم کردن فضایی برای آشنایی دست اندرکاران این بخش گردشگری از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان شده است.

مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس هم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گردشگری را یکی از مزیت‌های نسبی استان برشمرد و گفت: توسعه گردشگری می‌تواند رشد اقتصادی و اشتغالزایی خوبی برای استان به همراه داشته باشد.

وی برپایی دهمین نمایشگاه گردشگری پارس را، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد گردشگری کشور دانست و افزود: این نمایشگاه، این فرصت را برای فعالان گردشگری فراهم کرده تا بتوانند ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این صنعت را به مخاطبان و علاقه‌مندان به سفر معرفی کنند.

امیری ادامه داد: استان فارس با داشته‌های بی بدیل و غنی خود، میزبانی نمایشگاهی را بر عهده دارد که قرار است از آثار تاریخی و فرهنگی و حتی محصولات دست ساز هنرمندانش را از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه این خاک به رخ بکشد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس تصریح کرد: امسال این نمایشگاه با رویکرد گردشگری سلامت و با تمرکز بر منبت آباده و محور ساسانی در شیراز برگزار شده است.

فارس سرزمین فرصت‌های ظرفیت‌های گردشگری است

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی فارس، این استان با دارا بودن شرایط آب و هوایی چهار فصل، ثبت بیش از دو هزار و ۹۰۰ اثر تاریخی ملی و وجود مراکز درمانی پیشرفته، قابلیت پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی را در هر موقعیتی از سال دارد بنابراین یکی دیگر از اهداف دهمین نمایشگاه گردشگری پارس نمایش توانمندی‌های تاسیسات اقامتی به ویژه اقامتگاه‌های بوم گردی متنوع استان و فرصت‌های سرمایه‌گذاری است.

علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،گفت: ایران ظرفیت‌های بالقوه زیادی برای شکوفایی صنعت گردشگری دارد و این صنعت تبدیل به اقتصاد سوم جهان شده است و می‌تواند جایگزین خوبی برای نفت باشد.

فارس سرزمین فرصت‌های ظرفیت‌های گردشگری است

صالح مشتاقی لار مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بر ضرورت ثبت نمایشگاه گردشگری شیراز در فهرست سازمان جهانی جهانگردی تاکید کرد و گفت: برپایی نمایشگاه‌های گردشگری نقش بسیار موثری در تبلیغات، بازاریابی، شناخت و معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گردشگری یک منطقه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ترویج و توسعه هنرهای سنتی و صنایع دستی، تاکیدی بر پایداری صنعت گردشگری است، افزود: صنایع‌دستی و هنرهای سنتی بخش جدایی ناپذیر از صنعت گردشگری است و از آن به عنوان مکمل گردشگری هم یاد می‌شود که می‌تواند در جذب بیشتر گردشگران تاثیر بسزایی داشته باشد.

نمایشگاه گردشگری پارس با حضور ۱۰۵ شرکت کننده در قالب ۳۲۶ غرفه در ۱۷ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی و سه سالن در نمایشگاه بین المللی فارس برپا شده است.

ایران جزو ۱۰ کشور نخست در دنیا در زمینه گردشگری فرهنگی و طبیعی است و در این میان استان فارس ویترین گردشگری کشور است، و تلاش‌ها باید در جهتی انجام شود که این کشور در جزو ۱۰ مقصد در حوزه گردشگری جهان قرار بگیرد.
۴۶

hotnewsسایر6 سال پیش • dahio.com • 66

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها