به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ حسین افشاری در جمع خبرنگاران، با تأکید بر اینکه ظرفیت بیمارستان سینای همدان تکمیل شده و ظرفیت خالی ندارد، خاطرنشان کرد: در پیک سوم شیوع کرونا میزان ابتلا نسبت به موج قبل بیشتر شده و متاسفانه تا چندروز گذشته، ۵۶ درصد از مردم شهرستان همدان فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت نمی‌کردند.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه بیماران کرونایی جدید در بیمارستان بعثت، آتیه و ارتش بستری خواهند شد، افزود: اگر مردم مسائل بهداشتی را رعایت نکنند بیمارستان های ما ظرفیت لازم برای بستری نخواهند داشت.

افشاری با یادآوری اینکه در فروردین ماه میزان رعایت مردم همدان تا ۸۸ درصد بالا رفته بود، گفت: رعایت فاصله‌گذاری و ماسک قبل از آغاز موج سوم کرونا تا ۵۶ درصد کاهش یافته بود و در روز گذشته در شهر همدان ۶۸ تا ۷۰ درصد و در روستاها میزان رعایت ها نزدیک به ۵۵ درصد رسیده است.

فرماندار همدان با بیان اینکه معدل شهرستان همدان در میزان رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک تا روز گذشته ۶۵ درصد بوده است، افزود: در اطراف شهر همدان و جاهایی که تراکم جمعیتی زیاد است توقع داریم مردم بیشتر رعایت کنند اما کمترین رعایت در این مناطق گزارش شده است.

افشاری با اشاره به نظارت و بازرسی از نقاط مختلف شهرستان، بیان کرد: ۷۴ اکیپ بازرسی همزمان مناطق و مکان هایی را که احتمال آلودگی در آنجا بیشتر است، پوشش دادند و این تیم امروز به ۹۲ تیم با ۲۰۰ نفر بازرس افزایش یافته است.

وی ادامه داد: واحدهای صنفی، مهدهای کودک، باشگاه‌های ورزشی، مطب‌ها، بانک‌ها و پست مورد بازرسی قرار گرفته و در مراکز دولتی نیز مدیرانی که رعایت نکنند عزل می‌شوند و سازمان های غیردولتی که در سلامت مردم اخلال ایجاد می‌کنند، به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه براساس مصاحبه‌ای که با مبتلایان کرونا در هفت ماه اخیر گرفته شده، نقاط آسیب پذیر شهر همدان مشخص شده است، اظهار کرد: بیشترین طغیان کرونا در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها بوده به‌طوریکه ۹۷۱ نفر در مهمانی‌ها به کرونا مبتلا شدند، بعد از آن مواجهات شغلی بوده به طوریکه ۹۹ نفر از کارکنان دستگاه‌های دولتی به کرونا مبتلا شدند.

افشاری با تأکید بر اینکه خانم‌های باردار شاغل در ادارت می‌توانند از مرخصی ۹ ماهه و یک ساله استفاده کنند، خاطرنشان کرد: مراکز اداری که بیشترین کارکنان زن را به خود اختصاص می‌دهد تقریباً تعطیل شده و آقایان هم به تعداد کمی مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه ابتلا در بازار، مسافرت‌ها و نمازجمعه نسبت به مهمانی‌ها کمتر بوده است، تصریح کرد: باغ بهشت همدان در هفته گذشته مواردی از تجمع خاکسپاری را داشته اما اعلام کردیم سقف ۲۰ نفر را رعایت کنند و از طرفی ورود خودرو به باغ بهشت ممنوع شده البته ممکن است تعداد کمی رعایت نکنند.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه عادی انگاری در همه بخش ها اتفاق افتاده است، افزود: در دو ماهه ابتدای سال مردم همدان خیلی پای کار بودند و حاکمیت هم استقبال کرد اما کم کم فاصله افتاد که بار دیگر نیاز است مردم پای کار بیایند.

48 

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 10

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها