، علی لاریجانی در کلاب هاوس درحال پاسخگویی به سوالات است.

بخش هایی از این گفتگو را بخوانید؛

سوال: آقای رحمانی فضلی نیروی شما در دولت آقای روحانی بود در بحث اعتراضات آبان ۹۸ انتقادات زیادی به ایشان بود و آقای مطهری گفتند که شما جلوی استیضاح ایشان را گرفتید، نظرتان درباره این موضوع چیست؟ آیا حاضرید چهره‌های اصلی کابینه را به مردم معرفی کنید؟

لاریجانی: من واقعا اطلاع نداشتم که آقای روحانی، آقای رحمانی را انتخاب کردند. من درد این را نداشتم که نیرویی به رئیس جمهور معرفی کنیم.

درباره انتقادات اعتراضات ۹۸ خودشان باید پاسخگو باشند. من مطلب آقای مطهری را شنیدم، چند بار به ایشان هم گفتم؛ ایشان یک کش مکشی در کمیسیون پیدا کردند و استیضاح رخ نداد. البته که در آن موضوع این مسئله که چنین اتفاقی مصلحت نیست مطرح شده بود به همین دلیل خیلی امضاها را پس گرفتند. ایشان هم انسانی نیست که زیربار این موضوع برود.

ما نباید کابینه را از قبل پیش فروش کنیم، افراد باصلاحیت زیادی بین مردم وجود دارند که ما آن‌ها را نمی‌شناسیم. هدف من این است که چنین نظمی ایجاد شود که اعلام رسمی بشود و افراد رزومه خود را ارائه کنند و بعد مصاحبه انتخاب شود. این موضوع می‌تواند شامل زنان هم بشود و از این حلقه محدود خارج شویم.

سوال: تضمین شما برای پیش بردان برخی اصلاح طلبان که رایشان را نیاز دارید چیست؟ اگر به گذشته برگردید دو کاری که انجام نمی‌دادید چیست؟

لاریجانی: من نمی‌توانم تضمینی بدهم و صرفا نظر خودم را مطرح می‌کنم. درباره اشتباهات در گذشته هم معتقدم آدم باید حتما پذیرا باشد و اشتباه کارش را بپذیرد و من امروز به بخشی از آن اشاره کردم.

سوال فیاض زاهد: اگرموفق به رئیس جمهور شوید، ممکن است که اصلاح طلبان بین وزیرانتان باشد؟ شما مسئول پرونده ایران و چین هستید، برای پیشبرد سیاست با شرق، بهتر نیست که آمریکایی‌ها را هم از نظر اقتصادی در کشور درگیر کنید؟ 

لاریجانی: مبنای من کارآمدی است و چه اصلاح طلب چه اصولگرا و چه از افراد مستقل استفاده می‌کنم، جز این هم نمی‌توان مشکلات را حل کرد.

من با شما هم عقیده هستم، اگر بخواهیم در این موضوع انحصار ایجاد کنم مشکل ایجاد می‌شود. حتی بعد از برجام نظر ما این بود که کشورهای غربی در بحث نفتی ورود کنند. 

سوال: آقای روحانی گفتید صبح جمعه متوجه گرانی بنزین شدید، درباره برنامه هویت هم شما چنین حرفی زدید. کم لطفی است که بگویید مطلع نبودید، اگر مطلع نبودید از استمرار این برنامه صحبت کنید؟ من در دوره برادر شما بارها به دادگاه رفتم و درب تعداد بالایی از رسانه‌ها بخاطر انتقاد از شما بسته شدند، 

لاریجانی: من واقعا از این برنامه مطلع نبودم، بنده می‌گویم یک کار اشتباه انجام دادم حالا همین یک نقطه را گرفتید. الان یک ساعت است که درباره این موضوع صحبت می‌شود. وقتی کار مدیریتی وسیع باشد، اشکالات ممکن است که رخ بدهد. من توصیه می‌کنم که هرچیزی را متوازن ببینیم، همه کاندیداهای دیگر هم ممکن است اشتباهاتی داشته باشند، نباید فقط آن ها را دید.

من از هیچکدام از رسانه‌ها شکایتی نکردم، من بخاطر دارم که یک بار با مسئول رجانیوز برخورد کنند و من گفتم من شکایتی از این کار ندارم. چندین بار از دادستان تهران خواستم این کار را انجام ندهند، داخل مجلس هم دوستان عصبانی می‌شدند و حرف‌هایی می‌زدند که دنبال نمی‌‎کردیم.

من همینجا اعلام می‌کنم از افرادی که به من توهین کردند شکایتی ندارم و از قوه قضاییه خواهش می‌کنم رسیدگی نکنند و منتی سر من نگذارند.

2727

hotnewsخبر3 سال پیش • dahio.com • 33

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها