سرگئی لاوروف تصریح کرد: اقدام تحریک آمیز جدیدی که غرب در سوریه تدارک می بیند برای دشوار کردن عملیات ضدتروریستی در ادلب هدف گیری شده است.
وی ادامه داد: ما از ایجاد ساختارهای شبه حکومتی در مناطق سمت چپ رودخانه فرات توسط آمریکانگران هستیم و بارها هشدار داده ایم که این گونه اقدامات ممکن است منجر به تفرقه و تجزیه سوریه شود.

**جداسازی معارضان از تروریست ها ضروری است
لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد:جداسازی معارضان میانه رو از تروریست ها در ادلب ضروری است و هر چه زودتر باید این کار صورت گیرد.
وی بااشاره به تماسهای روسیه و ترکیه درخصوص سوریه اظهار داشت:تماس های دو کشور به منظور جلوگیری از استفاده تروریست های گروه جبهه النصره از سلاح های شیمیایی در ادلب ادامه خواهد داشت.
به گفته لاوروف،برخی ازکشورهای غربی از سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای اهداف خود سوء استفاده می کنند؛ این تلاش ها نه تنها تداوم داشته، بلکه بیشتر هم شده است.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: کشورهای غربی بویژه آمریکا از اقدامات تحریک آمیز با استفاده از سلاح شیمیایی به عنوان بهانه برای حمله به ارتش سوریه استفاده می کنند.
وی یادآوری کردکه در حوادث شیمیایی خان شیخون و غوطه شرقی با وجود اینکه تحقیقات از سوی سازمان منع تسلیحات شیمیایی پایان نیافته بود اما دیدیم که کشورهای غربی دست به حمله نظامی زدند.

**روسیه از افزایش سهم خود در بازسازی سوریه استقبال می کند
وزیرخارجه روسیه در ادامه خاطرنشان کرد که روسیه آماده است تا سهم خود را در بازسازی سوریه و بازگشت پناهندگان سوری به کشور خود افزایش دهد.
دیدار وزرای امورخارجه روسیه و سوریه در حالی امروز پنجشنبه در مسکو برگزار شدکه وزارت خارجه و دفاع روسیه از چند روز پیش، از احتمال حمله نظامی آمریکا به سوریه به بهانه واهی استفاده از سلاح شیمیایی در ادلب توسط دولت سوریه خبر داده اند.
دیروز نیز آلکسی تسیگانکوف رئیس مرکز آشتی طرف های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: گروه کلاه سفیدها محموله بزرگ مواد شیمیایی سمی به سراقب در ادلب سوریه منتقل کرده اند و سلاح های شیمیایی با دو کامیون و از سوی هشت تن از اعضای گروه کلاه سفیدها به انبار گروه تروریستی احرار الشام انتقال پیداکرد.
رئیس مرکز آشتی طرف های درگیر در سوریه با بیان اینکه دو فرمانده ارشد جنگجویان از این محموله استقبال کردند، اظهار داشت: این اطلاعات را چند منبع مستقل از استان ادلب گزارش دادند.
مقام روس گفت: سپس بخشی از این محموله در چند بشکه پلاستیکی بدون آرم و نشان توسط جنگجویان به یک منطقه دیگر در جنوب استان ادلب برای صحنه سازی شیمیایی و متهم کردن ارتش سوریه به حمله شیمیایی به ساکنان محلی منتقل شد.
وی خاطرنشان کرد که مرکز آشتی طرف های درگیر در سوریه بار دیگر از سران جنگجویان خواست تا از اقدام تحریک آمیز صرف نظر کرده و در مسیر حل و فصل صلح آمیز اوضاع حرکت کنند.
سوریه در یک هفته اخیر صحنه جنگ لفظی روسیه و آمریکا بوده است چرا که روس ها مدعی هستند که تروئیکای غربی (آمریکا، فرانسه و انگلیس) در حال تدارک حمله به سوریه به بهانه استفاده ارتش این کشور از سلاح شیمیایی هستند.
در طرف مقابل، آمریکا مدعی است که ارتش سوریه به دنبال حمله شیمیایی به مخالفان خود در ادلب سوریه است و در نظر دارد در صورت وقوع این حادثه، پاسخ سختی به سوریه بدهد.
درهمین رابطه روسیه برتعداد ناوهای خود درساحل سوریه دردریای مدیترانه افزوده است و آمریکا نیز در حال انتقال تجهیزات نظامی خود به نزدیکی سوریه است.

hotnewsسیاست6 سال پیش • econews.com • 249



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها