می دانیم که معمولا دندان ها با گذشت زمان کدر می شوند. ژنتیک، وضعیت سلامت عمومی بدن، مصرف دارو های مختلف و حتی انتخاب های غذایی می توانند بر رنگ دندان ها تاثیر بگذارد. بسته به شرایط فرد، ممکن است دندانپزشک برای سفید کردن دندان ها انجام یک یا چند روش زیر را در کنار هم توصیه کند. بیشتر افراد می توانند به کمک این روش ها دندان هایی سفید و درخشان داشته باشند.

سفید کردن دندان در مطب دندانپزشک

به کمک بلیچینگ یا سفید کردن دندان ها در مطب دندانپزشک می توان به نتایج خوبی دست یافت. این روش که در مطب دندانپزشک انجام می شود خیلی زمانبر نیست و معمولا کمی بیشتر از ۱ ساعت طول می کشد. هزینه این درمان زیاد است اما دستیابی به نتیجه بسیار سریع است به همین خاطر ممکن است بتوان از هزینه بالای آن چشم پوشی کرد.

لمینت

https://file.tesmino.ir/images/2022/06/image_1654084857.jpg

اگر دندانهایتان سالم و مرتب است اما رنگشان سفید و درخشان نیست استفاده از لمینت دندان گزینه بسیار خوبی برای شما است. لمینت خیلی با دوام است و دندان ها را هم بسیار زیبا می کند. این نوع روکش ها می توانند در صورت مراقبت صحیح از آنها تا سالها دوام بیاورند. لمینت ها این امکان را به شما می دهند که دندان هایی سفید و لبخندی زیبا و طبیعی داشته باشید.

بیشتر اوقات می توان تنها برای چند دندان جلو از لمینت استفاده کرد و دندان های عقبی را به روش بلیچینگ سفید کرد. به این ترتیب علاوه بر اینکه هزینه درمان کاهش می یابد سطح طبیعی دندان های عقبی برای جویدن حفظ می شود. این را به خاطر داشته باشید که در این صورت باید به طور منظم دندان های عقبی را به روش بلیچینگ سفید کنید زیرا روکش های لمینت مانند دندان های طبیعی زرد نمی شوند.

استفاده از لمینت دندان برای دندان های جلو در مقایسه با باندینگ کامپوزیت گرانتر است اما ماندگاری بیشتری خواهد داشت. با رعایت بهداشت دهان و دندان و به شرطی که به لمینت فشار زیادی وارد نکنید (مثلا با آن دندان ها آجیل و چیز های سفت را گاز نزنید) این روکش ها خراب نخواهند شد.

کامپوزیت دندان

اگر دندان هایتان برای سفید شدن به چیزی بیش از روش های معمول سفید کردن دندان نیاز دارد می توانید از کامپوزیت دندان استفاده کنید. در این روش سفید کردن دندان ها از ماده رزین منعطفی که به صورت دستی به آن فرم مناسب داده شده است استفاده می شود. این ماده منعطف را پس از فرم دادن کاملا خشک می کنند تا سخت و مقاوم شود. روش کامپوزیت بسیار مقرون به صرفه است و به کمک آن علاوه بر سفید کردن دندانهایی که کدر و زرد شده اند می توان لب پر شدگی دندان و فاصله بین دو دندان را نیز برطرف کرد. تمام فرآیند درمان به این روش تنها در یک جلسه ملاقات با دندان پزشک انجام می شود.

سفید کردن دندان با لیزر

https://file.tesmino.ir/images/2022/06/image_1654084878.jpg

امروزه می توان به کمک فناوری لیزر عامل سفیدکننده دندان را فعال کرد. سفید کردن دندانها به کمک لیزر خیلی سریع انجام می شود و برای مشاهده نتایج نیاز به صبر کردن نیست. در این روش برای محافظت از لب ها و لثه ها محافظ های مخصوصی روی آنها قرار داده می شود.

تری و ژل سفید کننده دندان

تری (tray) و ژل سفید کننده دندان برای سفید کردن دندان ها گزینه خوبی است اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب در مقایسه با سفید کردن دندان در مطب دندانپزشک زمان بیشتری نیاز است. بسته به قدرت پراکسید به کار رفته در ژل، این تری های شفاف را معمولا روزانه چند ساعت روی دندان قرار می دهند و ممکن است از ۳ روز تا ۲-۳ هفته زمان لازم باشد تا نتیجه درمان را بتوان مشاهده کرد. به طور کلی ۲ نوع تری و ژل سفید کننده دندان وجود دارد: نوعی که دندانپزشک به شما می دهد و نوعی که می توانید بدون نسخه خریداری کنید.

تاثیرگذاری کیت های سفید کننده دندان که از دندانپزشک می گیرید سریع تر و بهتر است چون پراکسید به کار رفته در ژل این کیت ها قوی تر است. مزیت دیگر این نوع تری و ژل سفید کننده دندان این است که تری را برای خود فرد می سازند و کاملا متناسب با فرم دندان های او ساخته شده است. تری هایی که به صورت بدون نسخه می توان خریداری کرد سایز بندی عمومی دارند که به عامل سفید کننده اجازه می دهد با لثه در تماس باشد که این موجب تحریک شدن لثه ها خواهد شد.

انتخاب روش مناسب برای سفید کردن دندان

محصولاتی همچون خمیردندان و ژل های مخصوص سفید کردن دندان یا روش های درمانی که در مطب دندانپزشک انجام می شود. هر یک از انواع روش های سفید کردن دندان مزایای خود را دارد. برخی از این روش ها برای کسانی مناسب اند که خواهان گرفتن نتیجه فوری هستند، افرادی که زردی و لکه های دندانشان کمرنگ تر است یا پیش از استفاده از هر یک از این محصلات و روش های درمانی حتما با دندانپزشک خود مشورت کنید. حتی اگر استفاده از محصولات سفید کننده دندان که به صورت بدون نسخه به فروش میرسند باعث صرفه جویی در هزینه شما شود و خودتان بتوانید در منزل دندانهایتان را سفید کنید ممکن است آن محصول برای سفید کردن دندانهای شما مناسب نباشد.

hotnewsخبر2 سال پیش • dahio.com • 11

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها