ترجمه اختصاصی نوریاتو: ملت نهنگ داستان شکارچیان نهنگ اینیوپیاک است که در جایی زندگی می‌کنند که یک دشت یخی بزرگ با آب‌های دریای یخی قطب شمال برخورد می‌کنند. طی دو هزار سال گذشته، قبیله اینیوپیاک در لبه یخ‌های دریایی منتظر مهاجرت نهنگ‌های کله کمانی می‌مانند.

 

شکار نهنگ

نانقزاک جونیور در حال مشاهده یک گروه شکارچی دیگر که یک نهنگ را دنبال می‌کنند

 

روی یخ‌های دریایی، این قبیله منتظر نهنگ می‌مانند. وقتی یک نهنگ از نزدیکی مرز دریا می‌گذرد، این شکارچیان با تجربه، برای شکار آن، با قایق‌های خودشان سطح دریای یخی قطب شمال را به دنبال آن پارو می‌زنند. هنگام شکار، خطرات زیادی این شکارچی‌های نهنگ را تهدید می‌کند که در دل یخ‌ها مخفی شده‌اند.

 

مطالعه بیشتر: نقاشی هفته: ادوارد مانت، راه آهن

 

شکارچیان نهنگ

نهنگ کله کمانی توسط شکارچیان اینیوپیاک که بدون خستگی کار می‌کنند، به بیرون از آب کشیده می‌شود.

 

نهنگ

تقسیم گوشت نهنگ‌ها توسط رسوم اینیوپیاک که همه شکارچی‌ها آن را به سختی دنبال می‌کنند انجام می‌شود. در اینجا، نینیت، یا سهم‌های اجتماعی به صورت مساوی تقسیم می‌شوند و حتی سهم شکارچی هم در نالوکاتاک یا فستیوال شکار تابستانی بخشیده می‌شود.

 

شکار نهنگ کله کمانی یک بنیاد فرهنگی از هویت اینوپیاک و یک منبع اصلی غذا در شمال آلاسکا است. در اینجا هزینه زندگی سه برابر بیشتر از ۴۸ ایالت آمریکا می‌باشد.

 

اسکیمو

ارشد قبیله اینوپیاک فاستر سیموندس از زمان بچگی یک شکارچی نهنگ بوده است.

 

شکار نهنگ در آلاسکا

فنی آکپیک، مربی و یکی از آخرین بازماندگان مدارس شبانه‌روزی سرخ‌پوست‌ها، نیم‌تنه سنتی سرخ پوستی خودش را پوشیده است.

 

مطالعه بیشتر: تاریخچه موزه اورسی

 

بومی های آلاسکا

استیفن ریچ، فرزند کاپیتان گروه یوگو، یازده ساله است و برای سال‌های زیادی با پدرش و دیگر افراد گروه در کمپ زندگی کرده است.

 

زندگی در آلاسکا

یوگو نینگئوک شانزده ساله، عضو گروه شکار اینوپیاک، لباس استتار در یخ خودش را پوشیده است.

 

در این قسمت از آلاسکا، دولت اجازه مدیریت مشترک حیات وحش را به جوامع بومی می‌دهد.

 

در سال ۱۹۷۷، قبیله اینوپیاک آلاسکا، حق امتیاز شکار سنتی نهنگ‌های کله کمانی و مدیریت جمعیت آن‌ها را به دست آورد. در سال ۲۰۱۱ این قبیله درحالی که برای امرارمعاش نهنگ‌های کله‌کمانی را شکار می‌کرد موفق شد جمعیت آن‌ها را ۴ برابر کند. داستان این قبیله، نمونه خوب حفاظت حفاظت محیط زیست با استفاده از دانش بومی است.

 

مطالعه بیشتر: آنسل آدامز و عکاسی از محیط زیست آمریکا

 

شکارچیان نهنگ

برای شکار نهنگ، به نگهبانی ۲۴ ساعته نیاز است. به جز خطر حمله خرس‌های قطبی، خطر آیوو یا موج‌های یخی همیشه این شکارچیان را تهدید می‌کند.

 

شکار نهنگ

رهبران جدید اینوپیاک سعی می‌کنند مرز بین نگرانی‌های جامعه مدرن و سبک زندگی بادوام خودشان را حفظ کنند. آیزاک لیویت که برای دهکده شیب‌دار شمالی کار می‌کند، هنگامی که متوجه شد پسرش در فیسبوک اعلام کرده است پدرش با سیاسی کردن شکار سرگرم است، خیلی ناراحت شد. او امیدوار است پسرش روزی متوجه شود که کار او در دولت برای حفظ سنت‌های آن‌ها ضروری است.

 

من برای چهار سال در دریای یخی قطب شمال با قبیله اینوپیاک زندگی کردم، با آن‌ها مراقب حمله خرس‌های قطبی بودم و غذای دریایی تخمیر شده آن‌ها را می‌خوردم. این کار باعث شد رابطه قبیله اینوپیاک با نهنگ‌هایی که شکار می‌کنند را درک کنم.

نوشته مجموعه عکس شکارچیان نهنگ اولین بار در مجله نوریاتو | رسانه جامع هنرهای تجسمی پدیدار شد.

hotnews • دسته‌بندی نشده • 6 سال پیش • dahio.com • 448



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها