به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در جمع رسانه‌های استان با تمجید از عملکرد مدیران قبلی در توسعه و پیشرفت این منطقه گفت: یکی از مشکلاتی که در منطقه آزاد ماکو وجود داشته، نبود سند برنامه توسعه و پیشرفت بوده و در دوره جدید برنامه مدونی برای این منظور تدوین و ۳۸۰ عنوان برنامه تعریف شد تا توسط سازمان و فرمانداری‌های منطقه اجرا شود.

وی با تایید برخی انتقادات خود نسبت به مدیریت قبلی اظهار کرد: منکر تلاش مدیریتی سابق در توسعه و پیشرفت منطقه آزاد ماکو نیستیم و از آنان بابت تلاششان قدردانی می‌کنیم با این حال برخی نقدها به کار آنها وجود دارد بطوریکه در پروژه های عمرانی، دقت نظر لازم صورت نگرفته که باعث بروز برخی مشکلات و طولانی‌تر شدن روند احداث پروژه‌ها شده‌است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار کرد: با توجه به این‌که، این منطقه جوان‌ترین منطقه آزاد کشور است و وسعت زیادی دارد، نیاز به تسریع در روند توسعه زیرساخت‌ها دارد و باید اذعان داشت کار توسعه نیازمند حوصله بیشتر است و تمام تلاش مجموعه مدیریتی این سازمان توسعه متوازن و به‌روز این منطقه است و برنامه بلند مدتی تعریف شده است ضمن اینکه قرار نیست تمام برنامه های توسعه فقط توسط سازمان انجام گیرد و فرمانداران و ادارات‌ شهرستانی هم نقش مهمی دارند.

نشست خبری مدیرعامل منطقه آزاد ماکو

وی با اعلام اینکه از محقق شدن ۴۶ درصدی بودجه ۲۸۵ میلیارد تومانی امسال خبرداد و تصریح کرد: با توجه به تدابیر اتخاذی و شبکه جدید تامین مالی از منابع جدید، برای سال آینده ۴۲۰ میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است.

وی همچنین از بازنگری واریز درآمد عوارض مسافری بجای خزانه به مناطق آزاد خبرداد و گفت: در حال رایزنی بازگرداندن درآمد ده‌ها میلیارد تومانی که در عرض ۶ماه به خزانه واریز شده به حساب منطقه آزاد ماکو هستیم.

سلیمانی در مورد صف طولانی در مرز بازرگان هم گفت: مشکلات قطع سیستم در داخل کشور و وجود مشکلات در آن سوی مرز در کشور ترکیه یکی از دلایل ایجاد صفوف طولانی است با این حال ۲ زون لوجستیک در بازرگان تا خرداد سال آینده افتتاح و این معضل حل خواهدشد.

سلیمانی توسعه گردشگری و طبیعت‌گردی را نیز یکی از اهداف منطقه آزاد ماکو عنوان و خاطر نشان کرد: هدف‌گذاری سال آینده در حوزه گردشگری حضور ۵۰هزار گردشگر است و در همین راستا تیم نظارتی و آموزشی تدارک دیده‌ایم ضمن اینکه ۱۰ روستای هدف بوم گردی تعیین شده که عملیات اجرایی در ۲ روستا آغاز شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو همچنین توجه به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ایجاد شهرک‌های صنعتی و تولید با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی را از اهداف سازمان عنوان و افزود: ایجاد شهرک‌های صنعتی بدون زیرساخت‌ لازم همچون توسعه راه‌های مواصلاتی امکان پذیرنیست لذا یکی از اهداف ما بهبود، توسعه و به‌روزرسانی زیرساخت‌ها و رایزنی برای دریافت مجوز و برنامه‌ریزی برای ساخت شهرک‌های دامپزشکی، کشاورزی و صنعتی هستیم و در این خصوص و با توجه به مشکلات کشور درخصوص گوشت و دام، با همکاری بخش خصوصی ۵۰۰۰۰ دام زنده از کشورهای اروپایی برای پرورش در منطقه آزاد ماکو خریداری شده که متاسفانه طرف تُرک مشکلات زیادی برای واردات ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: برای توسعه دامپروری و تبدیل منطقه آزاد ماکو به قطب دامپروری کشور، با چندینگ هولدینگ رایزنی صورت گرفته و هولدینگ کمیته امداد با سرمایه‌گذاری ۲۵۰میلیارد تومانی کار خودرا آغاز کرده است.

سلیمانی در خصوص بازگشایی خیابان امام شهرستان ماکو هم گفت: متاسفانه پیش از این ریالی برای بازگشایی این خیابان هزینه نشده بوده و در دهه ماهه امسال ۱۲ میلیارد تومان پرداخت کرده ایم، دراین خصوص باید اذعان کنیم سازمان به تنهایی قادر به هزینه ۱۰۰ میلیارد تومان نیست و در این خصوص نیازمند همراهی مردم و سایر ارگانها هستیم با این حال بدلیل مشکل نقدینگی تصمیم گرفتیم ۲۰ تا ۳۰ درصد هزینه بازگشایی را تقبل کنیم و بقیه هم املاک تجاری، اراضی کشاورزی و صنعتی به شهروندان واگذار کنیم.

۴۶

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 82



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها