به گزارش المسیره، یحیی سریع گفت: نیروهای ما با موفقیت مرحله دوم عملیات بهار پیروزی را با آزادسازی شهرستان های الجوبه و جبل مراد انجام دادند.

وی با قدردانی از قبایل مأرب که در موفقیت این مرحله از عملیات نقش داشتند، گفت: در این عملیات خسارت سنگینی به نیروهای مزدور ائتلاف متجاوز وارد شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: ما از همه فریب خوردگان در مأرب می خواهیم تا فورا عملیات رزمی را متوقف کنند و از این فرصت داده شده که طولانی نیز نخواهد بود استفاده کنند.

سریع با بیان اینکه نیروهای یمنی تمام خاک کشور را از اشغال نیروهای خارجی آزاد خواهند کرد، گفت: به شهروندان مأربی این اطمینان را می‌دهیم که نیروهای ما امنیت و دارایی آن ها را تأمین می‌کنند.

پیش تر سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از آزادسازی شهرستان‌های عسیلان، بیجان و عین در استان شبوه و شهرستان‌های حریب، العبدیه و قسمت‌هایی از شهرستان‌های جبل مراد و الجوبه در استان مأرب در جریان عملیات «ربیع النصر» (بهار پیروزی) خبر داده بود.

وی مساحت سرزمین‌های آزاد شده در این شهرستان‌ها توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را بطور کلی سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع اعلام کرده بود.  

نبرد آزادسازی استان مهم مأرب در شمال شرق استان «صنعاء» پایتخت یمن، از سال گذشته آغاز شده و اکنون اغلب مناطق آن تحت کنترل نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور درآمده است.

مأرب که کانون اصلی درگیری‌های زمینی بین نیروهای یمنی و شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی است، به دلیل منابع انرژی فراوان و نقش آن در تامین انرژی مناطق مختلف یمن از اهمیت راهبردی برخوردار است.

اهمیت مأرب تا آنجایی است که تسلط کامل آن به منزله آزادسازی هر وجب از خاک یمن و خنثی‌سازی همه نقشه‌ها و قطع دست آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی است.

311311

hotnewsخبر3 سال پیش • dahio.com • 4

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها