در این مطلب درباره سرمایه‌گذاری در صنعت کشاورزی و احداث باغ بادام مطالب مفیدی ارائه می‌دهیم، با ما همراه باشید.

افزایش سرانه میوه بادام در بازار جهانی

به دلیل تغییر در سبک زندگی و کاهش استفاده از غذاهای مفید با ارزش غذایی بالا، سازمان بهداشت جهانی با آگاه‌سازی‌های فراوان تلاش کرده تا انواع مواد مغذی را به افراد بشناساند تا با مصرف آنها، بتوانند مواد مغذی مورد نیاز را تامین کنند. از جمله این مواد مغذی میوه بادام است.

بادام دارای مواد فعال زیستی است که مصرف کننده‌ی آن را قادر به مبارزه با بیماری‌های قلبی و عروقی و دیگر بیماری‌ها از جمله سرطان و آلزایمر می کند. مصرف بادام نقش مهمی در افزایش میزان یادگیری کودکان و تمرکز آنها دارد، به ویژه در کشورهای توسعه یافته که تغذیه‌ی ناکافی و غیر ارزشمند وجود دارد، استفاده از بادام باعث رساندن ریز مغذی‌های لازم به بدن می شود.

البته نباید از دیگر مزایای مصرف بادام غافل شویم. به طور کلی نگهداری میوه بادام به صورت طولانی مدت در منزل برای مصرف کنندگان امکان‌پذیر است، زیرا بادام باکیفیت و مرغوب تا چند سال بدون تغییر طعم و مزه قابل نگهداری است. همچنین قیمت میوه بادام نسبت به ارزش غذایی آن بسیار مناسب بوده و دسترسی آسان آن را نیز نباید فراموش کرد.

ویژگی میوه بادام با کیفیت چیست؟

در این بخش قصد داریم در مورد ویژگی میوه بادام با کیفیت از نظر مصرف کنندگان صحبت کنیم تا کشاورزان به هنگام خرید نهال بادام به این ویژگی‌ها توجه کنند.

  • بیشتر مصرف کنندگان علاقه زیادی به خرید میوه بادامی دارند که پوسته‌ی آن کاغذی بوده و به راحتی بشکند، مانند؛ میوه نهال بادام کاغذی و نهال بادام اسکندر
  • نهال بادام فرانیس طبق آمار جزو نهال های باکیفیتی است که پوسته به راحتی از آن خارج می شود.
  • بادامی که درشت مغز است و درصد بیشتر وزن بادام مربوط به مغز آن است و همچنین بادامی که مغز آن دوقلو است، خرید و فروش بیشتری در بازار آجیل‌فروشی دارد.
  • از نظر مصرف کنندگان، میوه‌ی بادامی که چربی بالایی دارد، نرم است و جویدن و بلع آن راحت است، مثلا نهال بادام آذر خوشه‌ای و نهال بادام تونو بادام‌های مناسبی هستند.
  • معمولاً بادام در دو نژاد بادام تلخ و بادام شیرین تولید می‌شود که برای خوراکی و آجیل خوری میوه بادام شیرین موردپسند مصرف کنندگان است.

از آنجایی که در بیشتر نقاط جهان، میوه خشک بادام نقش مهمی در رژیم غذایی روزانه ایفا می‌کند، بهترین نهال بادام در واقع نهالی است که میوه آن مورد پسند عموم مردم قرار گیرد. پس کشاورزان هنگام خرید نهال بادام باید فاکتورهای جهانی کیفیت بادام را در نظر گرفته و سپس بر اساس منطقه کاشت، نهال بادام مناسب را خریداری کرده و به احداث باغستان بادام بپردازند. برای اطمینان بیشتر آنها می‌توانند نهالستان‌های معتبر را انتخاب و از کارشناسان و مهندسان آنها کمک بگیرند.

معرفی پربارترین ارقام نهال بادام

ویژگی ظاهری نهال بادام با کیفیت

در مورد ویژگی ظاهری نهال بادام با کیفیت، چند نکته بسیار مهم و اساسی وجود دارد که با دقت کردن به ظاهر نهال بادام می‌توان آن‌ها را تشخیص داد. البته در مورد میزان باردهی و میزان سازگاری نهال بادام باید از کارشناسانی که به فروش نهال بادام می‌پردازد، بخواهید نهال بادام پیوندی را در اختیار شما بگذارند.

در واقع اگر بهترین نهال بادام خریداری شود اما در یک منطقه نامناسب کشت شود، نه تنها باردهی آن کافی نیست، بلکه طول عمر درخت نیز کاهش می یابد.

مهمترین ویژگی ظاهری نهال بادام باکیفیت عبارتند از:

  • سن نهال بادام باید ۲ سال و طول آن بین یک تا یک و نیم متر باشد.
  • به ریشه نهال بادام دقت داشته باشید که کاملاً جدا از یکدیگر باشند و به دور هم تنیده نشوند، زیرا ریشه‌های گره خورده در زمین به راحتی استقرار پیدا نمی‌کنند.
  • به تنه‌ی نهال توجه کنید تا کوچکترین پوسیدگی، زخم، شکاف در پوسته یا حتی یک لارو حشره در آن وجود نداشته باشد.
  • نهال بادام باید کاملاً عمود باشد و در آن هیچ زاویه دیده نشود.
  • وقتی نهال بادام را به محوطه باغ انتقال دادید بعد از چند ماه باید شاهد تغییراتی در آن باشید، اگر هیچ‌گونه جوانه زنی یا رشدی در نهال مشاهده نکردید، نشانگر بیمار بودن و کیفیت پایین نهال خریداری شده است، در این صورت با نهالستان مرجع تماس بگیرید تا مشکل شما را برطرف کند.

آشنایی با انواع درخت بادام

نهال بادام اصلاحی تونو: زمان بازدهی نهال بادام تونو سومین سال کاشت است. این نهال بومی کشور ایتالیا بوده ولی به خاطر سازگاری بالایی که با اکثر مناطق کشور دارد، بیشتر کشاورزان به دنبال خرید نهال بادام تونو هستند. عمر اقتصادی این نهال ۶۰ سال بوده و نیاز به آبیاری کمی دارد، به طوری که ۲۰ روز یک بار می‌توان آبیاری آن را انجام داد.

نهال بادام مامایی: این نهال اصالتاً برای کشور فرانسه است و معدود نهالستان‌های معتبر در کشور می‌توانند این نهال را تولید و به بازار عرضه کنند. این نهال پربار بوده و استقامت بالایی در برابر خشکسالی و گرما از خود نشان می‌دهد.

نهال بادام پربار آذرخوشه‌ای: کشاورزانی که به دنبال بهترین نهال بادام پربار هستند، بهتر است نهال بادام آذر خوشه‌ای را امتحان کنند. درخت آذر خوشه‌ای وارداتی از کشور ایتالیا بوده و کیفیت بالای میوه تولید شده همچنین نیاز آبی کم آن برای کشاورزان بسیار ارزشمند است.

نهال بادام اسکندر: از دیگر ارقام نهالی که اصالتا مربوط به کشور ایتالیا است، می‌توان به نهال بادام اسکندر اشاره کرد. میوه دهی این نهال کاملاً پر بار بوده و تقاضای زیادی در بازار دارد.

نهال بادام فرانیس: نهالستان‌هایی که به تولید و فروش نهال بادام می‌پردازند، معمولا به کشاورزان توصیه می‌کنند نهال بادام فرانیس بومی کشور فرانسه را جزو انتخاب‌های خود قرار دهند، چون کیفیت بالایی داشته، پربار بوده و زود بازده است.

معرفی پربارترین ارقام نهال بادام

کلام آخر

میوه بادام به طور گسترده در سراسر جهان تولید و مصرف می‌شود، هسته‌های بادام، توسط یک پوسته خارجی بسیار ظریف محافظت می‌شوند. در مورد ارزش غذایی میوه بادام باید بگوییم که سرشار از پروتئین، چربی‌های غیراشباع، ویتامین‌، فیبر، مواد مغذی و معدنی است که به راحتی جذب بدن می‌شوند.

بنابراین توجه بسیاری از محققان در زمینه‌ زراعت، دارویی و زیست پزشکی را جلب کرده است. از طرفی نیاز بازار برای میوه بادام باعث شده تا کشاورزان زیادی به دنبال احداث باغستان بادام و راه‌اندازی پروژه تولید میوه بادام باشند.

برای این کار آنها احتیاج به اطلاعات دقیقی در مورد شرایط زیست محیطی منطقه احداث باغ و همچنین نوع نهال و قیمت نهال بادام دارند. همچنین برای احداث اقتصادی باغستان بادام باید از مشاوره و راهنمایی افراد متخصص کمک بگیرند، برای این منظور می‌توانند به مراکز معتبر و شناخته شده مانند برتر نهال مراجعه کرده یا از طریق درگاه‌های ارتباطی اعلام شده با کارشناسان مربوط در ارتباط باشند.

تماس با برتر نهال

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۳

تماس با پالیز نهال

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸

hotnewsخبر1 سال پیش • dahio.com • 3

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها