به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان؛ در این نشست مصوبات جلسه ی پیشین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مواردی نیز در دستور کار قرار گرفت.

در این نشست مقرر شد، شهرداری آبادان به عنوان دبیر کمیته ی ساماندهی متکدیان تعیین و موظف شد تا نسبت به تامین مکان، امکانات و تجهیزات اولیه مورد نیاز اردوگاه و شناسایی، جمع آوری و تحویل متکدیان با همکاری نیروی انتظامی اقدام کند.

همچنین کمیته امنیت غذایی و تغذیه می بایست گزارشی از طرحهای آماده اجرا در زمینه ی ساماندهی بازارچه ها و کانال های کنار پلیت را به دبیرخانه کارگروه اجتماعی فرهنگی فرمانداری ویژه آبادان ارسال کند.

طبق توافق انجام شده با شرکت پالایش نفت آبادان و آبفا با موضوع واگذاری 2 ساختمان واقع در سیکلین و کوی نیایش؛ مصوب شد شهرداری و بهزیستی تفاهمنامه ای با این دو شرکت برای تحویل ساختمان های مذکور برای نگهداری متکدیان و کودکان کار منعقد کنند.

در این جلسه همچنین مقرر شد تا کمیته تخصصی آسیبهای اجتماعی؛ گزارشی از طرحهای آماده به اجرا درباره ی ساماندهی کودکان کار و متکدیان به دبیرخانه کارگروه اجتماعی فرهنگی فرمانداری آبادان ارسال کند.

بهزیستی آبادان نیز افراد بی سرپرست، ناتوان، معلول و سالمندان نیازمند را تحویل و در اماکن مناسب نگهداری و تحت آموزش قرار دهد و پوششهای حمایتی لازم را برای بازگشت به زندگی عادی آنها فراهم کند.

همچنین مصوب شد کمیته امداد با انجام پوشش حمایتی لازم برای افراد گمشده، متواری و درمانده شرایط بازگشت به زندگی عادی آنان را فراهم کند.

اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز افراد مستعد و دارای توان کار را که از طریق کمیته امداد، بهزیستی و سازمان زندانها معرفی می شوند را به صورت رایگان تحت پوشش آموزشهای فنی و حرفه ای مناسب قرار دهد و برای تامین اشتغال متکدیانی که دوره های مهارت آموزی را گذرانده اند، برنامه ریزی لازم از طریق مراکز کاریابی و صندوق های فرصت شغلی انجام دهد.

در جلسه امروز همچنین مقرر شد تا کمیته ارتقا و همبستگی  وحدت ملی گزارشی از برنامه های اجرایی به دبیرخانه کارگروه اجتماعی فرهنگی فرمانداری ویژه آبادان ارسال کند.

48

hotnewsخبر3 سال پیش • dahio.com • 10

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها