به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، چندین تن از اعضای جمهوریخواه و دمکرات سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در مراسمی در ساختمان کنگره به مناسبت یادبود جمال خاشقچی روزنامه نگار مقتول سعودی از موضع گیری ضعیف دولت ترامپ در این باره انتقاد کردند.
قانونگذاران دمکرات تاکید کردند که روابط راهبردی و تجاری آمریکا با عربستان نباید بر ارزش های دمکراتیکی مثل آزادی بیان غلبه کند.
مایکل مک کال عضو ارشد جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا قتل خاشقچی را یک عقب نشینی بزرگ در روابط ریاض و واشنگتن دانسته و خواستار تغییر در این روابط شد.
نانسی پلوسی رئیس دمکرات این مجلس نیز تاکید کرد پیشی گرفتن منافع تجاری از اظهارات و اقدامات آمریکا در این زمینه حاکی از سلب صلاحیت اخلاقی دولت این کشور است.
خاشقچی روز ۲ اکتبر (۱۰ مهر) برای طی مراحل ثبت ازدواج با نامزد ترکیه ای خود، به ساختمان کنسولگری عربستان مراجعه کرد، اما پس از ورود به کنسولگری ناپدید شد.
حکومت آل سعود پس از ۱۸روز انکار، در پی فشار بین المللی با صدور بیانیه ای به قتل او در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول اعتراف و اعلام کرد که در ارتباط با پرونده قتل او، ۱۸ نفر از جمله ۱۵ مامور تیم ترور اعزامی از ریاض دستگیر شده اند.
دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با وجود همه شواهدی که حاکی از دست داشتن مقام های سعودی به ویژه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در این قتل است، اقدامی جدی در این زمینه نکرده است.
جینا هاسپل رئیس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) در گزارش خود به کنگره گفته است که ارزیابی های این سازمان نشان می دهد بن سلمان دستور این قتل را صادر کرده است.
با این وجود، ترامپ ماه گذشته میلادی در گفت و گویی اختصاصی به رویترز گفت وی به رغم ارزیابی سیا در کنار بن سلمان ایستاده است.
کنگره آمریکا بارها خواستار موضع گیری جدی دولت این کشور علیه مقام های سعودی به ویژه بن سلمان و قطع حمایت نظامی واشنگتن از ریاض شده است.

۲۳۵۲۵۲

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 45



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها