میز ناهار خوری برای هر دکوراسیونی متریال مختلف و شکل و مدلی مختلف دارد. به طور مثال میز ناهار خوری چوبی ویژه دکوراسیون های سلطنتی و کلاسیک می باشد. همچنین میز ناهار خوری شیشه ای برای دکوراسیون های اسپرت و مدرن و فانتزی کاربرد دارد. میز استیل بیشتر برای دکوراسیون های مینیمال و مدرن که همیشه دلالت بر سادگی دارد و معمولا خانه تم و سبکی سرد و یکنواخت و خلوت دارد تا اصل دکوراسیون رعایت شود.

خرید از فروشگاه اینترنتی ایران میز

ایران میز اولین فروشگاه اینترنتی محصولات چوبی است که فعالیت خود را تابستان ۱۳۸۸ آغاز کرده است. برای مشاهده محصولات چوبی و دکوراسیون و خرید اینترنتی به وب سایت ایران میز به آدرس iranmiz.com مراجعه کنید. تقریبا همه گروه های محصول اعم از محصولات چوبی خانگی مانند  تخت خواب ، میز تلویزیون، بوفه و ویترین، سرویس خواب، مبلمان و… و مبلمان اداری (صندلی اداری، میز اداری، کتابخانه و …) در ایران میز وجود دارد. در حال حاضر ارسال و نصب محصول رایگان است. برای دریافت مشاوره به شماره تلفن ۰۲۱۲۲۲۵۳۹۲۵ تماس بگیرید.

انواع میز ناهارخوری

میز ناهار خوری انواع مختلفی دارد که می توان بر اساس نوع دکوراسیون، آن ها را تقسیم بندی نمود. که شامل نوع: چوبی، استیل، فلزی، اسپرت و غیره تقسیم بندی می شود.

راهنمای انتخاب میز ناهار خوری متناسب با فضای خانه

میز ناهار خوری را باید به گونه ای انتخاب نمایید که با خانه و دکوراسیون کلی آن هماهنگی داشته باشد تا یک وسیله جدا افتاده و بی تناسب محسوب نشود. هنگام خرید این موارد را در نظر بگیرید.

انتخاب محل قرار گیری میز ناهارخوری

محاسبه ابعاد میز  بسته به فضای در دسترس

تصمیم در مورد متریال مورد استفاده در ساخت میز ناهارخوری

انتخاب شکل و طرح میز ناهار خوری

انتخاب محل قرار گیری میز ناهارخوری

محل برای قرار گیری میز ناهار خوری باید در سمتی باشد که فاصله آن از آشپزخانه کم باشد و در عین حال از تلویزیون نیز زیاد باشد. اگر میز به آشپزخانه نزدیک باشد شما می توانید برای چیدن میز کار ساده تری داشته باید و همچنین برای جمع کردن آن، خصوصا در زمانی که مهمان دارید. همچنین در این صورت خانه کمتر کثیف خواهد شد. به این دلیل تاکید بر این است که از تلویزیون دور باشید. زیرا هنگام غذا خوردن به تلویزیون توجه می کنید و باعث می شود میزان غذای بیشتری بخورید و همین امر موجب چاقی خواهد شد.

محاسبه ابعاد سرویس بسته به فضای در دسترس

قبل از خرید حتما ابعاد اتاق خود را اندازه گیرید و موقع خرید نیز ابعاد میز را اندازه گیری نمایید تا بتوانید دقیقا به همان ابعادی که نیاز دارید انتخاب نمایید. نه بزرگتر و نه کوچکتر.

تصمیم در مورد متریال مورد استفاده در ساخت میز ناهار خوری

میزهای ناهار خوری از متریال مختلفی ساخته می شوند. هر یک از این متریال ها مزایا و معایب بسیار مختلفی دارند که با توجه به بررسی آن ها تصمیم میگریم کدام یک را انتخاب نماییم. در نهایت شما هستید که باید تصمیم نهایی را بگیرید.

۱) میز ناهارخوری چوبی

چوب رایج ‌ترین متریال در ساخت میز و مبل و سرویس خواب است. طبیعتا محصولی که از چوب ساخته شود گران قیمت تر می باشد خصوصا اگر بر روی آن کنده کاری با دست انجام شده باشد تا با دکوراسیون کلاسیک هماهنگ باشد. چوب راش پر استفاده ترین نوع چوب برای این لوازم می باشد زیرا هم مستحکم است و هم قابلیت کنده کاری شدن دارد.

اگر میزی انتخاب می کنید که کنده کاری زیادی دارد بهتر است برای آن فضایی بزرگ داشته باشید تا بتواند جلوه بهتری داشته باشد. این سبک میز ها برای دکوراسیون های ایرانی، یونانی، ویکتوریایی مناسب است. اگر دکوراسیون خانه شما مینیمال، مدرن و مراکشی هم باشد می توانید میز چوبی استفاده نمایید اما بدون کنده کاری و بیشتر در رنگ های سفید. میزهای ناهار خوری چوبی اسپرت می توانند با مبل های چستر تناسب خوبی داشته باشند. همچنین می توانید رنگ صندلی های میز را با مبل چستر ست نمایید تا یک دکوراسیون زیبا و عالی داشته باشید.

۲) میزهای ناهارخوری فلز و سنگ

استفاده از استیل در دکوراسیون خانه می تواند سبک زیبایی را ایجاد نماید و یک حالت لوکس و شیک به خانه بدهد. ترکیب استیل و سنگ می تواند برای دکوراسیون هایی به سبک مدرن و اسکاندیناویایی باشد که بسیار خاص و یونیک می باشند. البته بیشتر از سنگ های مصنوعی در این کار استفاده می شود که می توان بر روی میزهای اصلی و میز ناهار خوری و میزهای عسلی آن ها را قرار داد. هم استحکام و دوام بسیار بالایی دارند و هم اینکه می توانند بر زیبایی خانه تاثیرگذار باشند.

۳) میزهای ناهارخوری فلز و شیشه

میزهایی که از ترکیب  فلز و شیشه ساخته می شوند و  پایه ‌هایی از استیل یا پروفیل‌های فولادی دارند و بر روی آن شیشه قرار می گیرد می تواند برای دکوراسیون های مینیمال ایده عالی باشد. علاوه بر اینکه ساده هستند می توانند بسیار خاص و زیبا نیز باشند.

۴) میزهای ناهار خوری چوب و شیشه

این سبک از میز ناهار خوری بسیار مورد علاقه ایرانیان است و همان طور که در بسیاری از خانه دیده ام از گذشته این میز ها با این متریال وجود داشته باشند. مدل این میزها بیشتر سلطنتی می باشد که کنده کاری های بسیاری بر روی آن انجام شده و معمولا پایه هایی نقره ای و یا طلایی دارد و شیشه بزرگی بر روی آن قرار می گیرد که می تواند برای شیک شدن دکوراسیون عالی باشد. البته رنگ های دیگری مانند قهوه‌ای و فندقی نیز وجود دارد که بیشتر برای دکوراسیون های کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد.

نکاتی برای خرید مبل ال

مبل ال ارزان قیمت تر از سایر مدل های مبل راحتی می باشد. معمولا به صورت ۷ نفره و یا ۹ نفره می باشد. متریال به کار رفته در ساخت مبل ال پارچه و چوب می باشد. البته در این نوع مبل چوب کمتری به کار می رود که باعث می شود قیمت کمتری پیدا نماید. اگر این مبل جزو برندهای مختلف باشد قیمت بیشتری خواهد داشت. در ادامه نکاتی در مورد مبل ال شکل را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

انتخاب رنگ و طرح:

رنگ و طرح مبل بهتر است ساده باشد زیرا می توانید خیلی راحت آن را با محیط اطراف ست نمایید و همچنین فضای خانه شما بیش از حد شلوغ نمی شود. حتی می توانید مبل ساده انتخاب نمایید و در مقابل کاغذ دیواری و یا پرده های شلوغ را انتخاب نمایید تا فضای خانه متعادل شود. همچنین اگر از رنگ های خنثی استفاده می کنید بهتر است در مقابل از کوسن های روشن و خوشرنگ در کنار آن استفاده نمایید تا خانه دچار بی روحی و سردی نشود.

مشخص کردن اندازه‌ها:

همیشه قبل از اینکه برای خرید و مبل اقدام نمایید سعی کنید ابعاد محیط را به صورت کامل اندازه گیری نمایید و طول و عرض اتاق را اندازه گیری نمایید تا بدانید که چه اندازه مبلی می تواند برای خانه شما مناسب باشد. در غیر این صورت اگر مبل هایی که بخرید که در اتاق جا نشود ناراحت کننده خواهد بود و یا اینکه می تواند برای خانه شما بسیار جای گیر باشد.

ساختار مبل ال:

مبلی که به صورت ۷ نفره و یا ۹ نفره می باشد و از هر دو طرف به یک دسته ختم می شود البته در برخی از مدل ها نیز بدون دسته است که این مدل ها بیشتر برای استراحت های روزانه و دراز کشیدن مناسب هستند. زیرا هیچ گونه محدودیتی را ایجاد نمی کنند. همچنین علاوه بر سبک ال مدل های دیگر مانند یو نیز در بازار وجود دارد که می تواند برای برخی از دکوراسیون ها متناسب باشد تا یونیک و خاص باشد.

انتخاب پارچه:

 انتخاب پارچه مبل برای مبل ها اهمیت بسیاری دارد. بهتر است پارچه های ساتن انتخاب نکنید زیرا هم ظاهر خوبی ندارند و هم اینکه چندان زیبا نیستند برای مبل های ال شکل. اما در مقابل پارچه های کتان و مخمل می تواند ایده خوبی باشد. اگر فرزند کوچک دارید می توانید از چرم استفاده نمایید تا در صورت کثیف شدن بتوانید خیلی ساده و سریع آن را پاک نمایید. البته باید دقت نمود که جنس چرم آن خوب عالی باشد تا پس از مدتی دچار پوسته پوسته شدن نشود و نیاز به مراقبت های بیشتری دارد تا سالم باقی بماند.

۲۱۲۱

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 279

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها