تاریخ شروع اصلاحات در نظام اجتماعی منحرف شده و تعلیمات فراموش شده اسلام است. در این ماه مراسم و آیین‌های مذهبی بسیاری برگزار می‌شود. برای دعوت از عموم مردم جهت شرکت در مراسم و مجالس عزاداری و سوگواری ابا عبدالله، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در سطح شهر غالبا از پوستر محرم، بنر محرم، بیلبورد محرم و … استفاده می‌شود. با نزدیک شدن به ماه محرم، تغییر در فضای حال و هوای شهر به خوبی دیده می‌شود. استفاده از بیلبوردها و بنرهای استقبال و پیشواز محرم و نصب پارچه‌هایی با این مضمون، رنگ و نوای دیگری در سطح شهر ایجاد می‌کند. از این رو طرح بنر محرم در بین مردم کشورمان اهمیت ویژه‌ای دارد و سبک طراحی بنر محرم نکاتی دارد که می‌بایست با دقت به آن توجه داشت .با نزدیک شدن به ماه محرم تقاضا برای چاپ بنر محرم، پوستر محرم و بیلبورد محرم افزایش می‌یابد.

طراحی صفر تا صد طرح لایه باز محرم همزمان با تقاضای مشتری می‌تواند زمان‌بر و هزینه‌بر باشد. لذا استفاده از طرح‌های لایه باز آماده که بنر خام محرم و پوستر خام محرم نیز  نامیده می‌شود، قابلیت ویرایش و سفارشی سازی را دارد و می‌تواند مقرون‌به‌صرفه باشد و کمک زیادی به چاپخانه‌ها و طراحان کند. طرح دات آی آر یکی از بهترین مجموعه‌های ارائه‌دهنده طرح‌ های لایه باز در زمینه و موضوعات متفاوت است. طرح دات آی آر با کمک طراحان حرفه‌ای هر ساله جدیدترین طرح های لایه باز محرم شامل بنر، پوستر، بیلبورد، تراکت، طرح اینستاگرام، طرح لیوان و ماگ محرم و … را طراحی و به سایت اضافه می‌کند.

مزیت طرح لایه باز محرم در طراحی و چاپ

معمولاً طرح های لایه باز محرم در قالب بیلبورد محرم و استندهای شهری، بنر اطلاع‌رسانی مجالس محرم، پلاکارد و بنر تسلیت محرم، پوسترهای استقبال محرم، بنر پیشواز محرم، طرح های اینستاگرام محرم، طرح ماگ و لیوان محرم و… طراحی و اکران می‌شوند. طرح‌های محرم لایه باز باید قالباً بیانگر اهداف قیام شکوهمندانه امام حسین (ع)، رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌ها و مملو از حزن و اندوه و عشق به اباعبدالله باشند. آیا تابحال به این فکر کرده‌اید که طرح‌های بنر و پوستر محرم را بصورت فایل‌های لایه باز و با کیفیت بالا در اختیار داشته باشید و خودتان این امکان را داشته باشید با انجام تغییرات از این طرح‌ها استفاده کرده و به نوعی آن‌ها را شخصی سازی کنید؟

امروزه کسب و کارهایی وجود دارد که مجموعه طرح های لایه باز محرم را طراحی و ارائه نموده است. طرح دات آی آر یکی از  سایت‌هایی است که طرح های لایه باز محرم را با استفاده از تیم طراحان حرفه‌ای طراحی نموده است. این طرحهای لایه باز محرم قابلیت ویرایش در فتوشاپ را برای کابران فراهم می‌کنند. لازم به ذکر است هر فایلی که بصورت لایه باز ذخیره‌سازی شده باشد را می‌توانید شخصی‌سازی کنید. قابلیت ویرایش طرح های لایه باز محرم، موجب افزایش سرعت و بهبود فرآیند طراحی و چاپ بنر می‌شود. طرح‌هایی مانند طرح بنر و پوستر محرم، طرح بیلبورد محرم، طرح اینستاگرام محرم، طرح لیوان و ماگ محرم برای کسب و کار خود، طرح‌های پست ایستاگرام و … که تمامی این فایل‌ها بصورت کاملا لایه باز، متنوع و حرفه‌ای در طرح دات آی آر موجود و در دسترس است.

طرح بنر اطلاع رسانی محرم و پشت منبری محرم

در طراحی بنر محرم چه نکاتی باید رعایت شود؟

مفهوم و زیبایی طرح بنر از مهمترین ویژگی‌های بنر محرم محسوب می‌شود که برای بهبود این زیبایی و انتقال مفهوم می‌توان از نکات زیر استفاده کرد .

استفاده از یک هارمونی رنگی

استفاده از رنگ‌ها چه در متون و یا چه در پس زمینه می‎تواند چشم هرکسی را به طرح بنر شما جذب کند. انتخاب رنگ به آیتم‌های مختلفی بستگی دارد. در ارتباط با ایام سوگواری محرم، از رنگ مشکی یا رنگ قرمز به عنوان رنگ‌های اصلی استفاده می‌شود.

استفاده از فونت مناسب

فونت مناسبی که برای موضوعات مذهبی و اسلامی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، نظیر نستعلیق، شکسته، کوفی، اربعین و خطی می‌باشد و استفاده از این فونت‌ها را برای این طرح‌ها پیشنهاد می‌شود.

استفاده از متن مختصر

دقت داشته باشید که از متون بسیار خلاصه ولی جذاب استفاده کنید به گونه‌ایی که همین متن کوتاه، پیام شما را به بیننده مخابره کند.

استفاده از تصاویر مناسب و مرتبط

تصاویر نقش مهمی در جذابیت موضوعات بنری ایفا می‌کنند، در موضوع بنر محرم توصیه نمی‌شود که از سبک‌های تبلیغاتی که برای تبلیغات محیطی و … استفاده می‌شود در این موضوع مذهبی استفاده کنید.

سایز بنر

در انتخاب سایز بنر محرم، محدودیت خاصی وجود ندارد، شما می‌توانید یک بنر در ابعاد ۱ متر در ۱ متر ایجاد و یا ۵ در ۱۰ متر طراحی و به چاپ برسانید که این مساله به صورت دلخواه تعیین و انتخاب می‌شود.

بنر خود را چک کنید

سعی کنید قبل از چاپ بنر محرم از طرح و نوع رنگ به کار رفته در بنر خود اطمینان حاصل کنید زیرا این عامل جلو بسیاری از هزینه‌های اضافی و اشتباهات سهوی را می‌گیرد. اقدام دوم این است که از دیگران نظرخواهی کنید و پس از تایید نظر دیگران اقدام به چاپ کنید.

انوع طرح های لایه باز محرم

طرح بنر  اطلاع رسانی و پیشواز محرم

برای دعوت از مردم برای شرکت در مراسم محرم و مجالس عزاداری و سوگواری امام حسین و یارانش غالباً از پوستر و بنر اعلامیه محرم در سطح شهر استفاده می‌شود. طرح دات آی آر با کمک طراحان هر ساله جدیدترین طرح لایه باز اطلاعیه محرم و پوستر اطلاع رسانی محرم شامل طرح اطلاع رسانی زمان و مکان برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین را طراحی و به سایت اضافه می‌کند. شما کاربران عزیز می‌توانید طرح اطلاعیه خام محرم را که به‌صورت لایه باز روی سایت قرار گرفته است مطابق نیاز خود دانلود و جهت چاپ استفاده نمایید.

بنر پشت منبر  محرم و بنر جایگاه مجالس عزاداری

بنر دکور محرم که به بنر پشت منبری محرم یا بنر جایگاه محرم نیز معروف است در محل و جایگاه مداحی و سخنرانی مراسم عزاداری محرم نصب می‌شود و طرح دکور محرم در مساجد، حسینیه و تکایا تاثیر زیادی دارد. طرح پشت منبری محرم از پرکاربردترین طرح‌ها در ماه محرم می‌باشد. بنر پشت جایگاه محرم براساس نیاز و نوع مراسم شامل انواع مختلفی است مانند: بنر خیر مقدم و خوش آمد گویی مراسم عزاداری محرم، بنر پشت جایگاه با طرح عاشورا، بنر پشت منبر همایش شیرخوارگان محرم، بنر روز شمار وقایع محرم، بنر زیارت عاشورا، بنر پشت منبر همایش تجلیل از پیر غلامان، کتیبه پشت منبری محرم و… می‌باشد.

بیلبورد محرم و بنر استند شهری محرم

با توجه به اینکه واقعه کربلا یکی از وقایع مهم تاریخ اسلام است لذا بزرگداشت این حادثه در طول تاریخ بسیار ارزشمند است. یکی از اقداماتی که شهرداری برای بزرگداشت حادثه کربلا انجام می‌دهد، استفاده از اکران‌های شهری محرم مانند نصب بیلبورد محرم و پرده‌هایی حاوی مفاهیم و پیام‌های این حادثه است زیرا بیلبوردهای محرم در کمترین زمان، بهترین پیام را به ببیننده منتقل می‌کنند؛ ضمن اینکه پیوند زیبایی بین واقعه عاشورا و زمان حال برقرار کرده‌اند. طرح بیلبورد محرم باید به صورتی باشد که ضمن کیفیت و زیبایی، به درستی واقعه عاشورا را به تصویر بکشد و بین واقعه عاشورا و زمان حال پیوند برقرار سازد. طرح بیلبورد محرم و استند شهری شامل بیلبورد پل عابر پیاده محرم، طرح‌های بنر تسلیت محرم، طرح‌های استند محرم و لمپوست محرم و … می‌باشد. شما می‌توانید برای مشاهده انواع طرح بنر بلیبورد محرم بیلبوردهای بیشتر به سایت طرح دات آی آر مراجعه نمایید.

بنر همایش شیرخوارگان حسینی

از دیگر مراسم پرشور ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی است. همایش شیرخوارگان حسینی آئین سوگواری به یاد کودکانی است که در روز عاشورا به شهادت رسیده‌اند. این مراسم در صبح روز اولین جمعه ماه محرم هر سال در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهرهای ایران و برخی کشورهای جهان برگزار می‌شود. .برای اطلاع رسانی و دعوت از مردم برای شرکت در این مراسم از طرح بنر همایش شیرخوارگان حسینی، بنر اطلاعیه شیرخوارگان حسینی و بنر لایه باز مجمع جهانی علی اصغر استفاده می‌شود. همچنین طرح بنر پشت منبری همایش شیرخوارگان حسینی و بنر جایگاه شیرخوارگان حسینی از جمله طرح‌های پرکاربرد در ایام محرم می‌باشد.

نمونه طرح پوستر و بنر همایش شیرخوارگان محرم

سخن پایانی

طرح‌ های لایه باز توسط شرکت‌ها و سایت‌های زیادی طراحی شده‌اند که دارای ویژگی‌ها و کاربردهای زیادی هستند. نزدیک ماه محرم تقاضا برای طراحی و چاپ بنر و پوستر محرم افزایش می‌یابد، زیرا یکی از بهترین راه‌ها برای جذب مخاطب هستند و شما می‌توانید با استفاده از طرح لایه باز پوستر و بنر محرم، در کوتاه‌ترین زمان یک طرح جدید و با کیفیت را با کمک خلاقیت خود، طراحی کنید. تیم طرح دات آی آر یکی از بهترین سایت‌های دانلود انواع طرح لایه باز محرم است که آنها را به صورت پولی و رایگان در اختیار شما قرارداده است و شما به راحتی می‌توانید برای دانلود و خرید اقدام نمایید. 

hotnewsخبر2 سال پیش • dahio.com • 52

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها