زهرا چنگیز: بی گمان دونالد ترامپ از شخصیت های منفور تاریخ جهان شناخته شده است.شخصیتی که پله های پیشرفتش را گانگسترها و جنایتکارانی بنا کرده اند که برای حفظ منافع خود گمان کردند  می توانند بر یک جوان اهل کویینز، نیویورک سیتی حساب باز کنند.
در حقیقت ماجرا از زمانی شروع شد که پدر ترامپ به طرز عجیب و رازآلودی تمام اموالش را به دونالد واگذار کرد و طولی نکشید که ترامپ پسر  مورد توجه خاص گانگسترها قرار گرفت. گانگسترهایی که مالک یکی از مشهورترین هتل های میامی بودند.هتلی که به سبب حضور گاه و بی گاه در فیلم های هالیوودی ، بسیار پرآوازه شده بود تا اینکه با رسوایی ترور فیدل کاسترو ضربه بزرگی به شهرتش وارد شد.

دسیسه اف بی آی با مشارکت  یکی از باندهای جنایتکار که می خواستند رهبر کوبا را ترور کنند لطمه بزرگی به شهرت و اتهام غیرقابل اغماضی به مالک این هتل وارد کرد.
مالکان این هتل زیبا برای حفظ ارزش سهام خود دست به دامن ترامپ تازه به دوران رسیده و جوان شدند.جوانی که در حرفه خود یعنی خرید و فروش مسکن همتا نداشت. به این ترتیب ترامپ جوان با خرید عروس هتل های ساحلی جهان ؛ نه تنها وارد بازی مافیا که وارد پروسه ای از شهرت شد که هیچ کس از چند و چون آن خبر نداشت.
حتی ۴۰ سال پس از این ماجرا زمانی که ۵ خانواده مافیایی که نیویورک را تحت سلطه داشتند ، محکوم شدند هیچ کس به یک معامله کننده خرد املاک نه مشکوک شد و نه از نظر قانونی می توانست او را محکوم کند.
  گرچه میرون فولر ، نماینده ویژه اف بی آی که در سال ۱۹۷۶ مصاحبه ای با ترامپ اهل کویینز داشت، می توانست تصور کند که ترامپ در آن زمان به شخصی بیش از یک گانگستر تبدیل شده بود.
  او همچنین پس از۲-۳ سال تحقیق روی این مرد جوان به حقایق ریز و درشتی رسیده بود که هیچ کس برای انتشار آنها پیش دستی نمی کرد. از جمله مهم ترین و اساسی ترین بخش تحقیق مولر ، پی بردن به این حقیقت بود که ترامپ هرگز آن شخصیت مظلوم و بی گناه داستان نبوده است.
 سال ها بعد نیز ترامپ ۳۰ ساله، رییس جمهور آینده آمریکا، در رادار سازمان اف بی آی به عنوان شخصی قرار گرفت که ممکن بود توسط مافیا در مضیقه قرار گیرد اما چنین نشد. چرا که با گذشت زمان و فرارسیدن دوران ۷۰ سالگی، روابط او با جنایتکاران و مافیا به طرز عجیبی پایدار ماند و  این رابطه حتی بتدریج به پله ای برای پرتاب آقای رییس جمهور تبدیل شده بود. استقرار همین روابط ناپاک باعث شد که پرداخت حق السکوت به زنانی که مورد تجاوز جنسی او قرار گرفته بودند آسان شود و مایکل کوهن را که برای زمان طولانی وکیل او بود وطن فروش خطاب کند.
  در ماه دسامبر همان سالی که ترامپ با نهایت گستاخی کوهن را جاسوس و وطن فروش معرفی کرده بود، گزارشی منتشر شد که نه تنها از سرچشمه جاسوسی ها پرده برداری می کرد بلکه از حضور و استفاده ترامپ از روابط جاسوسی هم خبرهایی ضدو نقیض منتشر شده بود .گزارشی که تا مدت مدیدی ترامپ را از چشم انداخته بود. روابطی که با اثباتش ، علت حمایت روسیه از  او در انتخابات ۲۰۱۶ آشکار می شد.

 روابط کوهن و ترامپ فقط روابط وکیل و موکل نبود . کوهن با ارتباطات گوناگونش با مافیایی که اتحادیه ساخت و ساز نیویورک را کنترل می کردند به ترامپ در تکمیل پروژه هایش کمک بسیاری کرده بود و سهم بزرگی داشت در ساخته شدن این ابرسرمایه دار که امروز مرد اول سیاست آمریکاست.
بدین ترتیب پروژه ساختمان ترامپ پلازا و برج ترامپ با زد و بندهای مختلف و با صرف کمترین هزینه در تهیه موادی چون بتن و دیگر نیازهای یک ساختمان  به نتیجه رسید و پاول کاستلانو، ارشد مافیاهای نیویورک به او در این مسیر کمک مستقیمی کرد.یعنی کوهن که حالا باید در کنگره آمریکا پاسخگوی نمایندگان باشد، عضوی کلیدی در افشای ارتباط پرزیدنت ترامپ است با مافیای محله کوئینز.

۱۷۱۷
 

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 104



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها