سید احمد موسوی: این پروژه در دولت قبل و در زمان استانداری بازوند در قالب طرح گردشگری و اشتغال زا به سرمایه گذار جدید واگذار و پروژه علاوه بر اینکه فعال شد طرح توسعه آن در ۸ طبقه توسط سرمایه گذار به مرحله اجرا رسید اینبار نیز پس از مدتی بعلت اختلاف با راه و شهرسازی و شهرداری متوقف گردید و مذاکرات و چانه زنی های سرمایه گذار و دستگاههای مربوطه راه بجایی نبرد و روند تکمیل یکبار دیگر به بن بست منتهی شد .

و اما با توجه به نارضایتی های افکار عمومی و مطالبات مردمی در خصوص این طرح ، دکتر مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس پیگیری تا تعیین تکلیف آن را در اولویت برنامه های خود قرار داد و از دو سال پیش بدنبال رفع موانع و مشکلات این طرح گردشگری و اشتغال زا رفت .

امروز پس از دو سال از پیگیری های این نماینده تقریبا نتایج مطلوبی حاصل شده و هتل در آستانه خروج از رکود سنگین و بحران قرار دارد .

دکتر مهرداد ویسکرمی در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین در خرم آباد گفت : سرمایه گذار جدید در ابتدا با حسن نیتی که داشته به محض تحویل پروژه حدود ۷۰۰ میلیون تومان بحساب شهرداری بابت عوارضات و اخذ پروانه ساخت واریز و روند ساخت و ساز را در ۳۱۴۰ متر آغاز می کند اما متاسفانه شهرداری علی رغم دریافت هزینه به دلایل نامعلوم پروانه ساخت را صادر نمی‌کند.

وی افزود: با پیگیری های بعمل آمده و برگزاری نشست های کارشناسی متعدد با حضور طرفین بطور جدی بر رفع مشکلات و اختلافات تاکید داشتیم و با حضور در جلسات مکرر همه تلاش را در راستای تعیین تکلیف این پروژه بکار گرفتیم .

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان تصریح کرد : با توجه به اینکه سرمایه گذار جهت محوطه سازی و پارکینگ با کمبود زمین مواجه بود با پیگیری هایی که از طریق راه و شهرسازی استان و مرکز داشتیم موفق شدیم مقدار ۵۰۰۰ متر مربع صرفا جهت پارکینگ و محوطه هتل به مجموع پروژه واگذار نماییم.

مهرداد ویسکرمی در ادامه با بیان اینکه اضافه ساخت و ساخت و ساز بدون مجوز باعث طرح پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری شده بود اظهار داشت : سرمایه گذار در ابتدا با توجه به حسن نیتی که داشته حدود ۷۰۰ میلیون تومان به شهرداری واریز کرده اما شهرداری پروانه ساخت صادر نکرده و از طرفی سرمایه گذار ساخت و ساز خود را بدون داشتن پروانه آغاز می کند همین موارد باعث شد این پروژه در کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح و منجر به تعیین جرایم و عوارضات گردید .

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس با اشاره به ضرورت حمایت از طرحهای گردشگری افزود : جهت اعمال نهایت تخفیفات و حمایت از سرمایه گذار تاکیدات فراوان داشتیم در نهایت حدود ۱۳ میلیارد تومان جرایم و عوارضات برای سرمایه گذاری تعیین شد و شهرداری نیز در جهت کمک و حمایت از طرح هتل صخره ای مبلغ ۷۰۰ میلیون واریز شده از قبل را معادل سازی و بروز رسانی کرده و در نهایت حدود نیمی از ۱۳ میلیارد تومان مشمول تخفیف گردید و به سرمایه گذار ابلاغ شد و مقرر گردید سرمایه گذار ظرف ۱۰ روز آینده نسبت به واریز جرایم اقدام و شهرداری در ۲۴ ساخت مجوز تداوم روند ساخت و ساز را صادر نماید تا سرمایه گذار با آرامش خاطر روند تکمیل پروژه را از سر آغاز نماید .

ویسکرمی اظهار کرد: طبق گفتگویی که با دولتشاهی و نعمتی داشتم شرایط تخفیف جرایم و عوارضات و چگونگی حمایت شهرداری را مجدد تشریح نمودم و این اطمینان را جهت ادامه حمایت از طرح مذکور را دادیم که خوشبختانه در حال حاضر شرایط سرمایه گذاری و تکمیل پروژه مهیاست و امیدواریم مردم نتیجه دو سال پیگیری را با آغاز بکار مجدد سرمایه گذار لمس نمایند .

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از دالوند معاون استاندار بخاطر پیگیری های مردانه و شهردار خرم آباد و مجموعه راه و شهرسازی افزود : خوشبختانه سرمایه گذار حسن نیت داشته و پای کار است و شهرداری نیز حمایت‌های لازم را اعمال نموده و این پروژه که یک طرح گردشگری و اشتغال زا می‌باشد در آستانه خروج از رکود قرار دارد و امیدوارم هر چه سریعتر شاهد تکمیل و بهره برداری از آن باشیم .

46

hotnewsخبر2 سال پیش • dahio.com • 1

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها