؛ حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان در شورای قضایی استان کرمان افزود: در سال جدید ربع قرن پیشگیری از وقوع جرم را گرامی خواهیم داشت.
وی ضمن ابلاغ سلام ریاست قوه قضاییه به اعضای شورای قضایی استان، اظهارداشت: در دورانی که مسئولیت سکانداری قوه قضاییه به حجت الاسلام و المسلمین اژه ای سپرده شده است، یکی از بهترین دوران قوه قضاییه را سپری می کنیم زیرا ایشان انسانی با تجربه هستند که تمامی مسائل قوه قضاییه را با دقت و ریزبینی ویژه رسیدگی می کنند.
وی گفت: ریاست قوه قضاییه اطلاع جامعی از شرح وظایف هر یک از معاونت های قوه قضاییه دارند و از این رو حرکت رو به تعالی قوه قضاییه را در حوزه های مختلف از جمله اتقان آرا شاهد هستیم.
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با اشاره به این مطلب که ریاست معظم قوه قضاییه آمارگرایی را تعدیل کرده اند، یادآور شد: قوه قضاییه به هیچ عنوان دنبال آمار گرایی نبوده و به دنبال کشف حقیقت است و براین اساس، پایه های کاری برای هر بخش مشخص می شود و عملکردها نیزبر اساس این شاخص های تعیین شده، مورد نظارت و سنجش قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر موضوع کاهش اطاله دادرسی، تاکید کرد: ایشان فرموده اند اطاله دادرسی ظلم در حق اصحاب دعوا است.
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با اشاره به این مطلب که رسیدگی بدون دقت به پرونده ها ضرر و ظلم به اصحاب دعوی است، تصریح کرد: ریاست قوه قضاییه بر اتقان آرا و تسریع در رسیدگی به پرونده ها تاکید دارند و این اصل در برنامه های پیش رو به صورت ویژه مد نظر قرار دارد.
حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان ضمن اشاره به اغتشاشات اخیر، نیز گفت: مدیریت میدان به خوبی در این استان انجام شده است که اقدامات ریاست کل دادگستری، مجموعه قضایی استان و نیروهای نظامی و انتظامی جای تقدیر دارد.
وی از اعمال عفو معیاری اخیر با نگاه مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و با تدبیر و پیشنهاد ریاست قوه قضاییه تقدیر کرد و ادامه داد: اعتقاد دارم که رهبر معظم انقلاب اسلامی، رهبری مقتدر و مظلوم هستند، زیرا یک سخنرانی ایشان دنیا را به لرزه می اندازد و تمامی نقشه های شوم دشمنان را برملا می کند و ایشان از این باب مظلوم هستند که فرمایشات معظم له در کشور به نحوی که شایسته است، اجرایی نمی شود.
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور بیان کرد: اگر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی عمل کرده بودیم، نباید به جایی می رسید که رهبری موضوع جهاد تبیین را مطرح کنند.
حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان افزود: ایشان اخیرا در فرمایشات خود فرمودند جوان امروز نیاز به تبیین دارد و باید واقعیت های انقلاب را به جوانان گفت، جوانان باید واقعیت های رژیم ستمشاهی را بدانند، باید بدانندکه گذشته کشور چه بوده است و همچنین ایشان تاکید کردند باتوم مشکل را حل نمی کند و بایدتاریخ را برای جوانان تبیین کرد.
وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین تاکید دارند که باید با هرگونه تخلف و جرم با قاطعیت و براساس قانون برخورد شود.
حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان در بخش دیگری از سخنان خود از 40 سال خدمت قضایی صادقانه و توام با اقتدار حجت الاسلام و المسلمین رضایی تقدیر کرد و ادامه داد: ایشان از نیروهای ولایی و انقلابی هستند و همواره برای دفاع از ولایت آماده بوده اند.
وی ادامه داد: حجت الاسلام و المسلمین علی توکلی، ریاست جدید سازمان قضایی استان کرمان نیز از نیروهای مجرب قضایی هستند که منشا خدمات خیری در این استان خواهند بود.
hotnewsخبر1 سال پیش • dahio.com • 2

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها