به گزارش خبرآنلاین از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، پرویز محمدزاده در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور معاون اقتصادی وزارت کشور تشکیل شد، به تشریح عملکرد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان پرداخت و اظهار کرد: این ستاد در سال گذشته ۳۰ جلسه برگزار کرده که ماحصل این جلسات ۱۷۶ مصوبه بوده است.
وی احداث کارخانه تولید کنستانتره مس آذربایجان‌شرقی را جزو پروژه‎های نمونه بخش خصوصی اقتصاد مقاومتی در بین استان‎های کشور خواند و افزود: تولید معدن برای تامین خوراک کارخانه تغلیظ فاز اول ۳۰ هزار تن کانسنگ در سال برنامه‎ریزی شده است.
 محمدزاده ابراز داشت: با انجام اکتشافات تکمیلی در معدن، ذخیره به میزان ۳۰۰ میلیون تن کانسنگ سولفوری با عیار متوسط ۰.۸۵ درصد تخمین زده شده است.
معاون توسعه و برنامه‎ریزی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی افزود: این معدن از نوع کانسارهای پرفیری بوده و به روش روباز استخراج می‎گردد؛ با در نظر گرفتن پتانسیل‌های این معدن، توسعه و احداث طرح‎های زنجیره کامل تولید مس از اهداف استراتژیک است.
وی با بیان اینکه تولید معدن برای تامین خوراک کارخانه تغلیظ فاز اول ۳۰ هزار تن کانسنگ در سال برنامه‎ریزی شده است، افزود: بخش خصوصی به مبلغ ۳۰ میلیون یورو و ۲۵۰۰ میلیارد ریال در این معدن سرمایه‎گذاری کرده است.
معاون سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی در ادامه «طراحی سیستم زیرساخت اطلاعات مکانی (SDI)»، « تدوین برنامه عملیاتی اقتصاد مقاومتی استان (دومین سند تدبیر توسعه)» و « اجرای برنامه‌های کارگروه‌های ۵گانه اقتصاد مقاومتی» را مهمترین پروژه‌های بخش دولتی اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان‎شرقی عنوان کرد.
وی ادامه داد: پروژه زیرساخت اطلاعات مکانی (SDI) در سال ۱۳۹۶ یکی از پروژه‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی از سوی معاون اول رییس جمهور و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اعلام شد و سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان به عنوان کارفرما و گروه GIS دانشگاه تبریز نیز به عنوان مجری طرح فوق تعیین شد.
این اقتصاددان تشریح کرد: مشکلاتی مثل دوباره‌کاری و موازی‎کاری در تولید اطلاعات و اعمال هزینه‌های سنگین بر دستگاه‌های اجرایی در موارد متعدد، ناآگاهی از موجودیت اطلاعاتی و محتوای آنها، عدم تطابق اطلاعات موجود با نیاز کاربران در بسیاری از دستگاه‌ها، نبود استانداردهای لازم در تهیه اطلاعات و مسائلی از این قبیل ضروت ایجاد زیرساخت اطلاعات مکانی (SDI) را اثبات می‎کند.
محمدزاده تصریح کرد: براساس نتایج طرح، تنها ۱۶دستگاه در سطح استان بیش از۹۰ درصد از لایه‎های اطلاعات مکانی را تولید و استفاده می‎کنند. 
وی خاطرنشان ساخت: در برخی از دستگاه‎ها با وجود حجم بالای نقشه و اطلاعات مکانی SDI های سازمانی تشکیل نشده است و نیاز به ایجاد SDI های سازمانی درآنها ضروری است.

۴۶

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 36



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها