همه دندانپزشکان می‌خواهند به رؤیاهای حرفه‌ای که در سر دارند جامه عمل بپوشانند و بازده مطب خود را تا جای ممکن بالا ببرند. با این حال شماری از آن‌ها شاهد تحقق یافتن رؤیاهای خود نخواهند بود. در نتیجه، متأسفانه در چنین شرایطی اغلب حرفه مندان این رشته به کمتر از خواسته خود رضایت می‌دهند و از بسیاری از رؤیاهایشان چشم می‌پوشند.

حقیقت این است که هر یک از شما می‌توانید مطب دندانپزشکی ایده آل و بهینه خود را اداره کنید. برای این کار تنها کافی است که به اصول اولیه این حرفه پایبند باشید و راهکارهای مطمئن ایجاد محیطی بهینه برای ارائه خدمات دندانپزشکی را در حرفه خود به کار ببندید. در این مقاله قصد داریم این راهکارها را به شما معرفی کنیم.

راهکار شماره ۱ – نوع خدماتی که می‌خواهید ارائه دهید را مشخص کنید

این نقطه شروع کار شماست که برای رسیدن به مراحل بعدی بایستی از آن گذر کنید. بسیاری از دندانپزشکان آنقدر سرگرم ارائه خدمت به بیماران خود می‌شوند که اهداف خود را به کلی فراموش می‌کنند.

اما ضروری است که هر از گاهی مکث کنید و از خود بپرسید که چشم اندازتان برای آینده چیست؟ خود را در عرض یک سال، پنج سال یا ده سال آینده در چه جایگاهی می‌بینید؟

اگر ابعاد و دامنه حرفه‌ خود را از ابتدا تعریف نکنید، نمی‌توانید مطب دندانپزشکی ایده آلتان را داشته باشید.

برای اینکه بتوانید جهت معناداری را برای حرکت خود برگزینید، ابتدا باید چشم انداز روشنی نسبت به آنچه می‌خواهید در آینده به آن برسید داشته باشید و سپس برای دستیابی به آن هدف استراتژی‌های لازم را به کار بندید.

برای اینکه بتوانید اهداف و چشم انداز خود را روشن کنید، پرسیدن سؤال‌های زیر به شما کمک بسزایی خواهد کرد:

  • آیا از محل مطب خود رضایت دارید؟
  • هدفتان از انتخاب این حرفه چیست و به کدام حوزه‌های دندانپزشکی علاقه بیشتری دارید؟
  • برای انجام حرفه دلخواه خود به چه مراجعینی نیاز دارید؟
  • می‌خواهید دستیاران و همکارانتان از چه خصوصیاتی برخوردار باشند؟
  • برای تکمیل حرفه خود احتیاج به ارائه چه نوع خدماتی به مشتریان خود دارید؟

پاسخ شما به این سؤالات چشم انداز دقیقی از سازوکار ایده‌آلتان در ارائه خدمات دندانپزشکی را به دست خواهد داد. با دانستن این اطلاعات و انجام مراحل بعدی شما می‌توانید مطب ایده آل و بهینه خود را تأسیس و اداره کنید.

راهکار شماره 2 – اهداف خود را با همکاران و بیماران خود به اشتراک بگذارید

هنگامی که اهداف خود را مشخص کردید، قدم بعدی آن است که آن را با همکاران و مراجعین خود در میان بگذارید. طراحی یک استراتژی موفق برای محقق ساختن اهدافتان تنها از طریق کار گروهی قوی و هماهنگی کامل با تمامی اعضا و همینطور با بیمارانتان امکان پذیر خواهد بود.

البته بعضی از دندانپزشکان ممکن است به دلیل ترس از شکست نقشه‌هایشان از ابراز جاه‌طلبی‌های خود خودداری کنند. بنابراین چالش مهمی که در این مورد پیش روی شما قرار دارد این است که ترس خود را کنار بگذارید و ریسک این کار را بپذیرید.

راهکار شماره ۳ – حوزه خدمات خود را گسترش دهید

یکی از راه‌هایی که از طریق آن می‌توانید نسبت به رقبای خود برتری یابید، گسترش دادن دامنه ارائه خدماتتان است. به این فکر کنید که چطور می‌توانید توجه دیگر گروه‌های مراجعین به مطب‌های دندانپزشکی را به حرفه خود جلب کنید.

ممکن است در این زمینه با محدودیت‌هایی از نظر اندازه مطب و یا کمبود پرسنل مواجه باشید که می‌توانید با رفع این محدودیت‌ها گستره مشتریان خود را روز به روز افزایش دهید.

البته خطری که این کار در بر دارد این است که نتوانید تعادل میان کیفیت و کمیت خدمات خود را حفظ کنید. همیشه سعی کنید که حرفه‌تان را متناسب با امکانات موجود از نظر تکنولوژی و دانش فنی خود گسترش دهید. به این ترتیب می‌توانید مطبی بهینه با مشتریان وفادار و حداکثر بازدهی را برای خود به ارمغان بیاورید.

راهکار شماره ۴ – مشتری یابی را جدی بگیرید

پس از آنکه فرهنگ محیط کار را در مطب خود پایه گذاری کردید، نوبت به آن می‌رسد که مخاطبان خود را بیابید. ابتدا مشخص کنید که کدام دسته از مشتریان با چشم اندازی که از قبل برای خود معین کرده‌اید انطباق بیشتری دارند و سپس بر این اساس با تبلیغات درست و هدفمند این گروه از مشتریان را از آن خود کنید.

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از دندانپزشکان مرتکب آن می‌شوند، این است که به جای اتخاذ سیاست‌های ویژه مشتری‌یابی، تبلیغات خود را بی هدف و به طور تصادفی در بین افراد جامعه پخش می‌کنند.

انتخاب جامعه هدف در دندانپزشکی بسیار حائز ارزش است. بایستی بدانید که کدام مشتریان از چه گروه سنی‌ای بیش از سایرین به خدمات ارائه شده توسط مطب شما نیاز دارند. این بحث به انتظاراتتان از حرفه دندانپزشکی باز می‌گردد.

آیا مراجعین اورژانسی که به دنبال درمان‌های کوتاه مدت هستند را ترجیح می‌دهید یا می‌خواهید مراجعینی وفادار داشته باشید که تا سال‌ها به مطب شما مراجعه کنند؟ طبیعتاً باید استراتژی‌های بازاریابی خود را به گونه‌ای بچینید که اکثریت مراجعینتان را گروه هدفتان تشکیل دهد.

پس از پیدا کردن مشتریانتان باید رابطه متقابلی مبتنی بر ارائه اطلاعات و دریافت بازخورد با آنان برقرار کنید؛ در چنین رابطه‌ای شما متدهای تشخیصی و یافته‌های خود در حین معاینه را با بیمارانتان به اشتراک گذاشته و با تعامل دوسویه با آن‌ها در خصوص اقدامات مناسب بعدی تصمیم گیری می‌کنید. هدف از این کار این است که بیماران:

  • ساز و کار درمانی به کار رفته برای خود را بهتر درک کنند
  • از خواسته‌ها و نیازهای خود آگاهی یابند
  • فواید درمان را بشناسند
  • تعهد بیشتری به متد درمانی پیشنهاد شده توسط شما پیدا کنند

راهکار شماره ۵ – در مسائل مالی انعطاف به خرج دهید

برای اینکه رغبت مشتریان به پرداخت پول در ازای دریافت خدمات دندانپزشکی بیشتر شود، باید این افراد:

  • به دندانپزشک اعتماد داشته باشند.
  • نسبت به درمان ارائه شده توسط دندانپزشک از خود تعهد نشان دهند.
  • هزینه خدمات دندانپزشکی در حد توان آن‌ها باشد.

نظرخواهی از مشتریان این مزیت را به دنبال دارد که علاوه بر جلب اعتماد آنان، بتوانید گزینه‌های درمانی مختلف را در بین خود به بحث و مشورت بگذارید. به این ترتیب می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین متد درمانی را بر مبنای بودجه و ترجیحات هر یک از مراجعین خود برگزینید.

گاهی اوقات ارائه گزینه‌های پرداختی متعدد به بیماران کمک می‌کند که راحت‌تر از پس مخارج بالای اقدامات دندانپزشکی برآیند. تقسیم کردن پرداخت‌ها در طی چندین جلسه و یا دریافت چک از بیماران جزو روش‌های مؤثر در نظر گرفته می‌شود.

بایستی فضایی امن را در مطب خود به وجود بیاورید که بیماران بتوانند در آن در خصوص توانایی‌های مالی خود با شما مشورت نموده و مشکلاتشان را در این زمینه با شما در میان بگذارند.

شما با پیشنهاد دادن گزینه‌های پرداختی جایگزین و محاسبه هزینه تمام شده پیش از شروع درمان می‌توانید اعتماد و رضایت مشتریان خود را به نحوی باورنکردنی جلب کنید.

در صورتی که بیمارانتان از پس یک درمان بخصوص برنیایند، می‌توان درمان را متناب با شرایط آن‌ها به نحوی که بیشترین فایده را برایشان داشته باشد اصلاح نمود. تمامی این‌ها به برقراری رابطه‌ای مبتنی بر اعتماد متقابل بین دندانپزشک و مراجعین وی وابسته خواهد بود.

سخن آخر

اداره یک مطب دندانپزشکی تنها به تهیه لوازم و تجهیزات دندانپزشکی با کیفیت و ارائه خدمات تخصصی حرفه‌ای خلاصه نمی‌شود. بسیاری از ابعاد داشتن یک مطب دندانپزشکی ایده آل و بهینه در روابط بین فردی پزشک و بیمار نهفته است و بنابراین با آموختن راهکارهای ذکر شده در این مقاله شما می‌توانید مطب دندانپزشکی خود را به یک مطب نمونه در بین رقبایتان مبدل سازید.

لازم به ذکر است که همراه ساختن گام‌های فوق با کیفیت بالای ارائه خدمت همان چیزی است که حرفه شما را از سایرین متمایز می‌سازد. بنابراین لازم است که علاوه بر رعایت این نکات، در خرید مواد دندانپزشکی مرغوب و باکیفیت نیز دقت ویژه‌ای به خرج دهید.

فروشگاه مواد دندانپزشکی دنتیوا تأمین کننده انواع لوازم و تجهیزات دندانپزشکی مرغوب از مشهورترین کمپانی‌های بین‌المللی بوده و مفتخر است که با ارائه طیف گسترده‌ای از برترین محصولات در بازار دندانپزشکی به حرفه مندان این رشته، نقش بسزایی را در راه اندازی مطب دندانپزشکی ایده آل آنان ایفا می‌نماید. برای خرید مواد کامپوزیت دندان از دنتیوا به این صفحه مراجعه کنید.

امتیاز به مطلب post

drsalamatسلامت2 سال پیش • dahio.com • 9

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها