خرابی باسکول می‌تواند یک اتفاق پر اهمیت برای هر کسب و کار مرتبط با آن باشد. مجموعهٔ شما، تجاری باشد یا تولیدی، کوچک باشد یا بزرگ، بابت خرابی باسکول، متحمل هزینه‌هایی می‌شوید که ممکن است شما را به زحمت بیندازد. زیرا این هزینه‌ها، برخلاف آنچه در نگاه اول به نظر می‌آید، فقط برای انجام تعمیرات آن نیست. در این نوشتار، ابتدا دربارهٔ علل و عوامل اصلی و مهم خرابی انواع باسکول صحبت می‌کنیم. در بخش دوم، به اهمیت توجه به این موارد و هزینه‌های آن اشاره می‌کنیم. و در نهایت، از اقدامات و پیشگیری‌های لازم برای جلوگیری از این موضوع می‌گوییم.

برای مشاهده و اطلاع از قیمت انواع باسکول کلیک کنید.

رطوبت

رطوبت دشمن اصلی بسیاری از اجزای باسکول است. به‌ویژه لودسل‌ها که ضروری‌ترین و نیز آسیب پذیرترین بخش هر سیستم توزین الکترونیکی هستند. هر گونه رطوبت، اعم از باران، یخ، برف یا خیسی، که راه خود را از طریق مهر و موم پیدا می‌کند، به اتصالات لودسل‌ها آسیب می‌زند. و توانایی آن‌ها را برای تشخیص دقیق نیرو یا وزن به خطر می‌اندازد. اغلب اوقات، تغییر یا نوسان نمایش وزن، نشانهٔ رطوبت در لودسل، کابل، کانکتور یا پایانه‌های لودسل است. اگر چنین اتفاقی افتاد، ضروری است که مشکل را در اسرع وقت، شناسایی و برطرف کنید.

اگر زه‌کشی کافی وجود نداشته باشد، آب می‌تواند در باسکول‌های گودالی نیز مشکل‌ساز باشد زیرا سطح آب می‌تواند بالا رفته و لودسل‌ها را غرق کند. هنگام ساخت باسکول گودالی، باید ارتفاع سطح ایستاب و سیستم زهکشی آب‌های سطحی را در نظر گرفت. اگر گودال به دلیل فعالیت طوفان یا مسدود شدن سیستم زه‌کشی دچار سیل شود، ابتدا باید سطح آب را کاهش داد. سپس لازم است یک تکنسین واجد شرایط، بازرسی شود.

سلول‌های بارگذاری

علاوه بر رطوبت، عوامل بسیار دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند عملکرد و دقت توزین لودسل‌ها را مختل کند. این‌ها شامل شوک، بارگذاری بیش از حد، برخورد صاعقه، استفادهٔ ناصحیح، ارتعاش، لرزش زمین یا زلزله، افزایش ناگهانی و شدید جریان الکتریکی یا آسیب ناشی از مواد شیمیایی است. از آن‌جایی که باسکول ابزار دقیقی است، ضروری است که سیستم توزین را توسط یک تکنسین خبره و واجد شرایط بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که دقت لودسل‌ها به خطر نیفتاده باشد. به‌ویژه اگر از باسکول برای مقاصد تجاری استفاده می‌کنید.

خرابی کابل

خرابی کابل یکی دیگر از دلایل رایج به خطر افتادن عملکرد باسکول است. و باید بازرسی‌های منظمی انجام شود تا اطمینان حاصل شود که کابل‌ها به درستی نصب شده‌اند. و به دلیل چرخش لودسل، بیش از حد سفت نشده‌اند. و در صورت لزوم، به طور مؤثر چرخش می‌کنند. علاوه بر این، یکی دیگر از نگرانی‌های اصلی، آسیب دیدن کابل از طرف حیوانات جوندهٔ موذی مانند موش است. لازم است برای پیشگیری از وقوع این مشکل هم آماده باشید.

برای مشاهده و اطلاع از قیمت باسکول جاده ای کلیک کنید.

چگونه از باسکول نگهداری کنیم؟

آسیب به جعبهٔ اتصال

یکی از اجزای مهم یک باسکول، جعبهٔ اتصال است. این‌جاست که بسیاری از مشکلات برای باسکول ایجاد می‌شود. جعبه باید بسیار خوب مهر و موم شود تا از ورود زباله یا رطوبت و آسیب به مدارهای حساس داخلی، جلوگیری شود. اما از آن‌جایی که آن‌ها معمولاً بخش‌های در دسترسی هستند (که نسبتاً زیاد اتفاق می‌افتد)، در برابر خطرات، آسیب پذیر هستند.

رانندگی با سرعت بالا

هنگامی که رانندگان با سرعت زیاد روی باسکول حرکت می‌کنند، یا بیش از حد از ترمزاستفاده می‌کنند، ممکن است مشکلاتی رخ دهد. برای جلوگیری از این اتفاق، باید علائم محدودیت سرعت، در مکان مناسبی نصب شوند. همچنین لازم است کاملاً قابل مشاهده باشند. به علاوه، اقدامات کنترل ترافیک از جمله سرعت‌گیر، موانع و چراغ‌های راهنمایی اجرا شود.

نقص مکانیکی

برخی از خرابی‌های باسکول در اثر مشکلات مکانیکی ایجاد می‌شود که عموماً در نتیجهٔ کار به شیوهٔ نادرست یا مواد ضعیف است. یکپارچگی ساختاری باسکول بسیار مهم است. و نباید در مورد کیفیت ساخت و ساز یا مصالح به کار رفته در آن، مصالحه کرد. زیرا این امر می‌تواند منجر به خوردگی، خم شدن بیش از حد تیرها، خرابی قطعات و… شود.

چرا باید به خرابی باسکول اهمیت داد؟

هزینه‌هایی که از خرابی باسکول به کار شما وارد می‌شود، فقط مربوط به تعمیر قطعه یا قطعات آن نیست، بلکه می‌تواند با اثرگذاری بر سایر بخش‌ها، بیشتر سیر صعودی را طی کند. این تاثیر به دو شکل خود را نشان می‌دهد.

حالت اول، مربوط به زمانی است که با خرابی باسکول، هیچ وزنی نشان داده نشود. در چنین شرایطی، تا زمانی که تعمیرات انجام نشود، کار شما متوقف می‌شود. اتفاقی که می‌تواند تبعات مالی قابل توجهی داشته باشد. اولین مشکل، عدم نفع، به دلیل توقف فعالیت است. یعنی بخشی از درآمدی که انتظار کسب آن را داشتید، به دست نمی‌آید. اما باز هم به همین جا ختم نمی شود. اگر نتوانید به دلیل توقف فعالیت، تعهداتتان را نسبت به مشتریانتان انجام دهید، یا ناچار شوید با تأخیر انجام دهید، ممکن است ملزم به پرداخت جریمه شوید. موضوعی که در شرایط حاد، شاید موجب از دست دادن برخی مشتریان و تضعیف جایگاه و برند شما هم بشود.

در حالت دوم، خرابی قطعه موجب می‌شود دستگاه عدد اشتباهی را نشان بدهد. و به شما یا مشتری شما، خسارت وارد کند. در چنین حالتی، یا چیزی بیشتر از میزان لازم به مشتری تحویل می‌دهید، یا چیزی کم‌تر. یا در همان زمان دچار زیان مالی می‌شوید، یا هنگام جبران خسارت وارد شده به طرف مقابل. به علاوه، این امر می‌تواند دقت سازمان و مجموعهٔ شما را زیر سؤال ببرد و سبب کاهش اعتبارتان شود.

چگونه از خرابی باسکول جلوگیری کنیم؟

تا حالا از علل خرابی باسکول و خسارت‌های ناشی از آن گفتیم. حال باید از نحوهٔ جلوگیری از خراب شدن آن نیز بگوییم. یک برنامهٔ تعمیر و نگهداری پیشگیرانه که به صورت صحیح و اصولی انجام شود، بسیاری از مشکلات شما را در این حوزه حل می‌کند. این کار را هم می‌توانید توسط بخشی از متخصصان حاضر در مجموعه‌تان انجام دهید. و هم می‌توانید برون سپاری کرده و از اشخاصی کمک بگیرید تا به صورت منظم، قطعات و اجزای باسکول یا باسکول‌های شما را بررسی کنند.

بازرسی مداوم، کار مهم دیگری است که باید انجام دهید. چنانچه بخواهید از وقوع خرابی‌ها جلوگیری کنید، لازم است همواره از سلامت و عملکرد صحیح قطعات، مطمئن شوید. تشخیص به موقع ایرادات احتمالی، هم احتمال خرابی را کاهش می‌دهد؛ هم در صورت وقوع آن، تعمیر را سرعت می‌بخشد و مانع از زیان مالی می‌شود. این امر، جز با بازرسی همیشگی توسط افراد خبره و دارای صلاحیت محقق نمی‌شود.

و درنهایت سرویس منظم اجزای باسکول؛ قطعات مختلفی در هر باسکول استفاده می‌شود. برخی الکترونیکی هستند و برخی مکانیکی. هر قطعه، دارای عمر مفید ویژهٔ خود است. برخی طولانی‌تر و برخی کوتاه‌تر. با نزدیک شدن به پایان عمر قطعات و رسیدن به مرز فرسودگی، باید نسبت به تعویض یا تعمیر آن‌ها اقدام کرد. هرچند همیشه نمی توان از خرابی‌ها جلوگیری کرد اما با دقت در این کار، ساخت و ساز با کیفیت و نگهداری و سرویس مداوم، احتمال خرابی به حداقل می‌رسد و خطر هزینه‌های ناشی از آن، تا حد زیادی مرتفع می‌شود.

همچنین برای مشاهده و اطلاع از قیمت انواع ترازو فروشگاهی کلیک کنید.

چگونه از باسکول نگهداری کنیم؟

hotnewsخبر2 سال پیش • dahio.com • 4

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها