کم‌ مصرف‌ ترین خودرو در جهان را در سال ۲۰۱۹ به ترتیب لیست زیر می باشد که در اروندپلاک در لیست زیر تهیه شده است .با ما باشید.در فهرست ۱۰ خودرو کم‌مصرف دیزلی و بنزینی سال ۲۰۱۹، خودروهایی از کیا، تویوتا، هیوندای، میتسوبیشی، شورولت، هوندا و جگوار حضور دارند.

در بازار خودرو امروز، محصولات پلاگین هیبریدی و برقی حضوری فعال‌تر از همیشه دارند و انتخابی بسیار مناسب برای خریدارانی به‌شمار می‌روند که به‌دنبال خودروهای پاک هستند. بااین‌حال، برای کم‌مصرف‌بودن و آلایندگی کم نیازی نیست همیشه خودرویی هیبریدی یا برقی داشته باشیم؛ چون پیشرانه‌های بنزینی و برقی نیز این روزها بازدهی درخورتوجهی دارند و مصرفشان بسیار کمتر از قبل است. برای مثال، یکی از این خودروها میتسوبیشیمیراژ است که در هر ۱۰۰ کیلومتر فقط ۵.۸ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

مصرف سوخت این خودروها را آژانس حفاظت از محیط‌زیست آمریکا اندازه‌گیری می‌کند و به‌طور متوسط همگی آن‌ها مصرفی کمتر از ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارند و حتی شورولتکروز دیزلی می‌تواند در اتوبان به مصرف سوخت ۴.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر نیز دست پیدا کند. خودروهای دیگری نیز مانند کیا سراتو و جگوار XF هستند که در شهر سوخت بیشتری می‌سوزانند؛ ولی مصرفشان در بزرگ‌راه راضی‌کننده است.

۱۰. کیا فورته FE / سراتو

مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

قیمت پایه: ۱۷,۷۹۰ دلار

نسل جدید کیا فورته یا همان سراتوسال ۲۰۱۹ وارد بازار شده و در فهرست ۱۰ خودرو کم‌مصرف قرار دارد. این خودرو در زیر کاپوت خود از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی با حجم ۲ لیتر استفاده می‌کند که ۱۴۷ اسب‌بخار قدرت دارد. مصرف سوخت این مدل در شهر ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و در جاده ۵.۷۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و به‌صورت ترکیبی نیز ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. به‌گفته‌ی EPA، هزینه‌ی سوخت سالانه‌ی این خودرو درحدود ۱,۰۵۰ دلار است.

۹. جگوار XF دیزلی

مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۷۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

قیمت پایه: ۵۶,۴۸۵ دلار

جگوار XF یکی از خودروهای پرفروش‌ این برند هیچ‌گاه به‌عنوان خودرویی کم‌مصرف مدنظر نبوده است؛ اما مدل ۲ لیتری توربوشارژردار این خودرو با ۱۸۰ اسب‌بخار قدرت توانست XF را در فهرست ما قرار دهد. مصرف شهری این خودرو ۷.۵ لیتر و مصرف بزرگ‌راه آن ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. هزینه‌ی سوخت سالانه‌ی جگوار XF نیز ۱,۳۰۰ دلار اعلام شده است.

۸. هیوندای النترا اکو

مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۷۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

قیمت پایه: ۲۱,۰۵۰ دلار

مدل جدید هیوندای النترا درزمینه‌ی مصرف سوخت بهترین خودرو در کلاس خود است. النترا اکو به پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری مجهز است که مصرف سوخت شهری آن ۷.۳ لیتر و مصرف بزرگ‌راه آن نیز ۵.۸۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. هزینه‌ی سوخت سالانه‌ی هیوندای النترا اکو ۱,۰۵۰ دلار در سال است.

۷. تویوتا یاریس سدان

مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۷۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

قیمت پایه: ۱۵,۴۵۰ دلار

مدل جدید تویوتا یاریس سدان روی پلتفرم مزدا ساخته شده است و با اینکه شباهتی به دیگر محصولات تویوتا ندارد، مانند اکثر تولیدات این شرکت مصرف سوخت کمی دارد. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر این خودرو با ۱.۵ لیتر حجم می‌تولند ۱۰۶ اسب‌بخار قدرت تولید کند. مصرف سوخت شهری تویوتا یاریس سدان ۷.۳ لیتر و در بزرگ‌راه نیز ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. هزینه‌ی سوخت این مدل نیز ۱,۰۵۰ دلار در سال محاسبه شده است.

۶. هوندا Fit

مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

قیمت پایه: ۱۶,۱۹۰ دلار

هوندا فیت خودرویی نسبتا قدیمی است و به‌زودی، نسل جدید آن رونمایی خواهد شد؛ اما این مدل کوچک همچنان در زمره‌ی کم‌مصرف‌ترین خودروهایی قرار دارد که می‌توانید در بازار پیدا آمریکا کنید. هوندا فیت به پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری مجهز است که مصرف سوخت شهری آن ۷.۱ لیتر و مصرف بزرگ‌راه آن ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. هزینه‌ی سوخت سالانه‌ی این مدل نیز به‌طور متوسط ۱,۰۵۰ دلار است.

۵. جگوار XE دیزلی

مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

قیمت پایه: ۳۸,۵۱۵ دلار

شاید باورکردنی نباشد؛ اما جگوار XEدیزلی یکی از خودروهای کم‌‌مصرف‌ بازار آمریکا در سال ۲۰۱۹ است. این مدل نیز به پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربو ۴ سیلندر به قدرت ۱۸۰ اسب‌بخار مجهز است. هزینه‌ی سوخت سالیانه برای جگوار XE دیزلی ۱,۳۰۰ دلار است.

۴. هوندا سیویک سدان ۱٫۵T

مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

قیمت پایه: ۱۹,۴۵۰ دلار

دو محصول از هوندا در این فهرست حضور دارند: یکی مدل فیت و دیگری سیویک سدان توربو. هوندا سیویک سدان توربو پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری کوچکی دارد که درکنار جعبه‌دنده‌ی CVT قرار گرفته است. مصرف سوخت شهری هوندا سیویک با این پیشرانه، ۷.۳ لیتر و مصرف بزرگ‌راه آن ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. هزینه‌ی سوخت هوندا سیویک سدان ۱,۰۵۰ دلار در سال است.

۳. تویوتا کرولا هاچ‌بک

مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

قیمت پایه: ۱۹,۹۹۰ دلار

تویوتا کرولای هاچ‌بک حتی از تویوتا یاریس نیز مصرف کمتری دارد. مصرف سوخت شهری این خودرو ۷.۳ لیتر و مصرف بزرگ‌راه آن ۵.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. تویوتا کرولا هاچ‌بک به پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۴ سیلندر به قدرت ۱۶۸ اسب‌بخار و جعبه‌دنده‌ی ضریب متغیر مجهز است. هزینه‌ی سوخت این خودرو ۱,۰۵۰ دلار در سال برآورد شده است.

۲. شورولت کروز سدان دیزلی

مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

قیمت پایه: ۲۵,۲۶۰ دلار

با اینکه خودروهای دیزلی در بازار آمریکای‌شمالی محبوبیت چندانی ندارند، شورولت هنوز این مدل‌ها را در خطِ‌تولید خود حفظ کرده است. کم‌مصرف‌ترین خودرو دیزلی شورولت در سال ۲۰۱۹، مدل کروز سدان است. مصرف سوخت شهری شورولت کروز ۷.۵ لیتر و مصرف جاده‌ای آن ۴.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر این خودرو ۱۳۷ اسب‌بخار قدرت دارد و هزینه‌ی سوخت سالیانه‌ی آن نیز ۱,۲۵۰ دلار برآورد شده است.

۱. میتسوبیشی میراژ

مصرف سوخت ترکیبی: ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

قیمت پایه: ۱۳,۷۹۵ دلار

میتسوبیشی میراژ نه‌تنها ارزان‌ترین خودرو سال ۲۰۱۹ بازار آمریکا است؛ بلکه کم‌مصرف‌ترین خودرو غیرهیبریدی نیز محسوب می‌شود. پیشرانه‌ی کوچک ۱.۳ لیتری این خودرو فقط ۷۸ اسب‌بخار قدرت دارد و به جعبه‌دنده CVT متصل شده است. درنتیجه، مصرف سوخت شهری آن فقط ۶.۵ لیتر و مصرف بزرگ‌راه آن ۵.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر هستند. خریداران میراژ سالانه، تنها ۹۵۰ دلار هزینه‌ی سوخت خودرو خود می‌کنند.

منبع  : زومیت

نوشته کم‌ مصرف‌ ترین خودرو ها در سال ۲۰۱۹ اولین بار در اروند پلاک | قیمت روز انواع خودرو | شرایط فروش خودرو. پدیدار شد.

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 77



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها