مهدی چمران عضو سابق شورای شهر تهران در همایش بزرگداشت خبرنگار و اصحاب رسانه که عصر امروز در لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد در واکنش به سخنان محمدرضا باهنر و غلامرضا مصباحی‌مقدم درباره اینکه جمنا دیگر وجود ندارد، گفت: عده‌ای دوست دارند بگویند کار جمنا تمام شده است. 

اهم اظهارات مهدی چمران به به نقل از اعتمادآنلاین می‌خوانید: 

* پایه جمنا بر وحدت نیروهای انقلابی است. باید نیروهای انقلابی با برنامه‌ریزی خاص متحد و منسجم اقدام کنند.

* بیش از هر چیزی به انسجام و وحدت نیاز داریم و اگر چنین چیزی به وجود نیاید ممکن است جای افراد با یکدیگر عوض شود.

* {در واکنش به تحریم ظریف}: قهرمان سازش را آمریکا تحریم می‌کند. 

* در زمانی می‌توانیم راه و روزنه‌ای برای خودمان باز کنیم که به خوبی بتوانیم مسائل‌مان را تبیین کنیم که نیازمند برنامه منسجم هستیم. کمیته رسانه‌ای جمنا تشکیل شده است. 

* عده‌ای دوست دارند بگویند کار جمنا تمام شده است. موج رسانه‌ای اول مهم است حتی اگر دروغ صرف باشد. 

* عده ای از دوستان و کسان دیگری که از حضور جمنا که در انتخابات ریاست‌جمهوری توانست یک رئیس‌جمهور را معرفی کند و ۱۶ میلیون رای بیاورند، می‌ترسند. ادامه این حرکت مهم‌تر از خود حرکت است و ممکن است ادامه این حرکت برای برخی خطرناک باشد.

* تلاش می‌کنیم تشکل‌های دیگر و حتی تمامی تشکل‌ها را هم در بر بگیریم و با همه دست دوستی و برادری می‌دهیم.

* هیچ چیز نمی‌خواهیم جز اینکه نیروهای انقلابی واقعی پیروز شوند. اگرچه برای هر تفکری احترام قائل هستیم.

* کار جمنا تازه شروع شده است. در میان جوانان جا انداخته‌اند که جمنا از بین رفته است.

هم‌چنین سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد دولت احمدی‌نژاد، در این مراسم گفت: در انتخابات ۹۶ از همه ابزارها استفاده کردند تا به قدرت برسند، اما نیروهای متدین و انقلابی این‌گونه نمی‌توانند عمل کنند.

اهم اظهارات سید محمدحسینی را به نقل از مهر و اعتمادآنلاین می‌خوانید:

* روز سرنگونی پهپاد آمریکایی باید در تقویم ثبت شود.

* {با اشاره به پرونده محمدعلی نجفی}: داستان پرستو را درست کردند و موضوع را تحت‌الشعاع قرار دادند.

* مردم در تنگناها از انقلاب رویگردان نمی‌شوند.

* برخی با سریال «گاندو» جیغ بنفش کشیدند. در این سریال که همه واقعیات را نگفتند و تنها گوشه‌ای از پرده را کنار زدند. آینه گر نقش تو بنمود راست/ خود شکن آینه شکستن خطاست. حرف حق تلخ است. باید حرف حق را زد حتی اگر هجمه کنند.

* خیلی از نمایندگان را با تهدید یا تطمیع از استیضاح منصرف می‌کنند.

* بعضی‌ها گفته‌اند که حافظه مردم ضعیف است و دوباره یک دوقطبی راه می‌اندازیم تا در انتخابات رأی بیاوریم، اما خبرنگاران باید هوشیار باشند و نگذارند این دوقطبی تشکیل شود.

* تحریم ظریف نشان داد که مذاکره با آمریکا به شکست منجر می‌شود و ما شاهد هستیم دشمن برای اینکه نگذارد ما به جوانب مختلف تحریم ظریف بپردازیم ماجرای دریای خزر را مطرح می‌کند، اما خبرنگاران نباید فریب این بازی‌ها و جوسازی‌ها را بخورند بلکه باید مصرتر به تحلیل جوانب مختلف تحریم ظریف بپردازند.

* چرا دولت باید نداند که در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای جاسوس وجود دارد یا افرادی مانند جیسون رضاییان و نازنین زاغری با پوشش خبرنگار به جاسوسی بپردازد؟ چرا باید ما در محیط زیست و وزارت نفت و اقتصاد کشور جاسوس داشته باشیم؟ دولت باید در این خصوص دقت داشته باشد و ضروری است که خبرنگاران هوشیار باشند.

۲۱۷۲۱۷

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 24



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها