به گزارش “ورزش سه”، معز علی با به ثمر رساندن 9 گل از عوامل اصلی قهرمانی قطر در جام ملت های آسیا 2019 است. بازیکنی کم حاشیه و بی ادعا که با گل های تماشایی و شگرد های مختلف گلزنی، چشم آسیا را به خود خیره کرد. اما او چگونه این حد نصاب جدید را در آسیا به ثبت رساند. با هم گل های علی معز در جام ملت های آسیا را مرور کنیم.

1. قطر – لبنان (بازی اول مرحله گروهی – دقیقه 79):

حرکت از دفاع آغاز شد و بازهم روی یک کار ترکیبی، شاگردان فلیکس سانچز در محوطه جریمه صاحب موقعیت گلزنی شدند اما ضربه نخست را گلر لبنان دفع کرد ولی در ریباند و باتوجه به جای گیری خوب، معز علی مهاجم تیم الدحیل به سادگی دروازه خالی را گشود. معز پس از گل توپ برگشتی را بازهم به دروازه لبنان شوت زد تا شادی اولین گلش در جام ملت ها را با آرامش هرچه تمام تر انجام دهد.

2. قطر – کره شمالی (بازی دوم مرحله گروهی – دقیقه 9):

استارت معز علی برای آقای گلی از همین بازی آغاز شد. شماره 19 قطری ها پاس اکرم عفیف را از چپ کنترل کرد و با ضربه ای دیدنی گل نخست را وارد دروازه کره شمالی کرد. ضربه او از داخل حوطه جریمه نواخته شد و در گوشه دروازه حریف آرام گرفت.

3. قطر – کره شمالی (بازی دوم مرحله گروهی – دقیقه 11):

دو دقیقه بعد نوبت حسن هیدوس بود که برای معز علی گل سازی کند. کاپیتان قطر پاس بسیار خوبی را از سمت راست به داخل محوطه جریمه ارسال کرد و این بار معز علی با ضربه ای نمایشی گلزنی کرد. مدافعان کره شمالی که تلاش داشتند او را مهار کنند، به شکلی عجیب مبهوت مهارت علی شدند.

4. قطر – کره شمالی (بازی دوم مرحله گروهی – دقیقه 55):

معز علی با جنگندگی در میانه میدان توپ را به اکرم عفیف رساند و او از سمت چپ پس از طی کردن چند گام، با پاس عمقی فوق العاده معز علی را صاحب توپ کرد و مهاجم شماره 9 تیم ملی قطر که از ضعف گلر کره آگاه بود، به زیبایی گل بعدی را به ثمر رساند. مدافع کره شمالی نیز نتوانست مانع از گل شدن ضربه آرام معز علی شود.

5. قطر – کره شمالی (بازی دوم مرحله گروهی – دقیقه 60):

دقایقی پس از گل سوم، بار دیگر اکرم عفیف، معز علی را راه انداخت و او در زاویه ای نسبتا بسته، بدون تردید و با اولین ضربه دروازه کره شمالی را برای چهارمین بار گشود و به نخستین بازیکن تیم ملی قطر تبدیل شد که در یک بازی جام ملت ها پوکر می کند. شاید این بار هم گلر کره بسیار ضعیف عمل کرد اما نمی توان از ضربه دقیق معز علی نیز گذر کرد.

6. قطر – عربستان (بازی سوم مرحله گروهی – دقیقه 45+1):

عبدالعزیر حاتم پاس آرامی را به میان مدافعان عربستان فرستاد و در میان اشتباه و غفلت سعودی ها، توپ به معز علی رسید. او که فرار بسیار خوبی از آفساید انجام داده بود، با چرخش فوق العاده خود را پشت توپ قرار داد و در موقعیت تک به تک با محمد العویس قرار گرفت. سپس معز علی با ضربه ای دقیق توپ را به گوشه دروازه فرستاد و گلزن نخست قطر در سیاسی ترین بازی تاریخ این کشور شد. شادی گل او بسیار معنادار و جانانه بود.

7. قطر – عربستان (بازی سوم مرحله گروهی – دقیقه 80):

بازهم حاتم سانتر زیبایی را از نقطه کرنر به داخل محوطه جریمه عربستان انجام داد و معز علی که آزادانه در برابر دروازه بان سعودی ها قرار داشت، با ضربه سر گل دوم را به ثمر رساند و کار عربستان را تمام کرد.

8. قطر – امارات (نیمه نهایی – دقیقه 37):

معز علی ستاره تیم ملی قطر پس از دو بازی ناکامی در گلزنی، بار دیگر یک دیدار حیثیتی را برای گل زدن انتخاب کرد. در اواسط نیمه نخست و وقتی اماراتی ها در تکاپوی گل مساوی بودند، معز علی با شوتی استثنایی از پشت محوطه جریمه دروازه خالد عیسی را تهدید کرد که ضربه اش پس از برخورد به تیرک دروازه تبدیل به گل شد.

9. قطر – ژاپن (فینال – دقیقه 12):

آقای گل جام ملت ها که به رکورد 8 گل زده علی دایی در جام 96 رسیده بود، تنها یک گام تا رکوردشکنی فاصله داشت و توانست گام آخر را هم به زیبایی بردارد. در دقایقی که قطری ها مضطرب بودند، معز علی سانتر عفیف را در ابتدا کنترل کرد، بعد با یک ضربه روپایی آن را مهیای گلزنی کرد و توانست با یک شوت قیچی برگردان فوق العاده گلزنی کند و در فینال هم بدرخشد.

بدون شک معز علی بهترین بازیکن تورنمنت بود که حالا در 22 سالگی، آینده بسیار خوبی را پیش روی خود می بیند. انتظار فوتبال دوستان آسیایی این است که این مهاجم سودانی که با پیراهن قطر بازی می کند، در سال های آینده در فوتبال اروپا نیز بدرخشد و برخلاف خیلی از بازیکنان غرب آسیا، سیری ناپذیر به سوی موفقیت حرکت کند.

hotnewsورزش5 سال پیش • dahio.com • 135



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها