میل جنسی، به طور طبیعی بین افراد مختلف متفاوت است. داشتن میل جنسی کم، لزوما یک مشکل نیست، اما اگر فرد بخواهد میل جنسی خود را افزایش دهد، می تواند طیف وسیعی از روش های طبیعی را امتحان کند. اضطراب، مشکلات ارتباطی، نگرانی های بهداشتی و سن می توانند بر میل جنسی تاثیر گذار باشند. در حالی که کمبود میل جنسی معمولا مشکل ساز نیست، می تواند روی روابط فرد و عزت نفس تاثیر بگذارد.

داروهای گیاهی تحریک کننده زنان

تحقیقات کمی در مورد چگونگی اثربخشی داروهای گیاهی بر عملکرد جنسی در مردان و زنان وجود دارد اما احتمالا داروهای گیاهی مفید هستند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان می دهد که داروهای گیاهی زیر ممکن است عملکرد جنسی را بهبود بخشد:

  1. ماکا
  2.  جینسنگ
  3. دارچین
  4. زنجبیل
  5. هل
  6. بادام
  7. گیاه مریم گلی
  8. فلفل
  9. گیاه پنج انگشت
  10. شکلات تیره
  11. زعفران

سایر مواد غذایی تحریک کننده زنان

  • پسته
  • خرما
  • کنجد
  • انار
  • انجیر

پیش از مصرف داروهای گیاهی با پزشک خود مشورت کنید. برخی از داروهای گیاهی می توانند با داروهای موجود تداخل داشته باشند.

راه های طبیعی برای افزایش میل جنسی زنان

مردان و زنان می توانند میل جنسی خود را با استفاده از روش های زیر افزایش دهند:

راههای طبیعی تحریک کننده زنان

۱٫ مدیریت اضطراب

داشتن سطح بالایی از اضطراب یک مانع معمول برای عملکرد جنسی و میل جنسی مردان و زنان است. این مسئله ممکن است ناشی از اضطراب ناشی از استرس زندگی یا اضطراب مربوط به رابطه جنسی باشد. افراد با برنامه کاری شدید، مسئولیت های مراقبتی و یا سایر فشارهای زندگی ممکن است احساس خستگی کنند و در نتیجه میل جنسی کمی داشته باشند.

اضطراب و استرس همچنین می تواند باعث شود که فرد نتواند به حفظ نعوظ بپردازد. بررسی ۲۰۱۷ در مورد اختلال نعوظ در مردان جوان نشان می دهد که افسردگی و اضطراب می تواند منجر به کاهش میل جنسی و افزایش اختلال عملکرد جنسی شود.

بسیاری از چیزهایی که مردم می توانند برای مدیریت اضطراب خود و سلامت روانی خود انجام دهند، عبارتند از:

  • تمرین بهداشت خوب در خصوص خواب
  •  زمان برای سرگرمی مورد علاقه
  •  ورزش منظم
  • رژیم غذایی مغذی
  •  تلاش برای بهبود روابط
  •  صحبت کردن با یک درمانگر

۲٫ بهبود کیفیت ارتباط

بسیاری از افراد احساس کاهش در میل جنسی و فرکانس در میل جنسی در رابطه تجربه می کنند. این مسئله ممکن است پس از مدت زمان طولانی رابطه با شخصی خاص اتفاق بیفتد. تمرکز بر بهبود روابط می تواند باعث افزایش میل جنسی هر یک از طرفین شود. تمرکز شامل موارد زیر است:

  •  برنامه ریزی برای شب قرار
  •  انجام فعالیت های خارج از اتاق خواب
  • تمرین بر روابط بیشتر
  •  وقت گذاشتن برای یکدیگر و افزایش کیفیت زمان هایی که با یکدیگر هستید

۳٫ تمرکز بر پیش نوازی

داشتن تجربیات جنسی بهتر ممکن است میل شخص را برای رابطه جنسی افزایش دهد، در نتیجه میل جنسی فرد افزایش می یابد. در بسیاری از موارد، فرد می تواند تجربیات جنسی خود را با اختصاص دادن وقت بیشتری برای لمس کردن، بوسیدن، استفاده از ابزار جنسی و انجام رابطه جنسی دهانی بهبود دهد.

برای زنان، پیش نوازی بسیار مهم است. طبق تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۷، تنها ۱۸ درصد از زنان تنها از طریق دخول ارگاسم می شوند، در حالیکه در ۳۳٫۶ درصد از زنان تحریک چوچوله برای ارگاسم ضروری است.

۴٫ خواب با کیفیت بالا داشته باشید

خواب خوب می تواند سطح خلق و خوی فرد و سطح انرژی فرد را بهبود بخشد، و برخی تحقیقات نیز کیفیت خواب را به میل جنسی ربط می دهند. مطالعه ای در مقیاس کوچک در سال ۲۰۱۵ در زنان نشان می دهد که خواب بیشتر در شب باعث افزایش میل جنسی در روز بعد می شود. گزارش شده است زنانی که خواب به مقدار متوسط می گیرند نسبت به زنانی که خواب کمتری دارند میل جنسی بیشتری دارند.

۵٫ رژیم غذایی مغذی

پیروی از رژیم غذایی مغذی می تواند با افزایش گردش خون و سلامت قلب به افزایش میل جنسی کمک کند. سندرم متابولیسم و بیماری قلبی عروقی می تواند بر عملکرد جنسی فیزیکی تاثیر بگذارد. همچنین، سندرم تخمدان پلی کیستیک می تواند سطح هورمون را تحت تاثیر قرار دهد، که همچنین ممکن است میل جنسی را مختل کند.

رژیم غذایی غنی از سبزیجات، کم قند و پروتئین های با کیفیت بالا می تواند به جلوگیری از اختلالاتی که باعث میل جنسی می شود کمک کند.

۶٫ ورزش منظم

ورزش منظم می تواند از بسیاری جهات به میل جنسی کمک کند. مطالعه در سال ۲۰۱۵ بر روی مردان نشان داد ورزش به افزایش میل جنسی و بهبود رابطه زناشویی می پردازد. بررسی ۲۰۱۰ در مورد زنان مبتلا به دیابت نشان می دهد ورزش نشانه های کاهش میل جنسی مرتبط با دیابت را در زنان کاهش می دهد. این مطالعه تاکید می کند که انجام تمرینات کف لگن برای زنان بدون دیابت مفید است.

۷٫ حفظ وزن سالم

بعضی از دانشمندان اضافه وزن و چاقی را به کاهش میل جنسی ربط می دهند. این مسئله با عوامل هورمونی مانند غلظت تستوسترون کم همراه است. برخی از افراد دارای اضافه وزن ممکن است اثرات روانی مانند اعتماد به نفس پایین را تجربه کنند.

حفظ وزن سالم می تواند باعث افزایش میل جنسی فرد شود. رژیم سالم و ورزش منظم می تواند به دستیابی به این هدف کمک کند و همچنین سطح کلی انرژی فرد را افزایش می دهد.

۸٫ مشاوره جنسی را امتحان کنید

میل جنسی از نظر روانشناختی و فیزیکی پیچیده است. حتی هنگامی که فرد دارای مشکل فیزیکی است که بر میل جنسی مانند دیابت تاثیر می گذارد، بهبود پاسخ احساسی و روانی به رابطه جنسی می تواند میل جنسی و عملکرد جنسی را بهبود بخشد.

مشاوره یک روش موثر برای افزایش میل جنسی است. مشاوره فردی می تواند به نگرش منفی نسبت به رابطه جنسی، عزت نفس و علل ثانویه میل جنسی کم مانند افسردگی و اضطراب کمک کند. مشاوره ارتباطی می تواند به بعضی از افراد از طریق عوامل موثر بر میل جنسی شان کمک کند.

در کنار مشاوره های صحبت کردن، درمان مراقبه نیز ممکن است کمک کند.

۹٫ ترک سیگار

سیگار کشیدن می تواند بر سیستم قلبی عروقی فرد تاثیر منفی داشته باشد. سلامت قلب خوب برای عملکرد خوب جنسی مهم است. افرادی که سیگار می کشند ممکن است متوجه شوند که میزان انرژی و افزایش میل جنسی آنها پس از ترک آنها افزایش می یابد.

سلامت بانوان روژان

www.medicalnewstoday.com

drsalamatسلامت5 سال پیش • dahio.com • 733



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها