کامبیز لقمانی مقدم  گفت: سه طرح ریلی مهم شامل پل تقاطع ریل و جاده، بارانداز راه آهن و ریل آستارا – رشت در حوزه استحفاظی این شهرستان در حال اجراست و اراضی محدوده این طرح ها، ابتدا نقشه برداری و ارزیابی و سپس با پرداخت بها تملک می شود.

وی ادامه داد: بسیاری از مالکان شالیزارهایی که اراضی آنها در سال های گذشته طبق توافق برای طرح های توسعه راه آهن واگذار شده بود، بهای زمین های خود را دریافت کرده اند و اگر مالکی پول زمین خود را دریافت نکرده باشد، به زودی پرداخت خواهد شد.

معاون عمرانی فرماندار آستارا افزود: در سال های گذشته پرداخت بهای برخی زمین های واگذار شده به دولت، به دلایل تحریم ها و مشکلات نقل و انتقال پول، با تاخیر انجام می گرفت اما در نهایت مالکان به حق و حقوق خود رسیده بودند.

او بیان کرد: رضایت مالکان همواره مد نظر دولت و مورد تاکید مسئولان امر بوده است و تکمیل طرح های ریلی و توسعه حمل و نقل و تجارت داخلی و خارجی در آستارا، آینده روشن و پربرکتی را برای این شهرستان رقم خواهد زد.

نوید چالاک از شالیکاران آستارا گفت: در دو سوی جاده منتهی به بارانداز راه آهن و پل تقاطع ریل و جاده آستارا – اردبیل، نزدیک به سه هکتار شالیزار دارم و بخشی از اراضی من و حدود ۸۰ شالیکار دیگر در طرح توسعه راه آهن تملک شده است.

وی افزود: تملک زمین ها با توافق مالکان و مدیران دولتی و شرکت راه آهن، بوده است و هر چند پول ما را با مدتی تاخیر در تابستان ۹۸ پرداخت کردند، اما راه آهن و توسعه آن برای ما شالیکاران نیز باعث افتخار است و در پیشرفت شهرستان و استان موثر خواهد بود.

این کشاورز بیان کرد: ۲۰ نشاکار در هر هکتار شالیزار من فعالیت می کنند و سالانه از هر هکتار شالیزار، چهار تن برنج برداشت می کنم و تخلیه نخاله راه آهن و بارانداز در آب راه ها، مانع هدایت آب به شالیزارها می شود و مسئولان امر این مشکل را برطرف کنند.

جلیل معانی از دیگر شالیکاران محدوده راه آهن آستارا نیز گفت: پول اراضی تملک شده خودم را دریافت کرده ام اما سند اراضی را تفکیک نکرده اند و اسناد مالکیت ما بر شالیزارها مشاع است.

وی افزود: هرچند از بابت وصول پول خود در قبال واگذاری زمین برای طرح های عمرانی، اطمینان خاطر داشتم، اما تقاضا دارم دستگاه های متولی، اسناد مالکیت را تفکیک کنند و سندها از حالت مشاع بین ما و شرکت راه آهن خارج شود.

طبق اعلام جهاد کشاورزی آستارا کشت غالب در این شهرستان برنج است و اغلب ۶ هزار بهره بردار کشاورزی شالیکار هستند و سالانه از سه هزار و ۲۰۰ هکتار شالیزار، بیش از هشت هزار تن برنج برداشت می شود.

راه آهن آستارا – آستارا – بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین ۹۷ افتتاح شده و با اتصال آن به راه آهن رشت و تکمیل کریدور ریلی شمال – جنوب ایران، امکان نقل و انتقال کالا با قطار از جنوبی ترین بندر کشورمان به بندر آستارا و خروج از کشور میسر خواهد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از سه مرز زمینی، دریایی و ریلی با خارج از کشور برخوردار است.

۴۸

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 20

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها