از  قزوین؛ عباس علایی مقدم، مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین گفت: با ساماندهی بیش از ۴۰هزارنفر ورزشکار زن؛ زمینه فعالیت ۲۳هزار نفر ورزشکار زن در عرصه قهرمانی هم مهیا شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: در استان قزوین ۵۱هیئت ورزشی فعال است که ۱۶رشته آمایشی ورزش بانوان هم فعالیت می کند و ۱۶سالن ورزشی ویژه بانوان به مساحت ۱۸هزار و ۷۶۲متر مربع و یک سالن روستایی و ۱۵سالن شهری نیز در اختیار بانوان ورزشکار قرار دارد.

علایی مقدم تصریح کرد: جمعیت بانوان استان قزوین بالغ بر ۶۲۳هزار نفر و سرانه ورزشی بانوان استان ۳صدم متر مربع است که دو سالن در شهرستان البرز، دو سالن در آبیک، سه سالن در شهرستان بویین زهرا، دو سالن در تاکستان و ۷سالن ورزشی ویژه بانوان در قزوین در اختیار این گروه است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین یادآورشد: در عرصه ورزش قهرمانی ۲۳هزار و ۶۴۲نفر زن ورزشکار فعالیت می کنند که نرخ ورزشکاران زن به مرد حدود ۳۹درصد و در بخش همگانی ۱۲هزار و ۱۱۵ورزشکار زن داریم که نرخ آن ۹۱درصد است.

او اضافه کرد: در ورزش روستایی نیز بیش از یک هزار و ۷۶۰ورزشکار زن با نرخ ۵۳درصدی فعال هستند و در بخش جانبازان و معلولان هم با نسبت رشد ۳۳درصدی بیش از ۷۰بانوی ورزشکار فعالیت می کنند.

علایی مقدم با تشریح مهمترین فعالیتهای انجام شده در بخش بانوان هم گفت: بیش از ۳۹هزار و ۳۵۰ورزشکار زن سازمان یافته در استان داریم که ۲۲نفر عضو تیم های ملی هستند و ۴۳ورزشکار هم به تیم های ملی دعوت شده و در اردوها شرکت کرده اند.

او اظهارکرد: ۳۳۰ورزشکار زن برای استان و کشور مدال افتخار کسب کرده اند که تهمینه کربلایی صادقی دارنده مدال برنز بازی های آسیایی جاکارتا، سمیرا جلیلوند دارنده مدال برنز گلبال مسابقات پارا آسیایی جاکاراتا و کسب عنوان بهترین مربی جهان توسط فاطمه صفرپور مربی تیم ملی تکواندو در یازدهمین دوره مسابقات نوجوانان جهان از جمله این افتخار آفرینان هستند.

علایی مقدم اضافه کرد: ۴۳میزبانی مسابقات قهرمانی کشور و اردوهای تیم ملی هم در استان قزوین برگزار شده و ۱۹۳مورد نیز به مسابقات قهرمانی کشور اعزام صورت گرفته است.

او در خصوص تعداد کلاس های داوری ویژه بانوان هم گفت: برگزاری ۳۳دوره کلاس های داوری و مربیگری از اقدامات انجام شده است و در حال حاضر ۲۳ تیم ورزشی بانوان در لیگ حضور دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین خاطرنشان کرد: اجرای طرح ملی فراغت بانوان با ورزش، با حضور ۵۵دستگاه اجرایی در یازده رشته ورزشی، جشنواره بزرگ ورزش و سلامت، شادابی و نشاط، با حضور ۱۵۰۰نفر، طرح ملی فراغت بانوان با ورزش ویژه خانواده ها و طرح ملی ۳۰دقیقه با نشاط و تندرستی از دیگر اقدامات انجام شده در بخش بانوان است.

46

hotnewsخبر3 سال پیش • dahio.com • 6

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها