به گزارش خبرآنلاین از خراسان جنوبی : علیرضا نصر آبادی  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شعار امسال هفته منابع طبیعی “حرکت جهادی و همگانی در راستای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی” نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه آغاز این هفته با نهال کاری سراسری همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود گفت: روز پنجشنبه ۱۴ اسفند ماه در یک اقدام همگانی و افتتاح سراسری همزمان با کشور در استان نیز به منظور توسعه و ساماندهی ورودی‌های شهر بیرجند نهال کاری آغاز می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا از مسیرهای اصلی کرمان، زاهدان و مشهد با همکاری دستگاه‌های اجرایی و با حضور استاندار خراسان جنوبی احیای مسیرهای ورودی را با کاشت نهال آغاز می‌کنیم.

نصرآبادی با بیان اینکه یک نهال کاری مشترک هم برنامه‌ریزی شده که با همکاری صدا و سیما انجام خواهد شد افزود: یکی دیگر از روزهای هفته منابع طبیعی نیز با همکاری حوزه‌های علمیه این مراکز و بقاع متبرکه نهالکاری شود.

وی از برگزاری بزرگداشت شهدای زن خبر داد و گفت: امسال با مشارکت بنیاد شهید قرار است نهالکاری منزل ۶ شهیده زن را را در استان نیز انجام دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی با بیان اینکه هر سال توزیع رایگان نهال در استان را داشتیم ادامه داد: اما امسال به دلیل وجود محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توزیع نهال را به صورت جدی نداریم اما اگر دستگاهی درخواست نهال داشته باشد آمادگی داریم ک از گونه‌های غیرمثمر به آنها بدهیم.

نصرآبادی بابیان اینکه تا کنون ۴۳۰ هزار اصله نهال جنگلی در نهالستان‌های ما تولید شده است بیان کرد: افتتاح ۴۳ پروژه در این هفته نیز در دستور کار است که از این تعداد ۲۴ پروژه آبخیزداری و سازه‌های آبی، ۱۴ پروژه مقابله با بیابان‌زایی، ۳ پروژه جنگل‌کاری و جنگلداری و یک پروژه تعمیم ترسیب کربن است که در طول هفته منابع طبیعی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اعتبار این پروژه‌ها را بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: ۶۰ هزار نفر در قالب ۱۵ هزار خانوار، ۱۱۵ روستا و آبادی و ۳۲ منبع آبی از مزایای این پروژه‌ها بهره‌مند و حدود ۱۸ هزار نفر اشتغال نیز ایجاد می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی یادآر شد: در حوزه تقدیر از نمونه‌ها در سال گذشته یک نمونه ملی و ۳ نمونه استانی داشتیم که از منابع طبیعی بودند که از آنها نیز در این هفته تقدیر و همچنین مانور مشترک یگان حفاظت با تجهیزات کامل به صورت رژه و مانور خودرویی برگزار می‌شود.

48

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 12

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها