استان سمنان مهدی صمیمیان ابراز داشت: ۱۶۷ میلیارد ریال برای افتتاح ۸۵ طرح در زمینه عمران و توسعه روستایی هزینه شده است.

وی ادامه داد: احداث بوستان، بهسازی و روشنایی معابر، دیوار کشی ساحلی و اصلاح شبکه آبرسانی از جمله‌ طرح‌های آماده افتتاح در روستاهای استان سمنان به مناسبت دهه فجر است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: توسعه روستاها در اولویت برنامه‌ریزی‌ها برای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید دارد.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی ۱۳۹ طرح با اعتبار یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال با کمک دستگاه‌های اجرایی در روستاهای استان سمنان به مناسبت دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

صمیمیان یادآور شد: گاز رسانی به روستاهای چاشم، خطیر کوه و روستاهای در مسیر از جمله طرح‌های شاخص است که عملیات اجرایی آن از دهه فجر امسال آغاز و طبق پیش‌بینی‌ها ظرف مدت ۲ سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: طرح‌های آماده بهره‌برداری و کلنگ‌زنی دستگاه‌های اجرایی در روستاهای استان سمنان به مناسبت دهه فجر مربوط به بخش‌های مختلف مانند بهداشت، برق، آبرسانی، راه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و منابع طبیعی و آبخیزداری است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: استان سمنان در کشور از لحاظ روستاهای دارای دهیاری رتبه اول را دارد و توسعه و نگهداشت جمعیت روستایی با ارتقای خدمات در اولویت دهیاری‌ها است.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵جمعیت استان حدود ۷۰۳ هزار نفر بود که ۱۴۱ هزار نفر آن جمعیت روستایی است، ادامه داد: هشت شهرستان، ۱۵ بخش، ۳۱ دهستان، ۲ هزار و ۲۲۰ آبادی و ۲۹۷ دهیاری در استان وجود دارد.

۸۰ درصد روستاهای استان از پوشش اینترنت برخوردارند.  ۵۰۱ روستا در استان سمنان از امکان ارتباط تلفنی و ۹۳ درصد روستاهای استان سمنان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

۹۹.۹ درصد روستاهای استان سمنان از انرژی برق استفاده می کنند و ۱۳۴ خانه بهداشت و ۳۱ مرکز جامع سلامت روستایی در روستاهای استان خدمات بهداشتی درمانی را به روستاییان ارائه می کنند.

46

hotnewsخبر3 سال پیش • dahio.com • 3

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها