وی افزود: واقعا دلم برای «اجارهنشینها» تنگ شده و از این مدل فیلمهایی که حرف برای گفتن داشته باشد و تلنگری به مخاطب بزند، ساخته نمیشود. چون فقط تجارت و دیده شدن اهمیت دارد؛ چقدر سخت است که از فضای اصیل هنری فاصله گرفتهایم و آنقدر پول برای همهچیز حتی لطیفترین عرصهها که هنر باشد تعیینتکلیف میکند. من دلم برای طنزهایی تنگ شده که وقتی از سینما بیرون میرفتیم تماشاچی دیگر موضوعات اجتماعی با درونمایه طنز میشد اما امروز قهقهه هم بزند، پشت این قهقهه چه هدفی وجود دارد؟
یاسر تصریح کرد: شاید هم تهیهکنندگان حق داشته باشند در سینما گیشه برایشان اهمیت داشته باشد و در تلویزیون هم جذب مخاطب؛ چون نمیخواهند کمکار بشوند یا ضرر بدهند. اینجا مخاطب قربانی میشود و باید هرچه زودتر فکری به حال مخاطب بکنیم و فیلمهایی بسازیم که نوستالژی شوند. چقدر در دهه اخیر فیلمی جز چند اثر، ماندگار شدهاند به این ماندگاری واقعا فکر کنیم؟
مجید یاسر چند وقتی در تلویزیون کم کار شده و امسال در جشنواره سیوهفتم فیلم «وکیل مدافع» سلما بابایی و ونداد دوشن را در بخش جنبی جشنواره،روی پرده داشت.
۲۴۱۲۴۱
منبع