به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدعبدالجواد موسوی در آغاز نقد و بررسی فیلم «قانون مورفی» به واکنش تند رامبد جوان به منتقدان فیلم پرداخته است و با این استدلال که «هر کس را به میزان ادعایی که میکند میسنجند» نقد خود را آغاز میکند.
موسوی درباره «قانون مورفی» میگوید: «مشکل اصلی «قانون مورفی» در فیلمنامه آن است ایرادی که در فیلم «ورود آقایان ممنوع» وجود نداشت و از فیلمنامه پیمان قاسمخانی بهره میبرد. فیلم «قانون مورفی» فقط کارگردانی دارد و نقش کارگردان در برخی صحنههای فیلم قابل ملاحظه است مثل صحنههای تعقیب و گریز اول فیلم. اما همانطور که اهالی سینما از جمله رامبد جوان خوب میدانند یک فیلم با چند صحنه خوب ساخته نمیشود. در یک فیلم خوب باید همه اجزا کنار هم و همسنگ هم باشند تا فیلم خوبی شود. «قانون مورفی» جز آن چند صحنه که رامبد جوان به آنها مینازد چیز دیگری ندارد.»
او در ادامه در نقد فیلمنامه میگوید: «فیلم به لحاظ فیلمنامه بسیار پریشان و بیمنطق است. برخلاف آن چیزی که این روزها باب شده است و هر چیز که منطق ندارد را فانتزی مینامند در سینمای فانتزی هم منطق وجود دارد. دنیای فانتزی را باید جوری ساخت که برای مخاطب باورپذیر باشد.»
قسمتهای دیگر «بیرون از کادر» را در لینکهای زیر دنبال کنید.
>> ایکاش حاتمیکیا از این فیلم دفاع میکرد
>> چرا ما خانم یایا را دوست نداریم؟
>> کاری که اصلاً درخور روزبه بمانی نیست
>> محسن چاوشی بازهم ما را غافلگیر کرد
>> عرقسرد در روایت عبدالجواد موسوی در بیرون از کادر
>> هومن سیدی؛ کارگردانی که هیچوقت راضی نیست
>> چرا رضا امیرخانی شهردار تهران نشود؟
>> عواملی که فیلم ساختن را برای اصغر فرهادی دشوار کرده است
>> صادق هدایت همجنسگرای منفعل یا نویسنده دردمند؟
>> فیلمی که به شدت شما را عصبانی میکند
>> ما همایون شجریان را کامل و بینقص میخواهیم
>> چه بپوشم؟ پرسشی جدی در عصر بدن
>> فحاشی آشکار به هاشمی یا مستندسازی
۲۴۱۲۴۱