محمد ذوقی، مدیر روابط عمومی سازمان اوج در گفتوگو با برنامه رادیویی «پشت صحنه» درباره منطق اقتصادی اکران اینترنتی «خروج» حاتمیکیا گفت: «هزینه تولید این فیلم ۹ میلیارد تومان شده است. فرض کنید الان کرونایی نبود و ما قرار بود در سینما فیلم را اکران کنیم، نهایت با حدود ۱۲ میلیارد میفروختیم. از این رقم یک سوم آن سهم فیلمساز میشود؛ یعنی حدود ۴ میلیارد نصیب فیلمساز میشود.»
وی ادامه داد: «طبیعتا وقتی ما دچار کرونا شدیم و سینماها باز شوند؛ این رقم کمتر میشود؛ چون ما چند ماه را از دست دادیم و زمان اکران فیلمها نیز فشرده تر میشود. یعنی اگه بدون کرونا ۷هفته میتوانستیم روی پرده باشیم، با کرونا ۵هفته روی پرده سینما هستیم.»
مدیر روابط عمومی موسسه اوج در پاسخ به سوال مجری برنامه در مورد اینکه «با توجه به اینکه مساله قاچاق فیلم بدیهی بود، با چه منطقی فیلم را در اینترنت اکران کردید»، تاکید کرد: «ما میدانستیم فیلم قاچاق میشود و آمادگی آن را داشتیم و از این اتفاق تعجب نکردیم. اما در اکران اینترنتی حداقل ۷۰درصد فروش در vod ها به فیلمساز میرسد. یعنی اگر ۵۰۰ هزار نفر این فیلم را با قیمت بلیت ۱۲ هزار تومانی ببینند، بیش از ۴میلیارد تومن نصیب ما میشود.»
ذوقی اظهارداشت: «حتی اگر فروش آنچنانی هم نداشته باشیم باز هم به موفقیت رسیدهایم؛ چون ما دو اتفاق مهم را رقم زدیم. یکی اینکه مسئولیت اجتماعی در ایام کرونا احساس میکردیم و باید انجامش میدادیم. دوم اینکه یک اتفاق جدیدی که در دنیا رایج است را در ایران خلق کردیم. این مسیر هندسه توزیع سینمای ایران را به نفع مردم و فیلمساز تغییر میدهد.»
۵۷۵۷