پرویز رزاقی -روانپزشک- معتقد است سبک راهرفتن، آرایشکردن و لباس پوشیدن زنانه توسط آقایان ناشی از اختلال هویتی جنسی است. این در حالی است که حامیان همجنسگرایی نه تنها این عوامل ظاهری را دلیل اختلال جنسی و هویتی یا شخصیتی نمیدانند، که حتی از ازدواج و همباشی همجنسها نیز دفاع میکنند و امید دارند روزی این افراد به رسمیت شناخته شده و توسط عموم مردم مورد احترام و توجه قرار گیرند.
لیدرهای این نوع گرایشهای جنسی ساختارشکن که عموما در اقلیت هستند، سعی میکنند با استفاده از مفاهیم عمومی که مورد توافق همگان است خود را به اکثریت بقبولانند. از جمله این مفاهیم عمومی، مفاهیم و ارزشهای علمی و دینی است. برای این دستورالعمل میتوان مثالهای متنوعی آورد؛ از جنش فرشتهها در امریکا تا روشنفکرانی همچون آرش نراقی که دین را مستمسک قرار میدهند برای موجه جلوه دادن همجنسبازی و تا امثال نیلوفر بیضائی (فرزند بهرام بیضائی) کارگردان و از فعالان پرکار در ترویج همجنسگرایی در ایران که علاوه بر حذف اخلاق، با تحریف علم، سعی میکند آن را مبنای دفاعیات خود از همجنسبازان قرار دهد.
در خصوص سوءاستفاده همجنسگرایان از دین، بد نیست جنبش «فرشتهها» در امریکا را مورد توجه و بررسی بیشتری قرار دهیم؛ این جنبش بیش از هر چیز از آزادی ازدواج همجنسبازان دفاع کرده و سعی در مشروع جلوهدادن و قانونیکردن آن دارد. «فرشته» نامیدن این جنبش توسط پایهگذاران آن، نشانه تحریف مفاهیم مذهبی و مشخصاً آموزههای مسیحی است. همچنین تشبیه قتل چهره مشهور همجنسباز یعنی متیو شپارد به بهصلیبکشیدهشدن مسیح و دفن او در یک کلیسا و سپس «قدیس سکولار» خواندن او، همه و همه قطعاتی از یک برنامه است که برای رشد سریعتر خود راهی میانبر به نام «دین» را در نظر دارد۱. شپارد جوانی همجنسگرا بود که پس از آشنایی با دو مرد جذب آنها شده و نسبت به مفعول آن دونفرشدن تمایل نشان داد. این دو مرد پس از این که شپارد را به خارج شهر میبردند او را به قتل میرسانند. پس از این حادثه، شپارد بدل به مهمترین چهره و اسطوره همجنسبازان در امریکا شد.
رد پای سوءاستفاده از دین در تمام ماجرای شپارد به چشم میخورَد. مثلا چرا خاکستر شپارد در کلیسای ملی واشنگتن که خانه معنوی ملت است به خاک سپرده شد؟ ماجرا از این قرار است که فرقههای انحرافی همواره کوشیدهاند نمادهای مذهبی را مورد تمسخر و قداستزدایی یا سکولارسازی قرار دهند.