سیل در استان سیستان و بلوچستان

بر اثر وقوع سیل در چند استان جنوبی ایران، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از کشته شدن یک تن در استان هرمزگان و مفقود شدن یک تن در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایرنا، روح الله سرگزی معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفته که بارندگی شدید و مداوم و طغیان رودخانه‌های محلی از عصر روز جمعه تاکنون “سبب بسته شدن ۲۳ مسیر ارتباطی در این استان شده است.”

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان از فعالیت ۱۰۴ تیم عملیاتی برای امدادرسانی به متاثران از سیل و آبگرفتگی در این استان خبر داد و اعلام کرد: در ۷۲ ساعت گذشته به یک هزار و ۲۴۸ نفر امدادرسانی شده‌است.

به گزارش ایلنا، رسول راشکی گفت که «ساکنان ۱۳ شهرستان ایرانشهر، چابهار، خاش، دلگان، زاهدان، سرباز، سراوان، سیب و سوران، فنوج، کنارک، میرجاوه، نیکشهر و هیرمند متأثر از سیل و آبگرفتگی بوده‌اند و به یک هزار و ۲۴۸ نفر امدادرسانی شده‌است.»

روح‌الله سرگزی، معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان، شنبه شب به خبرگزاری رسمی «ایرنا» گفته «بارندگی شدید و مداوم و طغیان رودخانه‌های محلی از عصر روز جمعه تاکنون سبب بسته شدن ۲۳ مسیر ارتباطی در این استان شده است».

مهدی ارباب‌نیا، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان، نیز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: «وضعیت بارندگی به خصوص در جنوب استان بسیار شدید بوده‌است و تا کنون مشخص شده که بخش‌هایی از خانه تاریخی «شمسی» در زاهدان و بخش‌هایی از کوه خواجه دچار آسیب شده‌اند. کوه خواجه از محوطه‌های باستانی مهم ایران با آتشکده و آثار زرتشتی است.

 

راه ارتباطی ۴۰ روستای قصرقند قطع است
راه ارتباطی ۴۰ روستای قصرقند قطع است

زاهدان- فرماندار قصرقند گفت: هم‌اینک راه ارتباطی ۴۰ روستای این شهرستان به دلیل طغیان رودخانه‌های محلی قطع شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم بخش پاک اندیش اظهار داشت: در شبانه روز گذشته شاهد بارندگی‌های خوبی در منطقه بودیم به طوری که تا عصر روز گذشته ۲۰۰ میلی‌متر باران در شهرستان قصرقند گزارش شد.

فرماندار قصرقند ادامه داد: بارندگی‌های سیل آسا و به تبع آن طغیان رودخانه‌های محلی سبب قطع ارتباط برخی از روستاهای این شهرستان شد.

وی افزود: سه دهانه پل در مسیر اصلی قصرقند به نیکشهر بر اثر طغیان رودخانه کاجو تخریب و موجب قطع ارتباط این شهر شده است.

پاک اندیش با بیان اینکه ارتباط مخابراتی منطقه نیز قطع است، بیان کرد: بارندگی اخیر سبب وارد شدن خسارت به امور زیربنایی این شهرستان نیز شده است.

وی تصریح کرد: پس از پایان بارندگی و با فروکش کردن سیلاب گروه‌های ارزیاب در منطقه برای برآورد خسارات اعزام خواهند شد.




دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها