رحمت‌الله نبیل شنبه 23 مه 2020 در صفحه رسمی فیسبوکش ادعا کرده بود که ملامنان برادر ملا عمر رهبر پیشین طالبان است و ماهانه پنجاه هزار (ریال قطری) دریافت می‌کند و در یک ویلای گران‌قیمت با خانواده‌اش در منطقه‌ی به نام «رایان» در قطر زندگی دارد.

پس نشر این خبر از سوی العربیه در شبکه‌های اجتماعی، صفحه‌ای به اسم «شوون افغانی» که به گفته نبیل «صفحه طالبان است»، این ادعاهای رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان را رد کرد، مدتی پس از آن، نبیل در صفحه رسمی فیسبوکش نوشت: «من از این جواب طالبان متعجب نشدم، چون آنها به خاطر مشروعیت‌بخشیدن به جنگ ناروای‌شان زیر نام جهاد، اطفال یکروزه را در آغوش مادرشان به‌نام جاسوسان_آمریکا با شلیک مرمی، انفجار و انتحار می‌کشند. من پنج‌سال پیش، از ریاست‌عمومی امنیت استعفا دادم و همیشه به حیث یک افغان پهلوی مردمم ایستاده‌ام. گذشته ازین، می‌خواهم خیلی صریح و روشن به طالبان در سه مورد چلنج ‌دهم».

نبیل در ادامه نوشت: «من با 100 درصد یقین می‌گویم و آن را ثابت ساختم که ملامنان برادر ملاعمر رهبر متوفی طالبان است و ماهانه به‌همین مقدار پول از آدرس آمریکا به دست می‌آورد. اگر طالبان این ادعایم را رد می‌کنند، بیایند ثابت بسازند».

رئیس سابق ریاست امنیت ملی افغانستان نوشت: «العربیه می‌تواند از طریق منابع‌ و همکاران‌شان در مورد صحت و ثقم همین ادعا با طالبان در قطر، کویته و پشاور تماس بگیرند. اگر من نادرست ثابت شدم (که من حیث یک افغان وطندوست به خود باور دارم) من از طالبان معذرت خواهم خواست. اگر درستی ادعایم ثابت شد، در آنصورت طالبان باید از مردم افغانستان معذرت بخواهند».

به گزارش العربیه، قابل ذکر است که صفحه‌ای توییتری که این ادعاها را رد کرد، ادعا کرده که رحمت‌الله نبیل، جاسوس آمریکا است اما نبیل این ادعاها را رد کرده و گفت، طالبان در قطر همواره با آمریکایی‌ها ملاقات کرده و ار آنها پول بدست می‌آورند.

او فزود: «به من اتهام جاسوس آمریکا بودن را می‌زنند، باید این ادعای‌ بی‌اساس‌شان را ثابت بسازند و اگر ثابت ساخته نتوانستند باز هم باید معذرت بخواهند. طالبان در پایگاه نظامی آمریکا در قطر به‌گونه‌ی دوامدار حضور به هم می‌رسانند و با آنها ملاقات می‌نمایند و از آنها پول به دست میاورند، از داشتن روابط‌شان با سازمان‌های استخباراتی خارجی افتخار می‌نمایند».

او در اخیر تاکید کرد: «مردم جهان و افغانستان به درستی می‌دانند که کی‌ها جاسوس و کی‌ها برای منافع دیگران من حیث گروه نیابتی می‌جنگند؟! خدایا تو گمراهان را هدایت بفرما».

قبل از این نیز در سپتامبر 2019 صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان در یک نشست خبری، حضور رهبران طالبان در قطر را «ماه عسل» عنوان کرده و گفته بود، این پروسه باید ختم شود.

310 310

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 21

برچسب‌ها

, ,



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها