یکی از چالش‌های پیش رو در خرید چراغ پنل ال ای دی، تخمین تعداد مورد نیاز پنل سقفی برای روشنایی اتاق به میزان کافی است که دانستن آن از خریدها و صرف هزینه‌های اضافی جلوگیری کرده و باعث می‌شود تا آسوده‌تر واحد مورد نظر خود را نورپردازی کنید. این مقاله راهنمایی برای تعیین تعداد پنل ال ای دی مورد نیاز به همراه ذکر نمونه با پنل ال ای دی ۶۰ وات است تا بتوانید با استفاده از آن به عنوان مرجع، دیگر بدون نگرانی پنل LED مورد نیاز خود را تهیه کنید.

تعداد دقیق چراغ مورد نیاز چگونه بدست میآید؟

همانطور که در دنیای امروز، محاسبات ریاضی با استفاده از نرم‌افزارهای دقیق صورت می‌گیرد، برای انجام محاسبات روشنایی و نورپردازی دقیق و اصولی از نرم‌افزاری به نام دیالوکس (Dialux) استفاده می شود. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان با شبیه‌سازی سه بعدی فضا و جانمایی نهایی چراغ‌ها در داخل آن، نور مورد نیاز را به دست آورد و تغییر داد تا به نوری دلخواه برسیم. به عنوان مثال برای نورپردازی اتاق جلسات با استفاده از پنل ال ای دی، می توان با انتقال نقشه و ابعاد و ارتفاع اتاق به نرم‌افزار، تعداد پنل ال ای دی مورد نیاز برای تامین روشنایی عمومی به همراه جانمایی پنل‌های سقفی را به دست آورد.

تخمین تعداد پنل ال ای دی بدون استفاده از نرم‌افزار چگونه است؟

از آنجایی که استفاده از نرم‌افزار برای تعیین دقیق تعداد پنل ال ای دی نسبتا زمان‌بر بوده و نیاز به دانش کار با نرم‌افزار را نیز دارد، راه‌های خلاصه‌تر و سریع‌تری هم برای این کار وجود دارد. از جمله آن استفاده از یک فرمول کارآمد برای محاسبه تعداد چراغ‌ها با استفاده از مشخصات فنی و روشنایی آن‌هاست. در ادامه به معرفی این فرمول خواهیم پرداخت اما پیش از آن می توان به یک راه دقیق و بسیار آسان هم اشاره کرد. این راه استفاده از مشاوره‌های رایگان نورپردازی است. به عنوان مثال کارشناسان نورپردازی اکووات با دریافت اطلاعات نقشه و ابعاد فضای مورد نظر شما، تعداد دقیق پنل ال‌ای‌دی را محاسبه کرده و با تعیین جانمایی چراغ‌ها، نمای سه بعدی فضای نورپردازی شده با پنل سقفی ال ای دی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا با خیال راحت خرید کنید.

فرمول محاسبه تعداد پنل ال‌ای‌دی مورد نیاز

و اما نوبت به فرمول محاسبه تعداد پنل LED می رسد. این فرمول در مواقع بسیاری و معمولا در فضاهایی با ارتفاع متداول یعنی حدود ۳ متر کاربرد داشته و تا حد خوبی تعداد چراغ‌های مورد نیاز را بر اساس میزان روشنایی هر چراغ به واحد لومن (Lumen) و مقدار روشنایی مورد نیاز فضا به واحد لوکس (Lux) مشخص می‌کند. فرمول محاسبه به این صورت است:

۰.۸* لومن چراغ/ مساحت فضا* روشنایی مورد نیاز فضا= تعداد چراغ مورد نیاز

در این فرمول ۲۰ درصد به عنوان اتلاف نور با جذب سطحی دیوارها در نظر گرفته شده است. البته باید توجه داشت این فرمول کاملا دقیق نبوده و خطاهایی در آن وجود دارد که باعث می‌شود استفاده از نرمافزار دیالوکس همچنان دقیقترین راه حل باشد. روشنایی مورد نیاز فضاهای مختلف مطابق با استانداردی بین المللی است و بر اساس آن، سطح روشنایی ۴۵۰ تا ۶۰۰ لوکس برای روشنایی عمومی فضای اداری کافی است.

نمونه: روشنایی یک اتاق ۲۴ متر مربعی با پنل ال ای دی

پنل ال ای دی نوری دیفیوز شده و غیر مستقیم دارد، بدین معنی که در جلوی منبع نور آن برای جلوگیری از ایجاد خیرگی و همچنین کمک به یکدست شدن نور، پوششی قرار گرفته تا نور از پشت آن بتابد. ضخامت و جنس این پوشش در پنل‌های LED مختلف متفاوت است. اما در اینجا ما به صورت نمونه به پنل ال ای دی اکووات با روشنایی ۶۰۲۸ لومن اشاره نموده و روشنایی یک اتاق ۲۴ متر مربعی را با استفاده از پنل ال ای دی اکووات در نرمافزار دیالوکس اندازه گرفته‌ایم. تصویر زیر را به عنوان نتیجه این بررسی مشاهده کنید.

همانطور که مشاهده می فرمایید، برای روشنایی اتاقی با ۲۴ متر مربع مساحت، برای روشنایی به میزان ۴۵۰ لوکس که کاملا نوری کافی و مناسب هم هست، با استفاده از ۴ عدد پنل بک لیت اکووات می توان این روشنایی را تامین نمود. از این نظر، استفاده از پنل ال ای دی اکووات برای روشنایی فضا، بسیار مقرون به صرفه است.

روشنایی پنل ال ای دی - اکووات

پنل ال ای دی - اکووات

تصویر بالا نیز نمایش سه بعدی همین اتاق در فضای دیالوکس است. همانطور که مشاهده می‌شود، یک اتاق اداری به طول ۶ متر، عرض ۴ متر و ارتفاع ۳ متر، به راحتی با ۴ عدد پنل ال ای دی روشن شده است.

پنل ال ای دی را از کجا بخریم؟

برای خرید پنل ال ای دی بک لیت اکووات میتوانید به صفحه خرید پنل ال ای دی اکووات مراجعه نموده و به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهید. همچنین از طریق شماره تماس ۵۸۶۴۲-۰۲۱ می‌توانید به راحتی سفارش خود را به صورت تلفنی ثبت کنید. مشاوران فنی و مهندسی اکووات نیز همواره از طریق شماره واتساپ ۸۸۰۳۱۰۰۲-۰۲۱ برای پاسخگویی به شما عزیزان برای سفارش پنل ال ای دی و یا مشاوره خرید پنل سقفی و یا اطلاع از قیمت پنل ال ای دی حاضر هستند.

hotnewsخبر2 سال پیش • dahio.com • 16

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها