سمیه اقدامی  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۲۶۰ شهید گیلانی عملیات غرورآفرین «الی بیت المقدس» و فتح خرمشهر، اظهار کرد: شهیدان «داوود حق وردیان»، «حمید احمدیان»، «رضا دانا» و «علیرضا ناصحی» سرداران به نام گیلان حماسه سوم خرداد سال ۶۱ هستند.

وی سوم خرداد را روز «مقاومت، ایثار و پیروزی» در تقویم جمهوری اسلامی دانست و افزود: گرامیداشت سی وهشتمین سالگرد حماسه فتح خرمشهر در چهلمین سالگرد دفاع مقدس از شکوه خاصی برخوردار است.

مسئول امور زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان، حماسه سوم خرداد را یک حماسه ملی دانست که نیازمند تبیین و بازخوانی است و عنوان کرد: فتح خرمشهر بزرگترین پیروزی انقلاب اسلامی بود و خبر آن جهانیان را شگفت زده کرد و قدرت ایمان رزمندگان را نشان داد.

اقدامی، با بیان اینکه یکی از بارزترین جلوه های نصرت الهی را در حماسه سوم خرداد شاهد بودیم، اضافه کرد: خرمشهر تنها یک شهر نیست، بلکه نماد ایمان و مقاومت و پایداری و ایثار ملت ایران و عزت و اقتدار انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به شیوع بیماری منحوس کرونا و لزوم رعایت فاضله گذاری اجتماعی، خاطرنشان کرد: ساعت ۱۰ صبح فردا، اول خردادماه همایش «آیه های ایثار» به همت کمیته زنان دفاع مقدس گیلان در مجتمع شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران استان واقع در خیابان ۹۵ گلسار برگزار خواهد شد. این برنامه معنوی با حضور خانواده های شهدا و روایتگری یکی از خواهران شهدای عملیات الی بیت المقدس و یکی از زنان رزمنده همراه است.

نایب رئیس کمیته زنان دفاع مقدس گیلان، با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی همزمان با سوم خردادماه به صورت تلفنی از ۵۰ خانواده معظم شهدا دلجویی خواهند کرد، گفت: به واسطه شیوع کرونا امکان ملاقات حضوری با این عزیزان وجود ندارد.

اقدامی، گلباران گلزار شهدای رشت همزمان با هفتم خردادماه را یکی دیگر از برنامه های گرامیداشت سی وهشتیمن سالگرد حماسه فتح خرمشهر دانست و یادآور شد: از فردا به مدت یک هفته نمایشگاه عکس با محوریت شهدای گیلانی عملیات الی بیت المقدس در پیاده راه فرهنگی رشت و سایر شهرستان ها برگزار می شود.

وی از کسب رتبه نخست کمیته زنان در میان کمیته های هفتگانه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان طی سال ۹۸ خبر داد و تصریح کرد: همه ما مدیون شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران و خانواده های معظم آنان هستیم و زنده نگه داشتن آرمان شهدا اعم از دفاع مقدس، امنیت و اقتدار و مدافع حرم بخش کوچکی از این ادای دین است.

46

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 9



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها